Jump to content

- Рутера "забива" ?!...


Препоръчан пост

   Здравейте, рутера е ASUS RT-N10E. Преди 7-8 месеца го купих. Настроих го с помощта на форума тук. Стана ОК. От тогава за тези месеци имаше няколко пъти да ми спира интернета... От доставчика го оправяха като казваха че сменят "суич" (кутията им е точно да външната ми врата). И техника изрази съмнение че рутера ми "забива".  Но преди 2 дни пак нямах интернет, обадих се и като дойдоха ми казаха че искат да проверят рутера че вероятно от него нещо става и там в кутията им "суича" нещо забива... В този суич има и други съседи включени, не знам дали и те имат проблеми с интернета. Но, аз дадох моя рутер на техниците да го тестват(не съм им казвал паролата, но те ще си нулират настройките ако искат нещо да си пипат по настройките му...). В момента ползвам интернета през кабела. Сега, аз не съм много сигурен че е от рутера. Все се съмнявам че в повечето случаи не ми казват че е от тях проблема. И, то си е виц вече, винаги казват -"проблема е в рутера". Но, ще видя какво ще ми кажат като го тестват. 

  Та, въпроса ми е. От какво може да забива рутера? И после нито рестарт, нито нищо помага. И какво става че този "суич" там нещо прекъсва? Питам за да съм подготвен. Само се опасявам да не ме издокарат да си купувам нов рутер. И, каква ще е гаранцията че пак няма да забива? Е, вярно ли е че те са без никаква вина за забиването? Защото за толкова месеци е имало и периоди, където съм го ползвал дълго време (1-2 месеца), без да ми "забива"? Също така те често си имат проблеми и го знам защото и други техни клиенти ми го казват.

 

Link to comment
Сподели другаде

От какво може да забива рутера?

 

Здравей. Едно мога да кажа за ниския клас рутери, и то е, че те не са надеждни. Проблема може да е навсякъде.  Ако искаш нещо по-стабилно отдели повече пари за да си знаеш. Струва си.

 

И, то си е виц вече, винаги казват -"проблема е в рутера".

 

Това е много вярно. Примери за некадърно изградени мрежи има навсякъде, и оправдания за това много. При мен например проблема не е в рутера, и го оправят повече от година вече.

Link to comment
Сподели другаде

Здравей. Едно мога да кажа за ниския клас рутери, и то е, че те не са надеждни. Проблема може да е навсякъде.  Ако искаш нещо по-стабилно отдели повече пари за да си знаеш. Струва си.

Абе ненадеждни, ама не чак толкова. Ако рутерът забива, редно е да се възползва човек от гаранцията. Аз имам един старт TPLink WR340G, от ония които са с по-ръбестият корпус, по-старата ревизия и си работи години чудесно.
Link to comment
Сподели другаде

Такова нещо като по-хубав рутер НЯМА! Аз имам Huawei, който е на 5-6 месеца и един друг, куча марка, който е на 2 години и нямам такива проблеми... Това си е проблем от тях... Това, че се опитват да не губят клиенти... и този "суич" не може да се "бъгне" ей-така и да се оправи след 5-10 минути... Ако "суичът" изгори, не работи.

Link to comment
Сподели другаде

Така е, същото им го казах. Ето вече 10-ти ден и не са ми се обадили за рутера.  Но, снощи например, им се обадих защото се появи на компютъра ми съобщението: post-9788-0-23341400-1394529745_thumb.jpg .-Какво може да означава това?  И като се обадих, там едно момиче ми каза да рестартирам компютъра... Тези  не знаят ли друг отговор? Само с "рестарти" ли се оправят проблемите? Ужасни са! Ако ме лъжат нещо, халал да им е! Всеки си плаща все някога бакиите! Ако пък наистина е проблема в мен, ...-то проблем съм че съществувам за тях! И искам за парите си нещо в замяна. Абе,-Комунисти! 

Link to comment
Сподели другаде

Ама това от твоя рутер ли е или от друг?
Btw това се дължи на конфликт в IP-тата, който се получава когато рутерът не може да генерира повече IP-та...
Има и едно друго нещо, ако си свързан и с Wi-Fi и с кабел към рутера, става конфликт с IP-тата и ти получаваш това съобщение.

Link to comment
Сподели другаде

Не, това стана като бях без рутера. И само с кабела от доставчика на настолния компютър.

То затова ме озадачи, защото нещо е от тях. 

Между другото вече ми дадоха рутера. Нищо не казаха да му е имало. Пуснаха го и си работи. Само са нулирали на фабричните настройки, понеже не им бях дал(и не я искаха) паролата.... Та сега го пуснаха. Даже аз им предложих да си го донастроя сам, понеже от тук ми бяха дали съфорумци доста съвети и го правих няколко пъти и вече мога.

