Jump to content

Проблем по трасето на интернет доставчика


Препоръчан пост

Здравейте!

В офиса от началото на септември нямаме нет- тоест имаме, но само привидно. Ужасно бавен е. Зарежда страница минути, ако изобщо я зареди и забива компа. Проблемът е, че доставчикът не намира проблем при себе си и набеди моя комп. С огромни резерви към това твърдение занесох набедения комп в специализиран сервиз, където му бе извършена пълна диагностика и не бе открит никакъв проблем. Бе тестван и през интернет и зареждаше без никакви проблеми.

Моля да споделите, как с ping и разни други подобни нещица мога да разбера има ли проблем в доставката на нета, тъй като явно няма да се открие причината от доставчика. ping-вам го, но честно освен, че разбирам, че има връзка със сървъра, друго не разбирам.

Моля, споделете начини за тестване на връзката!

Ще се радвам да чуя компетентните ви отговори още днес, тъй като утре съм на работа, а там няма нет по описаната причина.

Поздрави!

Link to comment
Сподели другаде

Хмм интересно е че забива компютъра.. това ме съмнява пък да се дължи на толкова бавния интернет...

А сигурна ли си че няма проблеми с LAN картата? Все пак пробвай:

Start -> Run -> "hcp://system/netdiag/dglogs.htm"

да видим какво ще покаже :)

Link to comment
Сподели другаде

Хмм интересно е че забива компютъра.. това ме съмнява пък да се дължи на толкова бавния интернет...

А сигурна ли си че няма проблеми с LAN картата? Все пак пробвай:

Start -> Run -> "hcp://system/netdiag/dglogs.htm"

да видим какво ще покаже :)

Непременно ще пробвам утре.

За забиването- може би не обясних правилно. Забива самия нет. Мъчейки се зда зареди, в един момент не се подчинява на никакви функции. В самия процес на зареждане, който е безкраен става това забиване. Иначе самия комп си работи като пушка, ако го няма нета.

Ще пробвам утре, макар че ми мирише на нов доставчик.

Благодаря ти!

Link to comment
Сподели другаде

Ping с голям пакет ( 40000 - 60000 ) до сървъра на доставчика. Аз залагам на опечен свич по трасето. Малките пакети минават, и обикновено се скапва само едната посока.

 

Локалната мрежа как работи? Трябва да е нещо подобно:

>Ping -l 50000 195.138.132.1

И отговор примерно:

Pinging 195.138.132.1 with 50000 bytes of data:

Reply from 195.138.132.1: bytes=50000 time=14ms TTL=63
Reply from 195.138.132.1: bytes=50000 time=14ms TTL=63
Reply from 195.138.132.1: bytes=50000 time=14ms TTL=63
Reply from 195.138.132.1: bytes=50000 time=14ms TTL=63

Ping statistics for 195.138.132.1:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 14ms, Maximum = 14ms, Average = 14ms

 

Като вместо цитирания пишеш друг за твоя доставчик. Или локалко IP на известен ресурс. Обикновено скапаните свичове губят пакети над 15000 - 25000

 

Има и вариант със скапана LAN карта (твоята). В една друга тема писах препоръки, виж ги. http://softvisia.com/forums/index.php?showtopic=4211

Link to comment
Сподели другаде

Също можеш да пуснеш и един tracert до някой сървър. Например Google.com...

 

C:\Documents and Settings\CRIO>tracert google.com

Tracing route to google.com [64.233.167.99]
over a maximum of 30 hops:

