Jump to content

Проблем с рекламацията на монитор!


Препоръчан пост

Здравейте съфорумци,

 

 

понеже май започна да ми писва, а и не съм адвокат и не познавам в детайли закона за защита на потребителите (нито пък искам да го интерпретирам) търся съвет от Вас. Ще започна с малко пред история. На 30.10.2005 година си закупих от Техномаркет Европа в Русе монитор SONY HS 75S. На 11.10.2006 оставям за ремонт въпросният монитор в оторизиран сервиз от Сони в Русе. В средата на ноември започнах да се интересувам, какво аджеба става с моят монитор, който съм си платил в брой и след доста "интересен" разговор със служител от Сони България, в който ми беше намекнато да си трая докато ми отремонтират техниката, разбрах, че мониторът ми се нуждае от подмяна на матрицата, а матрици нямало в склада им. Понеже много обичам да ме заплашват и изнудват последва една бурна кореспонденция по електронната поща, като копия на писмата се получаваха от някои от мениджърите на Сони Европа локализирани в Лондон и Берлин ако не се лъжа. Според закона за защита на потребителите след 30-ят ден имам право на подмяна на закупената от мен стока с нова или възстановяване на сумата, която съм дал за покупката и. След размяна на няколко остри писма по гореописаната схема и опит от страна на Сони България за тяхна си интерпретация на ЗЗП, в крайна сметка стигнахме до решението да ми подменят мониторът с нов. Новият получих на 24.11.2006 и тъй като моделът, който притежавах беше изчерпан като количества ми го подмениха с SDM S75AS. До тук всичко макар и с много нерви и разправии завършва с happy end така да се каже! Взех си новият монитор без да претендирам за каквито и да било парични обезщетения и т.н. (стойността, която съм заплатил за HS 75S когато съм си го купувал 2005 е с около 20% по висока от стонйността на SDM S75AS когато ми го дадоха). Та новото мониторче дефектира със същият дефект както и старото на 22.12.2006 (по малко от месец експлоатация!) Понеже хранех още топли спомени от разправийте покрай предишният "ремонт" реших да не си вгорчавам празниците, а да изчакам да преминат. На 04.01.2007 реших все пак да обезпокоя по елетронната поща господата и дамите от Сони България с въпроса "Как ще процедираме?" и след като от тях не получих никакъв отговор на 09.01.2007 опаковах чудото на техниката SDM S75AS в кашончето, с което го получих и ... в оторизираният Сони сервиз в Русе. За моя изненада на 22.01.2007 (вчера) разбрах, че мога да си получа монитора от въпросният сервиз. Бях изненадан, че само за две седмици са успели да се справят с ремонта. За съжаление изненадите не свършваха до тук ;) . Оказа се че са ми изпратили обратно старият ми монитор HS 75S, който е отремонтиран!!! Интересува ме какво е законовото право на Сони при положение че веднъж ми е подменило монитора с НОВ (както е по закон) да ми подменя подмененият монитор с такъв, който е ОТРЕМОНТИРАН (това че аз съм старият собственик на отремонтираният според мен е частен случай)?

 

Благодаря Ви предварително за отговорите.

 

P.S. Май ще трябва да си комуникираме пак със Сони Европа ... с всяка изминала минута ми се повдига адреналина ...

Редактиран от soul
Link to comment
Сподели другаде

.........................................

Според закона за защита на потребителите след 30-ят ден имам право на подмяна на закупената от мен стока с нова или възстановяване на сумата, която съм дал за покупката и.

.........................................

Оказа се че са ми изпратили обратно старият ми монитор HS 75S, който е отремонтиран!!! Интересува ме какво е законовото право на Сони при положение че веднъж ми е подменило монитора с НОВ (както е по закон) да ми подменя подмененият монитор с такъв, който е ОТРЕМОНТИРАН (това че аз съм старият собственик на отремонтираният според мен е частен случай)?

.........................................

Здравей, soul!

Според мен засега се справяш повече от добре, като описваш перипетиите си с гаранционна компютърна техника. За съжаление според мен са малко хората в България, които не са страдали от подобни проблеми с гаранциите. Аз съм един от тях...

 

Моят съвет е да предявиш в писмен вид отново претенциите си към Sony, като цитираш съответния член от ЗЗП. Хубаво е да разполагаш с документи за това, което се е случили с монитора ти. Отначало докрай. Както да ги предупредиш, че може да си търсиш правата по съответния законов ред.

Успех!

Link to comment
Сподели другаде

Считай че са ти дали оборотен за временно ползване.

 

Не разбрах каква претенция имаш. Да имаш ремонтиран монитор на 1 месец, струващ 20% повече или пак отремонтиран монитор на 2 седмици.

 

Производителят решава как да удолетвори гаранционни претенции. Дали чрез подмяна с ново изделие или чрез ремонт в оторизиран от него сервиз, с който е сключил договор. И в двата случая става въпрос за доставка на скъпи резервни части, които производителят поддържа в централен склад в Европа и сроковете му за доставка са 2 - 4 седмици. Или се жалваш че колегите са го ремонтирали за 2 дни а не за 1 час?

 

Ако се произвежда с качество отпреди 15 - 20 години производителите ще фалират. Както например Grundig. Всичко се прави максимално евтино, колкото да изкара гаранцията.

Link to comment
Сподели другаде

  • 2 weeks later...
Здравей, аз съм със същият модел на Sony. Хубав и нестандартен (типично за Sony). Както и да е. По твоя въпрос, мога да кажа много, но ще ти кажа основното. Аз си изпатих, не с монитора, а с камера. Обаче при мен е малко по-различно, тъй като камерата ми е чисто японска (предполагам всеки знае, че истинското Sony е ''made in JAPAN''). Купих си камерата(модела го има във форума), но зарядно за тази камера няма никъде в България (дори и в София- можете ли да си представите). Сега имам чисто нова камера, която стои за украса. Не е използвана веднъж. И... ми казаха от оторизирани фирми на СОНИ (в Пловдив)...,цитирам ''Мойто момче къде си тръгнал, с туй ''дръвче'',което е минимум 8 годишно....,няма да намериш никъде''. Добре, да поръчам от нета, отхвърлиха ми заявката (защо не зная). Бяхме писали до Япония (аз имам комшия, който е следвал японска фиология). И с две думи искам да ти кажа, че не е само тук в България така. Никаде не те смятат за нещо. Но ти се справяш доста по-добре от мен. Явно трябва да си доста настойчив.
Link to comment
Сподели другаде

soul, съжалявам, че прочитам неволите ти чак сега. Предлагам ти да направиш следното: отиваш в сградата на общината / ет.5 / и търсиш "Защита на потребителите". Стаите са близо до асансьора. Преди това описваш всичко подробно във вид на жалба. Най - добре в два екземпляра. Там ще ти дадат входящ номер на жалбата и ще ти обяснят как ще се процедира. Аз съм щастливец, че съм ги занимавал само веднъж, но ... съм доволен от реакцията им. Тел. за връзка 834304. Успех !
Link to comment
Сподели другаде

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гост
Отговори на тази тема

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   Не можете да качите директно снимка. Качете или добавете изображението от линк (URL)

Loading...
×
×
  • Създай ново...