Jump to content

Въпрос за nVidia GF4 и nVidia GF5


Препоръчан пост

Значи преди време 3-4 год. имах видео карта GF4 64мб на 64бит и игрите ми вървяха на макс детайли без насичане.такива като NFS U, U2, Most Wanted вървяха супер гладко на високи детайли.Сега имам nVidia GF FX5500 но тези игри които споменах ми въввят с мн малко кадри и то на ниски детайли.ако увелича детайлите на игрите производителносста пада на 10-12 кадара като играя.Картата е 128мб на 64 бит.Въпроса ми е защо така се получава и има ли управия тва нещо.Драйвърите са ми последна версия пробвах и по стари но ефекта 0лев.
Link to comment
Сподели другаде

Няма начин въпросните игри да са вървели на максимални детайли и то абсолютно гладкио. Или лъжеш, или представите ни за "гладко вървене" се разминават.

Колкото до FX5500, това е доста калпава карта. Това е на практика FX5200 на малко стероиди. Картата поддържа по-нови технологии от предходната, но поддържката й за тях е окаяна. Единствената серия карти от FX фамилията, която е добра, е 5900/5950. Всичко по-ниско е хвърляне на пари на вятъра относно игрална производителност.

Link to comment
Сподели другаде

Еми глдако вървене около 70-80 кадара а с ГФ5 върви с 28 на ниски детайли.Нито лъжа нито нищо просто и на мен ми е чудно как една слаба карта 64 мб 64 бита има 3 пати по висока производителност от по добра карта 128 мб на 64 бита.
Link to comment
Сподели другаде

Реално причината е, че GeForce 4 поддържа много по-малко множество от ефекти, казано най-просто, докато FX серията има пълна поддръжка на DX9 (макар и "хартиена"), но поради изключително слабата изчислителна мощ на ядрата на по-слабите модели като FX5200 / 5500 (Entry-level сегмента) се получава тази ниска производителност в такива приложения и GeForce 4 се представя по-добре, защото "подминава" тези тежки ефекти, докато FX5500 (което е на практика FX5200 с малко по-висока честота на ядрото) се оптива да ги покаже.

За съжаление това е проблем на цялата FX серия, единствено FX5900/5950 както каза колегата по-горе се представят малко по-добре, но пак доста слабо в DX9 приложения.

Като цяло доста си сбъркал с избора. Много по-добре щеше да е, ако беше взел ATi 9550/9600Pro, но както и да е.

Има едно "решение", но то не е особено ефективно. Чрез софтуер като RivaTuner може да се укаже на видеокартата да работи принудително в режим Pixel Shader / Vertex Shader 1.1 (DirectX 8.0), което би довело до "пропускане" на част от ефектите, но това не е особено добро решение. Най-доброто решение е да се смени видеокартата с нещо читаво, защото FX серията и особено тея модели са изключително зле.

Link to comment
Сподели другаде

А по старите версии на DirectX9 (говоря за 2004,2005 година версия) поддържат ли така наречените тежки ефекти,щото с всяко ново обновение на DX9 има някъква промяна а през тези години 2003,2004,2005 игрите не са били кой знае какво и мисля че DX9 са нямали такава опция за тези специфични ефекти.
Link to comment
Сподели другаде

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гост
Отговори на тази тема

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   Не можете да качите директно снимка. Качете или добавете изображението от линк (URL)

Loading...
×
×
  • Създай ново...