Link to comment
Сподели другаде

Напиши малко по-подробна информация относно "забиването":

- не можеш да се свържеш безжично с рутера (в такъв случай, ако се свържеш към рутера с кабел, има ли проблем?);

- свързваш се безжично, но нямаш достъп до рутера (нямаш ping до него, например);

- връзката към рутера работи, но нямаш връзка до "външната" мрежа (нямаш ping до abv.bg, например).

 

Когато се получи проблема, можеш ли да "влезеш" в настройките на рутера безжично? А по кабел?

Рестартирането на рутера отстранява ли проблема или трябва да правиш и нещо друго (рестарт на компютъра, обаждане на доставчика...)?

Link to comment
Сподели другаде

   Здравей, вече знаеш че се оправям с настройките с Твоя помощ. Сега след като ми го дадоха (само фърмуеъра ако след зануляването се е върнал на предишния) са го качили(то преди и аз го бях направил). Иначе сега си направих настройките, пароли и т.н. Работи си. Дано да е така за по-дълго.

Иначе относно  "забиването" ,от доставчика ми го казаха че е  "забиване". При мен спираше интернета. Нямах интернет. Нищо не помага, нито рестарт, нищо. Просто си нямам интернет.  А тогава, когато нямам интернет не съм се сетил да проверя дали ще имам връзка с рутера.  

   И, понеже кутията на доставчика е до вратата им, виждам че нещо по суича работят. Там съм вързан аз и още 3 ма съседи май, може и повече. Казват че там нещо забива. И е вероятно от при мен. Точно защо и какво, -не знам, и не казват. То и рутера като го взеха да го тестват, бях почти сигурен че е наред, но го дадох-все пак кой знае? Но се оказах прав. Ама, какъв им е проблема, те не казват. Свестни хора са, познаваме се, ама може и да не знаят. Може и някъде при тях да е, и да не зависи от тях. За мен е добре че рутера ми е бил здрав, че иначе трябваше да си купя нов. Пак пичове излезнаха-евала(даже трябва да черпя), можеше да ми кажат че прекъсването на интернета е от рутера ми, и това е. А, аз се интересувах по-скоро ако има проблем да се открие и отстрани. Че, ако е по цялата система, имам съседи които едва ли ще се обадят. А пък ако е само при мен, то пак ще трябва да се оправи.

  Защото пък и вчера, бях само на кабел, и прекъсна интернета пак. И излезе това:post-9788-0-32770000-1394551900_thumb.jpg Не знам изобщо какво означава? Обадих се и казаха да рестартирам компютъра :juggle: . И след рестарта вече пак имах интернет. Но, засега имам интернет и през рутера и всичко е ОК. :look: 

 

П.П

 

 Да питам само при настройките на рутера. Този WPS аз не съм го пускал досега. И пак така го оставих с изключена WPS-автентификацияЕто на снимката:post-9788-0-88370100-1394552104_thumb.jpg Така ли е по-добре да го оставя, или да я включа тази WPS? Ще се отрази ли на интернет връзката? А сигурността, по-голяма ли ще е с нея? (Аз съм си направил доста защити, преди ми беше обяснил за настройките и ги направих).

Благодаря предварително!

Link to comment
Сподели другаде

След като има проблем с мрежата и има съмнения, че може да е от твоя компютър, добре е да кажеш на доставчика настройките, които си направил на рутера и компютъра - може да се окаже, че в мрежата на доставчика има специфични настройки, които са конфликт с твоите (съобщението за дублиран IP адрес говори за подобен проблем).

 

Добре е и в момента на "забиването" да провериш нещата, които съм описал по-горе - това е важно за установяване на проблема.

 

WPS е начин за "улеснено" свързване с рутера; ако държиш на сигурността, не го включвай.

Link to comment
Сподели другаде

   Да, настройките на настолния са на "Получавай автоматично IP адрес". Може и затова да е имало конфликт и съобщението за дублиран IP адрес. Просто като свалих рутера и направо включих кабела в компютъра. Но, сега вече съм с рутера и тези настройки са точни за случая ("Получавай автоматично IP адрес"). Ако забие(дано да не стане! :look: ), ще видя дали мога да влезна в настройките на рутера. Но това което знам от предишните "забивания" е че нямам интернет нито безжично нито по кабела.

   За WPS-а разбрах. Няма да го пускам.

Благодаря.

