Tragedy Публикувано Януари 22, 2007 Report Share Публикувано Януари 22, 2007 А защо не въведеш директно адреса (копирай го в клипборда и после го постави в адресната лента). Намерих два сайта с ръководства, обучения и тестове за Word и Excel http://office.microsoft.com/bg-bg/word/FX100649261026.aspx http://office.microsoft.com/bg-bg/training...1831141026.aspx Надявам се да ви бъдат полезни и интересни. Можете да споделите впечатления. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
svetli4ka Публикувано Май 17, 2007 Report Share Публикувано Май 17, 2007 Здравейте,Много хубав форум, поздравления! Бих искала да попитам, може ли някой да ми разясни командата "VLOOKUP" в Excell? Благодаря предварително на всички.Хубав ден! Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
danina Публикувано Май 17, 2007 Author Report Share Публикувано Май 17, 2007 Привет и Добре дошла svetli4ka!Можеш да погледнеш:Тук!иТук!Има и примери. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
Tragedy Публикувано Май 17, 2007 Report Share Публикувано Май 17, 2007 Само да вмъкна, че този, който е измислил тази функция е най-често споменавания от мен човек (или по-скоро майка му) Сега, майтапа настрана, но има някои особености, които дори и в сайта на Microsoft не са ги уточнили. За да работи коректно функцията е желателно таблиците да са в един документ (тази от която търсиш и тази, в която извеждаш резултата) и е желателно да са подравнени в някой край на работния документ (или да са най-отгоре или най-отляво). svetli4ka, напиши какво точно се опитваш да направиш, за да ти помогнем нагледно и ще ти обясним подробно как работи функцията. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
svetli4ka Публикувано Май 18, 2007 Report Share Публикувано Май 18, 2007 Благодаря за линковете!Опитвам се да си оптимизирам работата, и по-точно отчетие, които правя. Напр. вчера благодарение на вас успях да си спретна едно файлче, в което си зададох номенклатурните кодове на артикулите и категориите в които те попадат, и в другия Sheet като ми дадат справката си пействам кодовете, те автоматично си намират групите и после с филтърчетата си гледам от коя категория колко сме продали и т.н. Още веднъж много ви благодаря!Ще потренирам другата седмица и с другите отчети (дано да имам време ) и ще ви държа в течение. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
DINO Публикувано Юли 16, 2007 Report Share Публикувано Юли 16, 2007 Браво на danina!Благодаря ти че ми помогна! Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
cyberkid Публикувано Август 31, 2007 Report Share Публикувано Август 31, 2007 Здравейтеимам един проблем с ексел-ата значи ползвам си аз функцията IF една след друга докато стигам до 7-мата и то ми казва че това е максимума решик да търся алтернатива и в хелпа пише че става с LOOKUP но аз не успях.ето какво искам да направя имам 10 вида тръби с различни рамериискам за всяка тръба да търси в определена таблица с функцията VLOOKUPето я и самата формула=IF(E9="Ø20/2,8";VLOOKUP(D9;'20_2,8'!$A$2:$C$19;2;TRUE);IF(E9="Ø25/3,5";VLOOKUP(D9;'25_3,5'!$A$2:$C$22;2;TRUE)))това е част от цялата формула та впроса ми е ако някой се е сблъсквал с този проблем с ограничението при функцията IF ако може да помогне с коя да го заменя.мерси предварително Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
Tragedy Публикувано Август 31, 2007 Report Share Публикувано Август 31, 2007 Здравей, Аз също се бях сблъскал с това ограничение при добавяне на голям брой if функции една в друга. Мен също ме посъветваха да използвам vlookup (или hlookup съответно) и успях да се справя. Смисъла на функцията е да търси стойността, която стои срещу друга стойност съответно в ред или в колона. В смисъл ако имаш списък с всички тръби в една колона и срещу тях да речем размерите за всеки вид и искаш да извадиш да речем размера на дадена тръба, то тогава можеш да използваш тази функция. danina е дала линк към тези две функции по-горе, които линкове са доста полезни. Погледни ги моля те и пиши, ако не успееш да се справиш или имаш нужда от нататъшна помощ. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
cyberkid Публикувано Септември 4, 2007 Report Share Публикувано Септември 4, 2007 ми направих това което исках и ползвах само IF функциятапросто не направих 10 IF-а ами ги разделих на две групи по 5 броя малко куцо се получи ама работиа за функцията VLOOKUP трябваше да правя допълнителна таблица а не ми се правеше Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
rod Публикувано Септември 5, 2007 Report Share Публикувано Септември 5, 2007 Здравейте!!!Много интересна тема... Явно разбирате добре от материята и бих искала да ви помоля за помощ. От вчера се опитвам да напиша една формула но все не успявам. Моля ако на някой му се занимава да помогне. Значи искам да сумирам клетки на един ред като започна от клетка прим. А5 и прибавям към нея всяка трета следваща клетка т.е. D5; G5 и т.н Може да се вкарват всеки път ръчно sum(A5;D5;G5;...) но ако трябва да се сумират 200 клетки проблема става сериозен. Друг проблем е вмъкването на колони - трябва данните да се променят.Благодаря Ви предварително за усилиетоПоздравиПетя Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
TPAKTOPA Публикувано Октомври 1, 2007 Report Share Публикувано Октомври 1, 2007 Здравейте,Имам такъв въпрос.Как мога да направя така, че най горните редове винаги да се виждат, без значение колко на долу слизам в таблицата.Благодаря ви предварително Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
panevdd Публикувано Октомври 1, 2007 Report Share Публикувано Октомври 1, 2007 petyaM3, опитай да извършиш сумирането, като използваш диапазон, вместо да въвеждаш адресите на всяка клетка - например формулата =SUM(D5:IV5) ще сумира стойностите на всички клетки в ред № 5, започвайки от клетка с адрес D5.TPAKTOPA, маркираш реда който е под заглавните редове и използваш командата Window -> Freeze Panes. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
Daitamakuma Публикувано Октомври 2, 2007 Report Share Публикувано Октомври 2, 2007 Здравейте . За първи път влизам във форума и открих доста интересни и полезни неща и дано с времето и аз да мога да давам съвети и полезна информация. Въпросът ми е относно EXcel . Дадена ми е анкета на ексел , от която аз трябва да направя графика . Как мога когато правя графиката да не се състои от 200 колконки(колкото са анкетираните) ами само с 3 колонки . Значи 200 анкетирани са отговорили на даден въпрос с отговор 3 , 4 и 5 . Как мога да ги отделя тези които са с отговор 3 в една колона и тези които са 4 и 5 в други колони :'( не знам как става а спешно ми трябва да го направя това. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
panevdd Публикувано Октомври 2, 2007 Report Share Публикувано Октомври 2, 2007 Маркираш само тези колонки, които ти трябват и след това използваш командата (или бутона) Insert -> Chart... . Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
jaraka Публикувано Октомври 22, 2007 Report Share Публикувано Октомври 22, 2007 Здравейте! Прегледах четирите урока и наистина считам че са полезни за начинаещите като мен. Ако може някой да ми помогне за следното: как се забранява отделни клетки или колони да се променят от ползвателите на таблицата- примерно в клетки с формули, а данните в останалите клетки да могат да се променят от всички? Надявам се да съм бил ясен. Предварително благодаря! Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
Препоръчан пост