Jump to content

Ръководства за работа с Excel 2003


Препоръчан пост

Здравейте! Прегледах четирите урока и наистина считам че са полезни за начинаещите като мен. Ако може някой да ми помогне за следното: как се забранява отделни клетки или колони да се променят от ползвателите на таблицата- примерно в клетки с формули, а данните в останалите клетки да могат да се променят от всички? Надявам се да съм бил ясен. Предварително благодаря!

 

 

Здравей! Можеш да забраниш отделни клетки и/ или да бъдат променяни чрез опцията "Защита на документа" (или нещо такова би било на български). Става дума за Protect sheet, или поставянето на парола, която да бъде известна само на тези, които биха имали право да променят съответните колони. Опцията е достъпна от Tools -> Protections -> Protect Sheet. Ако в случая имаш зона от клетки които да защитени, може да се използва Allow users to edit ranges. Даже тя мисля, че е по-подходяща в случая. Иначе защитата става като се премахне отметката пред опцията, която трябва да бъде спряна, например Edit cells: http://img140.imageshack.us/img140/7048/23020217sp9.th.png. В празното поле се записва паролата и чрез натискане на ОК тя бива потвърдена, след повторното й въвеждане.

 

Allow users to edit ranges е достъпно пак от Tools -> Protections. Тази опция ти позволява да маркираш зона от клетки, например Range1 $A$10:$B$15. Това става чрез New -> http://img521.imageshack.us/img521/3965/95763239ca3.th.png -> http://img81.imageshack.us/img81/7276/70749320po4.th.png. След това избираш желаната зона: http://img521.imageshack.us/img521/9109/17341947wt4.th.png

 

Може и предварително да ги маркираш и после да ги модифицираш, чрез Modify. Можеш да зададеш няколко зони (range1, range2...http://img264.imageshack.us/img264/4610/87461142iv0.th.png), да определиш ползвателите като група и да зададеш различни опции, които да им бъдат позволени. Последното става чрез Protect sheet, след като се кликне долу вдясно на диалоговия прозорец на Allow users to edit ranges. Там се поставя паролата, натискаш ОК и готово.

Link to comment
Сподели другаде

  • Отговори 1.5k
  • Създадена
  • Последен отговор

ТОП потребители в тази тема

ТОП потребители в тази тема

Публикувани изображения

Има и друг начин да се "заключат" само определени клетки:

1. Маркират се клетките, които ще могат да се променят, след като документа бъде защитен;

2. Избира се меню Format -> Cells... -> Protection -> премахма се отметката от опцията Locked;

3. Листа (или работната книга) се защитава чрез менюто Tools -> Protection -> Protect Sheet.../Workbook... .

При изпълнението на последната команда се "заключва" целият лист/документ, с изключение на клетките, за които свойството Locked е изключено.

Link to comment
Сподели другаде

Здравейте на всички!

danina, поздравления за идеята ти за Excel 2003 :thumbsup:

Аз прегледах и 4-те урока и се оказа, че има наистина неща, който не съм знаела преди, макар и дребни да са те.

Сега за новата ми работа ще работя с Excel и ще ви питам във форума ако се колебая за нещо.

Оказа се, че в момента страшно много фирми (докато бях по интервюта) във България искат не добри,

а отлични познания с Excel, защото основно с него се борави в един офис.

 

Поздрави.

Link to comment
Сподели другаде

Много полезни за мен уроци. Благодаря ти !!!

От известно време ми се налага често да работя с Excel и твоите уроци ми бяха полезни с много неща.

Имаш ли други уроци свързани с осеви таблици, създаване на макроси с Visual Basic и т.н.

Ще съм ти много благодарен ако ги споделиш !

Надявам се да получа отговор!?!

Link to comment
Сподели другаде

Привет!