Link to comment
Сподели другаде

    Е, "Заби!" :love1: . Тази сутрин ми звънят от доставчика на интернета, и момичето ми казва може ли да си изключа рутера че нещо имало проблем.(Но, пък жената е ползвала интернет от телефона сутринта и си е имало?!???). Но щом казват че е "забивало",-  аз веднага го изключих. И тя ми каза да си пусна интернет от кабела в компютъра. И имаше, много слаб, после малко по-силен, а накрая(10мин.) спря изобщо.Настройките на настолния ги промених веднага от "Получавай автоматично IP адрес", на както трябва-въведох си IP, DNS и т.н. Знам как става. Но няма интернет. Казах и. Според нея  рутера може би ми "забива" избирателно, защото докато го тествали не е  "забивал". :juggle: Аз им казах че това е трети рутер(защото когато купувах за първи път, купих един тп-линк, и техниците които дойдоха да го настроят, ми казаха че е дефектен или е бил настройван преди от някого...,смених го с друг-казах ми същото, отидох в техномаркет и направих екшън и смених и втория с този когото съм и сега,вече 8 месеца-марка Аsus,- :look: -естествено вече нямам очи да влезна в този магазин...).И ако мислят че е от мен тогава да ми дадат техен рутер да пробвам(понеже , -съвсем сериозно, момичето на телфона ми каза че е добре да си купя рутер от друг магазин-вероятно защото в техномаркет са им менте)....-като че ли не са всички от Китай?!  -Абе, парадокси.... Между впрочем, през целия уикенд беше слаб интернета, и вероятно се е обадил и друг, и от доставчика са решили че е от моя рутер. Но, пък друг път идват и барат по суича до вратата ми. Този път не дойдоха. Не знам, или не ми казват какво е, но 100%  трябва да сменя доставчика в най-скоро време.. 

   Направих както ми каза PANEVDD по-горе. Но с изключен от рутера кабел на доставчика. -То и без това нямаше връзка. И, ето резултата:

Напиши малко по-подробна информация относно "забиването":

- не можеш да се свържеш безжично с рутера (в такъв случай, ако се свържеш към рутера с кабел, има ли проблем?);

Няма, прави се идеална връзка и си влизам в настройките на рутера с паролата ми.

- свързваш се безжично, но нямаш достъп до рутера (нямаш ping до него, например);

Свързвам се безжично , и пак си влизам в настройките на рутера, и всичко си е ОК.

- връзката към рутера работи, но нямаш връзка до "външната" мрежа (нямаш ping до abv.bg, например).

Нали не съм включил кабела. Мога да пробвам, и съм сигурен че може и да тръгне(колкото и да е слаб интернета, то поне ще се опита да зареди и през рутера, така както и без рутера, а само с кабел в компютъра).

 

Когато се получи проблема, можеш ли да "влезеш" в настройките на рутера безжично? А по кабел?

ДА.

Рестартирането на рутера отстранява ли проблема или трябва да правиш и нещо друго (рестарт на компютъра, обаждане на доставчика...)?

Е, аз нали го бях изключил(Въпреки че е имало връзка 15минути  преди да ми се обади сутринта момичето от интернета). И, след включването направих теста с влизането в настройките на рутера. 

Даже 100% съм сигурен че ще има интернет (ако го пуснат :look: ) и през рутера. Може и да греша тотално и да съм пълен идиот, но мисля че е в тях проблема. За смяна на доставчика си е работата! Лошото е че не знаят къде е проблема, а и ако имат нещо в предвид, не ми казват.... И ние мислим че сме Европейци, явно много хора са си "вмьесте с тайгата" по мислене.... :cap: Сдьелани!

 

П.П.

  Та, това са ми неволите... :jokingly: .

    Помагайте приятели!

Не, за друго, а за да излезе от какво е(егати казуса неразрешим стана), то че ще ги сменя до месец-два е ясно. Също ако е от рутера, ще дам 50-60 лв. и ще купя друг(100% от друг магазин :look: ,от ония ме е срам да влизам...,пак заради техниците).

 

Сега пиша от друго място, не е от моя интернет. Да не се чуди някой.

Link to comment
Сподели другаде

... момичето ми казва може ли да си изключа рутера че нещо имало проблем.

Нека да кажат какъв по-точно е проблема, вариантите не са много:

- дефектен рутер (възможно, но все пак си сменил 3 броя, а отново имаш проблем...);

- дефектно устройство на доставчика (или не издържа на трафика) - ще има оплаквания и от други клиенти;

- неволно или умишлено действие от друг потребител - flood, опит за "подслушване" на мрежата или просто "крадене" на трафик.

И трите варианта се откриват лесно с един "умен" суич (пример) и някой, който да го настрои и наблюдава, но това трябва да го направи доставчика.

Link to comment
Сподели другаде

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гост
Отговори на тази тема

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   Не можете да качите директно снимка. Качете или добавете изображението от линк (URL)

Loading...
×
×
  • Създай ново...