paro Публикувано Ноември 20, 2008 Report Share Публикувано Ноември 20, 2008 didko, ето решение на твоя проблем, разбира се с подсказката от Tragedy. Сега за всички от форума - за тези които се интересуват от събиране на години, месеци и дни - в предоставения файл.Staj_h.xls Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
kiskin Публикувано Ноември 22, 2008 Report Share Публикувано Ноември 22, 2008 Благодаря harhal!!!От форума разбрах как се изчислява трудовия стаждо опр. дата или до днес, а сега и как се сумира.Някой може ли да ми каже мога ли да "завъртам" таблица,т.е. да обръщам колоните в редове и обратно??Или поне може ли да се сложи филтър на редовете? Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
DAVIDOV Публикувано Ноември 22, 2008 Report Share Публикувано Ноември 22, 2008 Благодаря harhal!!!От форума разбрах как се изчислява трудовия стаждо опр. дата или до днес, а сега и как се сумира.Някой може ли да ми каже мога ли да "завъртам" таблица,т.е. да обръщам колоните в редове и обратно??Или поне може ли да се сложи филтър на редовете?Какво точно трябва да се направи с това обръщане на редове?Има възможност за филтър, но каква точно е задачата. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
Tragedy Публикувано Ноември 22, 2008 Report Share Публикувано Ноември 22, 2008 ...Някой може ли да ми каже мога ли да "завъртам" таблица,т.е. да обръщам колоните в редове и обратно??Copy -> Paste Special... -> слагаш отметката на Transpose и избираш опция от най-горната секция. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
diyan Публикувано Ноември 23, 2008 Report Share Публикувано Ноември 23, 2008 Благодаря harhal за оказаната помощ, но мисля че в таблицата има допусната малка неточност при преобразуване на месеците и годините в дни и последващото разделяне. Какво имам в предвид?Ако приемем че месеца има 30 дни то в такъв случай би трябвало да приемем и че годината (от чисто матемачина гледна точка) има 360 дни а не 365. Мисля че от тук идва неточността при изчисляването на дните 23 а не 18. Или таблицата таблицата би изглеждала по следния начин.Още веднъж голямо благодаря за идеята и помоща, без вас и този форум едва ли бих се справил. Staj_h.xls Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
kiskin Публикувано Ноември 23, 2008 Report Share Публикувано Ноември 23, 2008 Целта ми е да мога да филтрирам само непразните клетки(стойност>0).Таблицата е много голяма, а се налага да филтрирам колоните(наличност в склада), но и редовете(материалите).С филтъра за колоните л;есно виждам наличността в складовете, но не мога да филтрирами да видя отределена стока в кои складове я има.Ако имате идея надявам се да я споделите. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
DAVIDOV Публикувано Ноември 25, 2008 Report Share Публикувано Ноември 25, 2008 Целта ми е да мога да филтрирам само непразните клетки(стойност>0).Таблицата е много голяма, а се налага да филтрирам колоните(наличност в склада), но и редовете(материалите).С филтъра за колоните л;есно виждам наличността в складовете, но не мога да филтрирами да видя отределена стока в кои складове я има.Ако имате идея надявам се да я споделите.Здравей, в момента се сещам за меню Data>Filter>AutofilterСлед като я активираш за избраната от теб колона от менюто и можеш да и за дадеш да ти махне празните редове Custom от падащото меню задаваш does not equal, също от тук можеш да си избереш да ти покаже само две избрани от теб стоки. От падащото меню също можеш да си избереш да ти покаже само един вид стока. Надявам се да свърши работа ако не ще предложим друг вариант Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
kiskin Публикувано Ноември 27, 2008 Report Share Публикувано Ноември 27, 2008 Здравей, DAVIDOV!Колоната знам как да я филтрирам, но опитах с Custom от падащото меню и пак нищо не станаили аз не съм направил нещо правилно.Изпробвал ли си това? Би ли ми обяснил по подробно?Може да разбера къде греша... Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
DAVIDOV Публикувано Ноември 28, 2008 Report Share Публикувано Ноември 28, 2008 Да при мен работи. Ако искам да ми покаже списък само на два от градовете (при теб два видя стока) правя следнотона първото поле му задавам equal а донего първата стокавторото поле отново equal и втората стокаи слагам отметката на ОrПри така направени настроики ми изважда списък само на това което съм му задал, като си подрежда редовете спрямо колоната която филтрирам. Ако искам да не ми дава празните редове които са в колона която филтрирам от падащото меню избирам NonBlanks Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
kiskin Публикувано Ноември 29, 2008 Report Share Публикувано Ноември 29, 2008 Благодаря, DAVIDOV!Сега разбрах какво точно трябва да се прави и наистина ще ми върши работа.А има ли някакъв начин да се филтрират празните клетки в ред?(табл. ми е много голяма и постоянно трябва да се движа наляво или надясно,при което може да пропусна нещо)Още веднъж ти благодаря за съдействието! Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