 1	<1 ms	<1 ms	<1 ms  adslrouter.adsl [192.168.1.1]
 2	 *		*		*	 Request timed out.
 3	 *	   38 ms	41 ms  103-91-39-212.btc-net.bg [212.39.91.103]
 4	37 ms	33 ms	35 ms  84-91-39-212.btc-net.bg [212.39.91.84]
 5	68 ms	64 ms	64 ms  46-91-39-212.btc-net.bg [212.39.91.46]
 6	70 ms	66 ms	65 ms  if-5-2.core1.F2C-Frankfurt.teleglobe.net [80.231.78.13]
 7	81 ms	74 ms	78 ms  if-3-0.core1.FR1-Frankfurt.teleglobe.net [80.231.64.17]
 8	73 ms   121 ms	86 ms  if-6-0-0.core2.FR1-Frankfurt.teleglobe.net [80.231.64.2]
 9	73 ms	71 ms	71 ms  12.icore1.FR1-Frankfurt.teleglobe.net [80.231.65.6]
10	61 ms	68 ms	69 ms  195.219.180.26
11	62 ms	69 ms	77 ms  66.249.94.138
12	84 ms	88 ms	81 ms  209.85.250.140
13   184 ms   174 ms   170 ms  72.14.236.220
14	84 ms   178 ms   169 ms  216.239.46.14
15   175 ms   174 ms   179 ms  72.14.232.53
16   184 ms   177 ms   188 ms  66.249.94.133
17   183 ms   172 ms   190 ms  google.com [64.233.167.99]

Trace complete.

Link to comment
Сподели другаде

Според мен първо трябва да проверите очевидните неща - кабелите (по-точно състоянието на буксите и дали няма прегънат или затиснат кабел някъде в офиса), междинните устройства - hub-ове, swith-ове (най-лесно се проверява, като се подмени съответното устройство с такова, за което се знае, че работи добре), ключовите устройства - модем, wireless антена (т. е., устройството, което комуникира пряко със сървъра на доставчика). Добре е през това време на "проблемния" компютър да има отворен DOS прозорец със стартиран безкраен ping (ping xxx.xxx.xxx.xxx -t) - така ще получавате моментална информация за резултатите от действията си.

Можете да проверите настройките на компютрите в офиса - дали няма дублирани IP адреси, работещ(и) download мениджъри, torrent клиент и дали в момента не се изтеглят актуализации - някои продукти на HP, Microsoft и Adobe по подразбиране свалят актуализациите без намесата на оператор. Възможно е някой от компютрите в локалната ви мрежа да е заразен с нещо и да претоварва мрежата. Това се установява сравнително лесно - временно се изключват от мрежата всички компютри, като се оставя само този, който ping-ва сървъра на доставчика. Тези неща по принцип може да ви ги каже и доставчика - (почти) всеки доставчик следи натоварването на трасето.

Следващото нещо е да провериш качеството на връзката - например чрез ping-ване с големи пакети: ping xxx.xxx.xxx.xxx - l 1000 -n 50 (стойностите са примерни; за повече информация - ping /?). Ако няма загуби на пакети при този тест, проблемът е при вас; в противен случай е в доставчика или някъде по трасето. Изключение е случаят, когато на доставчика не му работи връзката с ИНТЕРНЕТ - DNS сървъри, firewall и т. н. т. - тогава ще имате връзка само до доставчика си; за проверка можеш да провериш връзката към "външни" сървъри: ping www.dir.bg, ping www.google.com (ping 194.145.63.12, ping 209.85.135.99 - за да избегнеш преминаването през DNS на доставчика). При това положение обаче, проблем ще имат и останалите клиенти на твоя доставчик.

Сещам се за два безплатни инструмента, които могат да ти бъдат от полза в случая:

1. fping - има повече настройки от вградения в Windows инструмент; може да се използва за изпращане на пакети през 1 ms: fping xxx.xxx.xxx.xxx - t 1.

2. SoftPerfect Network Scanner - ако мрежата ви е голяма, с този инструмент можеш да я "претърсиш", за да откриеш компютри с отворени "подозрителни" портове (обикновено това е резултат от заразяване с вирус или malware).

Link to comment
Сподели другаде

Ping statistics for 195.138.132.1:

Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),

Approximate round trip times in milli-seconds:

Minimum = 14ms, Maximum = 14ms, Average = 14ms[/code]

Много, много ви благодаря!