За съжаление не разполагам с други уроци. Мога да потърся из нета, дали няма някъде и да пиша тук. Аз самата не съм многонапреднала в Excel, поради което се заех с основните неща/ за начинаещи/. Наскоро правих он- лайн тест за програмата и не можах да стигна до над 76% поради липса на специални знания.Ще бъде страхотно наистина, ако някой доста по- напреднал пусне урок за по- специалните функции.

Съжалявам, че не мога да ти бъда полезна към момента.

Link to comment
Сподели другаде

За съжаление и аз съм на това ниво!

Надявам се някой да откликне, защото наистина много ми трябва. Все пак ще съм ти благодарен, ако намериш нещо да го пуснеш тук.

Успех!

Link to comment
Сподели другаде

Аз тепърва ще трябва да се науча да работя с осеви таблици, който ще ми станат ежедневие в работата ми и ще имам нужда от помощ, но ще търся и други ръководства, лошото е че са все на английски и ще ме затруднят.
Link to comment
Сподели другаде

Информация има, който търси - намира. Google и Wikipedia са много полезни инструменти, Яндекс също не е за пренебрегване. За по-малко от 10 минути намерих връзки към страница на български език с курсове за обучение по работа с Microsoft Excel на сайта на Microsoft Office и видео уроци на английски език от DataPig Technologies. Отделно от това като резултат от търсенето намерих няколко документа с уроци и примери в различни формати на български език, на английски език има много.
Link to comment
Сподели другаде

Между другото ако са зададени конкретни проблеми също можем да помогнем.

Проблема е следния.

Имам създадена база данни в Excel, но ми трябват не само данни, които може да изведе осовата таблица.

За много неща ми е необходимо да използвам формули(които се повтарят) с основните функции("+ - * / и закръгляване), като данните се взимат от таблица в друг работен лист, но за всеки артикул са различни, примерно :

тетрадки 20л. м. ф. - 1356 бр. - по 20 бр. в кашон - 1 кашон тежи 5,6 кг. - колко тежат всички - колко тежат 874 бр.

тетрадки 80л. м. ф. - 837 бр. - по 10 бр. в кашон - 1 кашон тежи 8.4 кг. - колко тежат всички - колко тежат 374 бр.

Сега ги правя поотделно за всеки вид, качество, номенклатура и отнема страшно много време.

Разбрах, че Visual Basic може да създава макроси за тази цел. Как става това??

Помогнете ?!?

Link to comment
Сподели другаде

Публикувай част от таблицата или поне "снимка" с обяснения на това, което искаш да направиш. Доколкото разбрах, имаш колони с въведени стоки и количества, като целта е да може да се пресмята теглото на произволно количество от стоката; в такъв случай можеш да ползваш някоя клетка извън основната таблица, в която да се попълва количеството или нещо подобно...
Link to comment
Сподели другаде

... или да речем sumif и подобни функции. Аз също ще поискам или шот или примерна таблица, върху която да си поиграем.

Ето един примерен файл, но мисълта ми е може ли формулата да сравнява наименованията (тетрадки, моливи..) и когато открие съвпадение да взима стойностите в колоните "броя в кашон" и "тегло" за съответната номенклатура и да я прилага във формула.

например: 66 бр. са приблизително 4 кашона(по 20 в кашон) * теглото на един кашон = теглото на доставката.

[нямам впредвид формула от вида: теглото на доставката=CEILING(броя/"друга страница"броя в кашон;1)* теглото на кашон], а универсална логическа формула, която да сравнява номенклатурите и при съвпадение да извежда резултата.

 

Имай впредвид, че става въпрос за стотици номенклатури, а таблицата е с няколко хиляди реда и около 50 колони.

Май много искам, а ?? Надявам се, че не е невъзможно?!? Очакам отговор! :crosseyes1:

nalichnost.rar

Link to comment
Сподели другаде

Гост
Отговори на тази тема

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   Не можете да качите директно снимка. Качете или добавете изображението от линк (URL)

Loading...

×
×
  • Създай ново...