DAVIDOV Публикувано Декември 2, 2008 Report Share Публикувано Декември 2, 2008 Благодаря, DAVIDOV!Сега разбрах какво точно трябва да се прави и наистина ще ми върши работа.А има ли някакъв начин да се филтрират празните клетки в ред?(табл. ми е много голяма и постоянно трябва да се движа наляво или надясно,при което може да пропусна нещо)Още веднъж ти благодаря за съдействието! Мисля, че филтър за празни клетки на редове няма т.к. примерно в една колона може да имаш една празна клетка при което при скриването на клетката трябва да се скрие и колоната а вероятно ще искаш да виждаш какво има в нея за други материали. Ще ти свърши ли работа ако в отделна таблица на друг sheet примерно ти се извежда за всеки склад какъв материал има, като празните клетки съответно се пропускат? Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
m65 Публикувано Декември 3, 2008 Report Share Публикувано Декември 3, 2008 Привет на всички. Доста изчетох, но не можах да намеря отговор на това което ме интересува. Как може да се изпише число в Excel 2003 с горен и долен индекс, както във Word 2003. Офис пакета ми е на български.Благодаря на отзовалите се предварително.___________________________________________________.doc Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
paro Публикувано Декември 3, 2008 Report Share Публикувано Декември 3, 2008 Здравей Йордан! По принцип такова изписване на горни и долни индекси в Ексел противоречи на неговата същност като програма за пресмятане и още много математика, а и не само. Сега конкретно на въпроса ти. В Ексел няма да откриеш горни и долни индекси, поради причината, която ти посочих по-горе. Но все пак има начин да вкараш текст, който съдържа горни и долни индекси. Става по следния начин: Предварително форматираш клетката в която искаш да вкараш текст с горни и долни индкси като текст, написваш текста (може и число с горен или долен индекс) в Word и го копираш в клетката на Ексел, която предварително сме подготвили като текстова. Това е всичко. Успех! Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
kiskin Публикувано Декември 3, 2008 Report Share Публикувано Декември 3, 2008 Като се замисля, това което ми предлагаш, т.е. в отделна таблица на друг sheet примерно да се извежда за всеки склад какъв материал има, като празните клетки съответно се пропускат е наистина много добра!Идеята ми е може ли примерно в първата клетка от колоната B да променям № на склада, а под нея автоматично да се изчисляват материалите, като в колона А да се извеждат само материалите, които се намират там? Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
DAVIDOV Публикувано Декември 5, 2008 Report Share Публикувано Декември 5, 2008 Привет на всички. Доста изчетох, но не можах да намеря отговор на това което ме интересува. Как може да се изпише число в Excel 2003 с горен и долен индекс, както във Word 2003. Офис пакета ми е на български.Благодаря на отзовалите се предварително.Здравей, преди бях дал отговор на този въпрос но коментара ми изглежда се е загубил. Та не е нужно да прехвърляш от Word в Excel. Единственото нещо което трябва да направиш е да маркираш числото или буквата която искаш да е горен или долен индекс като маркираш само нея след това десен бутон на мишката Format cells>Font и слагаш отметка на Superscript или Subscript. kiskin да възможно е да се направи по късно ще пиша как Добавено на 06.12.08: Здравей kiskin, да направиш в клетка B падащ списък с номерата на складовете е необходимо в същия лист, в клетки които няма да засягаш да напишеш номерата на складовете. Избираш клетка в колона B после Data>Validation>Settings от менщто Allow избираш List, в полето Source избираш клетките в които си написал номерата на складовете до тук лесно . След това в клетките където искаш да ти се извеждат материалите в складовете ползваш функцията IF =+IF(B1=A2;H1;IF(B1=A3;H2;IF(B1=A4;H3;""))) B1 - клетката в която ти е падащия списък съответно номера на складаA2 - първата клетка от тези клетки в които си написал складовете и съответно се появяват в падащия списъкH1 - това е съсържанието на клетката което искаш да ти бъде изписано, за да се получи списък в колоната трябва да копираш формулата надолу като съответно смениш в случая H1 с клетката която искаш да се изпишеA3, A4 - това съответно са другите складове от падащия списък.Забележка: Горепосочената формулка трябва да се допише т.к. не знам колко склада ще слагаш. За да скриеш празните клетки в колоната (предполагам, че ще е само една колона с доста редове) ще е необходимо отново да ползваш филтъра като от падащото меню го оставиш на NonBlanks при което ще ти показва само клетките с данни. Давам този вариант за изпълнение т.к. не се сещам за функция която да чете клетки в които има данни но ако се сетя и открия ще редактираме. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
Препоръчан пост