marina.vasileva Публикувано Октомври 1, 2008 Report Share Публикувано Октомври 1, 2008 Здравейте, следя от доста време вашият форум и благодарение на вашите съвети успях да резреша доста проблеми с Excel-а .Имам нов казус и понеже не успях да намеря решение се регистрирах с молба за помощ.Доскоро работихме на един специализиран софтуер за фактуриране, който в края на месеца позволяваше да се експортват справки - по клиенти, по артикули и т.н.От началото на месеца работим на програма разработена от microinvest, тук за съжаление могат да се вадят справки единствено по артикули. Варианта за справка по клиенти е - експортва се в Excel файл всички фактури - номер, фирма, дата, артикул и сума. И тук идва моя казус - управителя ни иска справка - за фирма Х, колко оборот е направила през текущия месец и аз трябва ръчно да сборувам всички суми по всички фактури. Ако са 2,3 фактури на 2-3 фирми това не е проблем, но ние работим с доста клиенти, някои от които получават ежеднежно фактури и се натрупват по 10-30 фактури на клиент. Има ли някаква формула, която да задам с която от даден Sheet / за съответния месец / автоматично да се сборуват всички фактури по фирми.Пример: Фирма Х има 5 фактури - за 15, 20, 30, 35 и 50 лв. Искам да ми се оформи една обща сума Фирма Х = 150лв. И така нататък... Моля ви се помогнете - спестявате ми ужасно много часове безмислен труд и вероятността от много грешки, тъй като ги смятам на ръка.Мерси предварително! Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
panevdd Публикувано Октомври 1, 2008 Report Share Публикувано Октомври 1, 2008 Здравей,Кажи с коя версия на Excel работиш и ако е възможно - прикачи някакъв примерен файл с 2 - 3 фактури. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
kiskin Публикувано Октомври 2, 2008 Report Share Публикувано Октомври 2, 2008 Здравей Marina!Това, което искаш може да стане с функцията Vlookup,но най-добре дай примерен файл!!За да можеш да разбереш и приложиш в оригинала! Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
vilivel Публикувано Октомври 3, 2008 Report Share Публикувано Октомври 3, 2008 Здравей Marina!Това, което искаш може да стане с функцията Vlookup,но най-добре дай примерен файл!!За да можеш да разбереш и приложиш в оригинала! Здравейте, от известно време чета темата като гост и открих много полезни за мен неща!От доста време си блъскам главата над следния проблем:В колона А имам текст, в колона С имам стойности изчислени по зададена формула.Искам да изведа част от тази информация в друга таблица, като се претърси колона С за стойности в диапазона от 1000 до 1500 и всички редове от първата таблица отговарящи на условито се попълнят в другата таблица, при това да не остават празни редове между тях.Не знам дали е възможно постигането на това с функции или трябва да се ползват макроси.Моля помогнете ако знаете нещо по въпроса!! Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
kiskin Публикувано Октомври 3, 2008 Report Share Публикувано Октомври 3, 2008 Здравей, vilivelПреди време и аз си блъсках главата със същия проблем, но стигнах само до там да пренася в друг лист само редовете със стойности =0.Празните редове обаче си остават! Може и да стане с макрос, но за съжаление не съмзапознат с тях!Ако мога да помогна с нещо друго ? Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
vilivel Публикувано Октомври 8, 2008 Report Share Публикувано Октомври 8, 2008 Благодаря за отговора kiskin, ако намеря някакво решение, макар, че се съмнявам че може да се получи със функции, ще го пусна тук! Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
Tragedy Публикувано Октомври 8, 2008 Report Share Публикувано Октомври 8, 2008 Благодаря за отговора kiskin, ако намеря някакво решение, макар, че се съмнявам че може да се получи със функции, ще го пусна тук!А защо не пробваш с един филтър на колоната и да му зададеш две условия - is greater than и добавяш едно and и после is less than. После можеш да копираш таблицата където си пожелаеш. Вярно че не е автоматично, но е достатъчно лесно и бързо и отговаря на изискванията ти Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