Утре започвам проверките, след като прочета конското на доставчика. В крайна сметка нямаше нужда да разкарваме компа, за да установим, че проблемът е в техния телевизор.

За момента по памет мога само да кажа, че при ping-ването резултата ми е като описания с едно изключение:

Minimum = 14ms, Maximum = 14ms, Average = 14ms

При мен е:

Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Average = 0ms

Поне така е, доколкото си спомням. Дано утре след проверките да имам нет, за да ви пиша за развоя на събитията.

Благодаря ви още веднъж!

Link to comment
Сподели другаде

А сигурна ли си че няма проблеми с LAN картата? Все пак пробвай:

Start -> Run -> "hcp://system/netdiag/dglogs.htm"

да видим какво ще покаже :)

Привет! Дано поста ми стигне до вас.

Въпреки, че имам нова LAN карта, направих теста и се получиха странни резултати:

Internet Service

Default Outlook Express Mail Not Configured

Default Outlook Express News Not Configured

Internet Explorer Web Proxy Not Configured

Computer Information

+ Computer System JONSON

 

 

+ Operating System Microsoft Windows XP Professional

 

 

+ Version 5.1.2600

 

 

Modems and Network Adapters

Modems

- Network Adapters FAILED

- [00000001]Intel® PRO/100 VE Network Connection (FAILED)

Caption = [00000001] Intel® PRO/100 VE Network Connection

DatabasePath = %SystemRoot%\System32\drivers\etc

- DefaultIPGateway = 89.215.105.129(Same Subnet) (FAILED)

Pinging 89.215.105.1 with 32 bytes of data:

Reply from 89.215.105.1: bytes=32 time=1ms TTL=1

Reply from 89.215.105.1: bytes=32 time=1ms TTL=1

Request timed out.

Reply from 89.215.105.1: bytes=32 time<1ms TTL=0

Ping statistics for 89.215.105.1:

Packets: Sent = 4, Received = 3, Lost = 1 (25% loss)

Approximate round trip times in milli-seconds:

Minimum = 0ms, Maximum = 1ms, Average = 0ms

Description = Intel® PRO/100 VE Network Connection - Packet Scheduler Miniport

DHCPEnabled = TRUE

DHCPLeaseExpires = 17:54:44 14.9.2007 г.

DHCPLeaseObtained = 14:21:37 14.9.2007 г.

+ DHCPServer = 89.215.105.129 (PASSED)

DNSDomain = ddns-lan.pl.ekk.bg

DNSEnabledForWINSResolution = FALSE

DNSHostName = jonson

+ DNSServerSearchOrder (PASSED)

DomainDNSRegistrationEnabled = FALSE

FullDNSRegistrationEnabled = TRUE

GatewayCostMetric = 20

Index = 1

+ IPAddress = 89.215.105.1 (PASSED)

IPConnectionMetric = 20

IPEnabled = TRUE

IPFilterSecurityEnabled = FALSE

IPSecPermitIPProtocols = 0

IPSecPermitTCPPorts = 0

IPSecPermitUDPPorts = 0

IPSubnet = 255.255.255.192

IPXEnabled = FALSE

MACAddress = 00:C0:A8:F7:C2:F6

ServiceName = E100B

SettingID = {597D2FC1-9BD6-4FCA-BF8E-A1671AAD48B0}

TcpipNetbiosOptions = 0

WINSEnableLMHostsLookup = TRUE

+ [00000010] Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC

 

 

+ Network Clients

Интересното е, че при ping-ване от мен ми даде същото като на теста, а след няколко минути, отново ping-нах и резултата беше 6+++++++ за въпросния default gateway. Само дето и при такъв резултат нет нямаааааааааааа. Мъчи се с часове.

В понеделник чакам доставчика, но немога да си обясня тази промяна от нищото и то фиктивна, защото в нета няма никаква промяна.

Поздрави!

Link to comment
Сподели другаде

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гост
Отговори на тази тема

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   Не можете да качите директно снимка. Качете или добавете изображението от линк (URL)

Loading...
×
×
  • Създай ново...