barca_b0y Публикувано Август 29 Report Share Публикувано Август 29 Здравейте! Случи ми се много странна случка. Два пъти. Докато ползвах тази добавка, за да отворя немалък брой табове, компютърът ми се рестартира сам. Малко след стартирането се случи отново при същата дейност. Установих, че Firefox си е "забравил" всички логвания в сайтове и бисквитки. Сканирах SSD-то и HDD-то със собствените им диагностики и нямаше грешки. Проблемът не се е повторил вече 24 часа, въпреки че доста се опитвах да го възпроизведа отново. Притеснява ме дали не си отива някой хардуерен компонент. Проблемът с Firefox си го обяснявам с внезапния рестарт. Предполагам, че си е изтрил някакъв кеш. Но самият рестарт не знам на какво се дължи. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
ExaFlop Публикувано Август 30 Report Share Публикувано Август 30 Каква(и) грешка(и) има в eventvwr в раздел System/Application за рестартиране на системата? Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
barca_b0y Публикувано Август 31 Author Report Share Публикувано Август 31 Прикачам грешките. При втория рестарт има подобен (може би дори еднакъв) набор от грешки. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
Night_Raven Публикувано Септември 1 Report Share Публикувано Септември 1 Каква точно е операционната система? Имаш ли файл C:\Windows\MEMORY.DMP? Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
barca_b0y Публикувано Септември 1 Author Report Share Публикувано Септември 1 преди 20 минути, Night_Raven написа: Каква точно е операционната система? Windows 7. преди 20 минути, Night_Raven написа: Имаш ли файл C:\Windows\MEMORY.DMP? Не, няма такъв. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
Night_Raven Публикувано Септември 2 Report Share Публикувано Септември 2 В такъв случай може би системата е настроена да запазва само minidumps. Можеш да пробваш BlueScreenView. След стартиране, ако имаш minidumps в папката, би трябвало да се появят в програмата и след кликането им да видиш дали има маркиран компонент в червено. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
barca_b0y Публикувано Септември 2 Author Report Share Публикувано Септември 2 Не, няма нищо. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
barca_b0y Публикувано Септември 3 Author Report Share Публикувано Септември 3 Случи се отново преди малко. Почти няма разлика в логовете. Сега забелязах и тези в Application. Забелязвам и че се споменава Asus из грешките, а аз имам само един компонент от този производиел - дъното. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
Night_Raven Публикувано Септември 4 Report Share Публикувано Септември 4 Ако нещо е придизвикало срив, обикновено има някакви файлове за разтоварване (dump). Кликни с десния бутон върху Computer -> Properties -> Advanced system settings -> Settings (в секция „Startup and Recovery“). Увери се, че в долното падащо меню не е избрана опцията „(none)“. По принцип Kernel memory dump е по-точният метод, но файлът е по-труден за анализ, така че можеш да избереш Small memory dump и да чакаш проблемът да се появи отново. След това виж дали ще има minidumps в BlueScreenView. Ако във въпросното падащо меню вече е избрана някоя от двете опции за dump, това вече може да сочи и към НЕсофтуерен проблем. Когато проблемът се появи за трети път, пак при същите обстоятелства ли беше — опит за отваряне на множество подпрозорци в браузъра? Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
barca_b0y Публикувано Септември 4 Author Report Share Публикувано Септември 4 преди 5 часа, Night_Raven написа: Ако във въпросното падащо меню вече е избрана някоя от двете опции за dump, това вече може да сочи и към НЕсофтуерен проблем. Да, беше избрана Kernel memory dump. Аз подходих точно с тази презумпция, че проблемът е от хардуер, защото софтуерът не е пипан от много месеци (или дори години). преди 5 часа, Night_Raven написа: Когато проблемът се появи за трети път, пак при същите обстоятелства ли беше — опит за отваряне на множество подпрозорци в браузъра? Не. Не беше натоварена системата. Сякаш няма закономерност кога се случва. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
Night_Raven Публикувано Септември 5 Report Share Публикувано Септември 5 За всеки случай промени настройката на Small memory dump и изчакай да се случи проблемът отново. Ако след това BlueScreenView не показва отново нищо, може би наистина е хардуерен проблем. Не е гаранция, но има по-голям шанс. Можеш ли да дадеш информация за хардуера (захранващ блок, дънна платка, видео карта, SSD/твърд диск)? Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
barca_b0y Публикувано Септември 8 Author Report Share Публикувано Септември 8 Да, промених настройката. Това е системата. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
Night_Raven Публикувано Септември 9 Report Share Публикувано Септември 9 Някаква идея какъв е захранващият блок? Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
barca_b0y Публикувано Септември 9 Author Report Share Публикувано Септември 9 Не, никаква. Не знам дали може да се провери софтуерно. Силно се надявам да не е важно, защото достъпът до хардуера ми е доста труден. Дори се надявам на следващото отваряне директно да изхвърля повредения хардуер. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
Night_Raven Публикувано Септември 10 Report Share Публикувано Септември 10 Не, няма как да се провери софтуерно. Ако се знае какъв е захранващият блок, може да се прецени ориентировъчно колко качествен е и какъв е шансът той да създава проблеми. Разбира се ако захранващият блок е сравнително качествен, това не гарантира, че проблемът не е от него, или ако е нискокачествен, това не гарантира, че той е причината за проблема, но поне може да се направи някакво предположение. Не е сигурно дали проблемът е хардуерен, но ако няма никакви файлове за разтоварване след промяна на настройката, може би не е софтуерен. Обикновено, ако се получи някакъв срив в системата и Windows е принудена да спре работа веднага (известният „син екран“), се създават и запазват файлове за разтоварване, които могат да се използват за диагностика кой процес/драйвър е довел до въпросния срив. Малките файлове за разтоварване (minidumps) съдържат — съответно — много малко информация и не винаги е достатъчна, за да се направят надеждни заключения. Понякога обаче, особено ако са няколко (от няколко срива) и всичките сочат към една и съща причина, могат да са полезни. Файлът за разтоварване от ядрото (kernel memory dump) съдържа много повече информация и е достатъчен в 99,9% от случаите. Анализът му обаче е по-сложен и изисква Debugging Tools for Windows (WinDBG), която трябва да се инсталира отделно, както и евентуално да се добави път към символи. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
Препоръчан пост
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.