Jump to content

Ръководства за работа с Excel 2003


Препоръчан пост

има ли начин всеки пат като вкарвам продажбите да се приспадат от колоната на склада.

Аз не разбирам много от Excel, но мисля, че в твоя случай мога да помогна. Пращам ти файла с това, което искаш да се получи.

Успех! :thumbsup:

sklad.xls

Link to comment
Сподели другаде

  • Отговори 1.5k
  • Създадена
  • Последен отговор

ТОП потребители в тази тема

ТОП потребители в тази тема

Публикувани изображения

Ако може да попитам още нещо:

Има ли възможност след като е създаден някакъв файл с определна информация, да се направи така, че за други потребители да се появява един прозорец, в който да се вписва например номер на артикул и да се появява информацията само за този артикул?

Например: прозорец с надпис "Въведете артикул" и бутон "Избери". Като се натисне бутона да излиза информацията само за този артикул.

Предварително благодаря! :flowers:

Link to comment
Сподели другаде

Да, това може да стане пак с помощта на функцията vlookup или още по-красиво - с Pivot таблица.

 

И при двата случая в една страница трябва да имаш събраната обща информация, а в отделна страница да избираш даден елемент или да го въвеждаш.

 

Подсказка - при използването на vlookup, можеш да използваш една клетка със списък с всички налични артикули като номера например, а в съседните клетки да извикваш информация от таблицата в страницата с данни (ако имаш три колони, то ще въведеш функцията три пъти, като единственото, което трябва да промениш е номера на колоната, от която искаш да се изважда информация).

 

По-красивия метод е Pivot таблицата, при която можеш чрез drop-down полета да избираш кои елементи да ти се показват.

 

Трети вариант (който току що ми хрумна) е да използваш филтър (пак трябва да имаш таблица с всичката информация).

 

Ако искаш си поиграй, помисли кое ще ти допадне най-много и ако има нужда ще ти помогна или ще ти дам примери.

Link to comment
Сподели другаде

Разучавах досега Pivot таблиците, но не виждам как ще стане с тях това което искам да направя. Предполагам, че не съм се изразила правилно.

Искам на екран да излизат две полета за въвеждане на име и егн и отдолу да има бутон. Като се въведат имената и егн-то и се натисне бутона, да излиза информацията само за човека.

Благодаря предварително!

Link to comment
Сподели другаде

Пращам примерен съкратен вариант на таблицата. Благодаря ти предварително!

И ще се опитам пак да дооточня какво се изисква да направя:

Това трябва да е таблицата, в която аз да вкарвам данните. В друг файл (поне аз така си го преставям) да се появява само прозорец, в който да се въвеждат, пример името и ф.№ и с бутон да се изкарва съответната информация за лицето. Имам предвид, че съответния човек вижда само неговите си данни и статут.

Ако имаш някакви идеи за подорбяване на таблицата, моля да ги споделиш с мен.

Благодаря ти още веднъж!

Dekanat2.xlsx

Link to comment
Сподели другаде

Привет отново,

 

На база на тази информация за мен най-удачния начин е да използваш vlookup. Иначе ти предложих вариантите за филтъра и pivot таблицата, в случай че само ти работиш с информацията и ти трябва бързо да откриваш нещо или да представяш.

Що се отнася до vlookup - просто трябва да използваш функцията, за да ти показва информация за целия ред при избрано име или факултетен номер. При факултетния номер ще имаш проблеми заради форматирането, понеже при теб започва с 0, но може и да стане. Аз те съветвам да използваш името.

 

Това, което можеш да направиш е да създадеш някакъв работен файл, в него да сложиш на отделен sheet информацията, да скриеш този sheet с парола, за да не могат да го пипат и виждат другите. После в нов sheet да сложиш един падащ списък с всички имена (или факултетни номера), като използваш Data - Validation (по този начин няма да ти се налага да проверяваш дали някой задава вярното име или факултетен номер). После в съседните клетки въвеждаш функцията vlookup (примерно =VLOOKUP(A1,бакалавър!A1:J15,3,TRUE)) за всяка колона, за която искаш информация и си готова.

 

Това, което трябва да се получи след като направиш стъпките по-горе е в един sheet да имаш падащ списък и при избиране на елемент от него да ти се попълва автоматично информацията, която ти е необходима.

 

Пробвай да си поиграеш и пиши, ако имаш проблеми или си се справила.

 

 

П.П. Нарочно не направих изцяло нещата, за да може да си поиграеш и да видиш как става, вместо да ти го дам на готово. Според мен така човек се учи много по-добре.

Link to comment
Сподели другаде

Здравеите,

Искам да задам един въпрос. Имам една електронна таблица състояща се от 30 страници в която ежедневно се записва показания на електромери /80 бр./.Искам да добавя оцветяване на клетката с новото показание да си промене цвета при грешна /по-малка/ стойност.Използвам условно форматиране и резултата ми е на лице.Въпроса ми е дали трябва да го направя ръчно за всяка клетка или има и по-бърз начин?Благодаря предварително.

Link to comment
Сподели другаде

Ако искаш да приложиш условното форматиране на множество клетки има два варианта:

- да избереш всички клетки и тогава да го приложиш

- да копираш форматирането на една клетка върху другите

Link to comment
Сподели другаде

избирам всички клетки и тогава го прилагам - сравнява резултата на всички с указаната клетка

 

копирам форматирането на една клетка върху другите -сравнява резултата на всички с указаната клетка

Целта е да прехвърля сравняването на следващите клети.

Link to comment
Сподели другаде

Доколкото разбрах искаш да се сравнява с различни клетки, нали така?

 

Най-добре ще е да приложиш пример и да поясниш, за да мога да се ориентирам точно какво искаш да направиш.

Link to comment
Сподели другаде

Въпроса ми е мога ли условно да форматирам клетките на 6 ред така както съм го направил в клетка В6, по по-бърз начин или трябва да форматирам клетка по клетка.Това е само примерна таблица в действителност трябва да корегирам хиляди.

Book1.xls

Link to comment
Сподели другаде

Всичко зависи от клетката, с която сравняваш. Ако всеки път е различна и няма някакъв шаблон при сравняването (примерно винаги да сравняваш с клетката отгоре или вляво) - няма как да стане. Ако винаги сравняваш по някакъв шаблон, то тогава просто трябва да приложиш форматирането на другите клетки (Paste Special... -> Formatting или с бутона Format Painter).
Link to comment
Сподели другаде

Извинявам се, че толкова се забавих с някакъв коментар, но разучавах нещата, които Tragedy ми предложи. Падсказаха ми обаче, че това което искам ще стане най-добре във Visual Basic. Ще попитам в "Програмиране" дали ще се получи.

Благодаря за отделеното време! :girlinlove:

Link to comment
Сподели другаде

Супер!!!!!!!

Искам да ги разцелувам тези каки,защото ми излекуваха мързела- стана ми интересно..и лека - полека взех да "влизам в час:))))))))))..Мога да правя таблици, даже и акъл зех да давам в даскалото:) Дасте много здрави..и щастливи:)

Link to comment
Сподели другаде

Гост
Отговори на тази тема

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   Не можете да качите директно снимка. Качете или добавете изображението от линк (URL)

Loading...

×
×
  • Създай ново...