kiskin Публикувано Октомври 8, 2008 Report Share Публикувано Октомври 8, 2008 Благодаря ти Tragedy!Наистина не се бях сещал за "потребителския филтър". Решението се оказа по-лесно отколкото си мислех.Благодаря ти отново!! Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
coop_89 Публикувано Октомври 12, 2008 Report Share Публикувано Октомври 12, 2008 Моля да ми помогнете пробвам всичките статии, но ми излезе един проблем -нямам bg лв. парични стоиности. От къде може да е проблема и как да го реша Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
Tragedy Публикувано Октомври 12, 2008 Report Share Публикувано Октомври 12, 2008 Моля да ми помогнете пробвам всичките статии, но ми излезе един проблем -нямам bg лв. парични стоиности. От къде може да е проблема и как да го решаЗдравей, Всъщност няма проблем, просто не знаеш как да го поставиш. Ето как става: написваш сумата в клетката, после избираш Format -> Cells... и от менюто вляво избираш Accounting. После от падащия списък под Symbol намираш "лв. Bulgarian (Bulgarian)" и си готов Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
diyan Публикувано Октомври 31, 2008 Report Share Публикувано Октомври 31, 2008 Ето го и файлчето за разликата между две дати:Staj.rar Да възстановя и аз една малко позабравена тема за разлика между две дати. Освен разликата между две дати на мен ми е необходимо и сбор на годините, месеците и дните и съответното им представяне в подходящ формат месеци до 12, дни до 30. Или примерно тряба да се изчисли общият стаж на лицето Светослав Иванов Николов но той е работил на две различни места: от дата 20.8.1994 до дата 20.10.1995 в фирма Х; и от дата 21.11.1996 до 30.10.2008 в фирма Y. В случая тази таблица е приложима за пресмятане на стажът поотделно в двете фирми и тук изниква въпросът ми (главоблъсканицата ) как да получа общият стаж от двете фирми? Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
paro Публикувано Октомври 31, 2008 Report Share Публикувано Октомври 31, 2008 В случая тази таблица е приложима за пресмятане на стажът поотделно в двете фирми и тук изниква въпросът ми (главоблъсканицата ) как да получа общият стаж от двете фирми? Сега става интересно. Дай малко време за размисъл! Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
excel56 Публикувано Ноември 1, 2008 Report Share Публикувано Ноември 1, 2008 Нов съм във форума, но ще помоля за помощ. Бихте ли показали как да конвертирам число в текст. Функцията BAHTTEXT върши работа, ама на тайландски,( независимо, че пише при промяна на регионалните настройки ще го прави и на български), други програми го правят на други езици. На български как да стане това, или трябва да науча да пиша макроси?Благодаря предварително. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
paro Публикувано Ноември 1, 2008 Report Share Публикувано Ноември 1, 2008 excel56, добре дошъл във форума. Без макрос няма как да стане! Потърси в нета, имам спомени, че има такъв макрос писан от българи. Не е задължително за един макрос да учиш макроси, но ако имаш желание... Ако не откриеш макроса, пиши ще го потърся някъде из дисковете ми. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
excel56 Публикувано Ноември 2, 2008 Report Share Публикувано Ноември 2, 2008 Благодаря за бързия отговор. Междувременно намерих макрос по въпроса и го приложих към макросите на моя Excell. Ако някой се интересува, името на файла е dig2txt.xls, вероятно ще го намерите в нета. Отваряте файла, отваряте VBA editor, копирате редовете на модула, след това отваряте вашия файл, същата процедура, paste току-що копираното в Tools->Makros->VBA editor->Module и след това затваряте VBA. Вече във функции User defined имате функцията Dig2text, която върши конвертирането на числа в текст на български език. С допълнение на шрифтове размери и допълнителни формули, (PROPER, UPPER LOWER и др.) можете да форматирате текста както искате.Надявам се, че го обясних разбрано, поне за хора като мен, които си нямат понятие от VBA. P.S. Иначе форума е супер. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
Препоръчан пост