Jump to content

Препоръчан пост

Здравейте!

Случи ми се много странна случка. Два пъти.

Докато ползвах тази добавка, за да отворя немалък брой табове, компютърът ми се рестартира сам. Малко след стартирането се случи отново при същата дейност. Установих, че Firefox си е "забравил" всички логвания в сайтове и бисквитки. Сканирах SSD-то и HDD-то със собствените им диагностики и нямаше грешки. Проблемът не се е повторил вече 24 часа, въпреки че доста се опитвах да го възпроизведа отново. Притеснява ме дали не си отива някой хардуерен компонент. Проблемът с Firefox си го обяснявам с внезапния рестарт. Предполагам, че си е изтрил някакъв кеш. Но самият рестарт не знам на какво се дължи.

Link to comment
Сподели другаде

преди 20 минути, Night_Raven написа:

Каква точно е операционната система?

Windows 7.

 

преди 20 минути, Night_Raven написа:

Имаш ли файл C:\Windows\MEMORY.DMP?

Не, няма такъв.

Link to comment
Сподели другаде

В такъв случай може би системата е настроена да запазва само minidumps. Можеш да пробваш BlueScreenView. След стартиране, ако имаш minidumps в папката, би трябвало да се появят в програмата и след кликането им да видиш дали има маркиран компонент в червено.

Link to comment
Сподели другаде

Случи се отново преди малко.

Почти няма разлика в логовете. Сега забелязах и тези в Application. Забелязвам и че се споменава Asus из грешките, а аз имам само един компонент от този производиел - дъното.

Link to comment
Сподели другаде

Ако нещо е придизвикало срив, обикновено има някакви файлове за разтоварване (dump). Кликни с десния бутон върху Computer -> Properties -> Advanced system settings -> Settings (в секция „Startup and Recovery“). Увери се, че в долното падащо меню не е избрана опцията „(none)“. По принцип Kernel memory dump е по-точният метод, но файлът е по-труден за анализ, така че можеш да избереш Small memory dump и да чакаш проблемът да се появи отново. След това виж дали ще има minidumps в BlueScreenView.

Ако във въпросното падащо меню вече е избрана някоя от двете опции за dump, това вече може да сочи и към НЕсофтуерен проблем.

Когато проблемът се появи за трети път, пак при същите обстоятелства ли беше — опит за отваряне на множество подпрозорци в браузъра?

Link to comment
Сподели другаде

преди 5 часа, Night_Raven написа:

Ако във въпросното падащо меню вече е избрана някоя от двете опции за dump, това вече може да сочи и към НЕсофтуерен проблем.

Да, беше избрана Kernel memory dump. Аз подходих точно с тази презумпция, че проблемът е от хардуер, защото софтуерът не е пипан от много месеци (или дори години).

 

преди 5 часа, Night_Raven написа:

Когато проблемът се появи за трети път, пак при същите обстоятелства ли беше — опит за отваряне на множество подпрозорци в браузъра?

Не. Не беше натоварена системата. Сякаш няма закономерност кога се случва.

Link to comment
Сподели другаде

За всеки случай промени настройката на Small memory dump и изчакай да се случи проблемът отново. Ако след това BlueScreenView не показва отново нищо, може би наистина е хардуерен проблем. Не е гаранция, но има по-голям шанс.

Можеш ли да дадеш информация за хардуера (захранващ блок, дънна платка, видео карта, SSD/твърд диск)?

Link to comment
Сподели другаде

Не, никаква. Не знам дали може да се провери софтуерно. Силно се надявам да не е важно, защото достъпът до хардуера ми е доста труден. Дори се надявам на следващото отваряне директно да изхвърля повредения хардуер.

Link to comment
Сподели другаде

Не, няма как да се провери софтуерно. Ако се знае какъв е захранващият блок, може да се прецени ориентировъчно колко качествен е и какъв е шансът той да създава проблеми. Разбира се ако захранващият блок е сравнително качествен, това не гарантира, че проблемът не е от него, или ако е нискокачествен, това не гарантира, че той е причината за проблема, но поне може да се направи някакво предположение.

Не е сигурно дали проблемът е хардуерен, но ако няма никакви файлове за разтоварване след промяна на настройката, може би не е софтуерен. Обикновено, ако се получи някакъв срив в системата и Windows е принудена да спре работа веднага (известният „син екран“), се създават и запазват файлове за разтоварване, които могат да се използват за диагностика кой процес/драйвър е довел до въпросния срив. Малките файлове за разтоварване (minidumps) съдържат — съответно — много малко информация и не винаги е достатъчна, за да се направят надеждни заключения. Понякога обаче, особено ако са няколко (от няколко срива) и всичките сочат към една и съща причина, могат да са полезни. Файлът за разтоварване от ядрото (kernel memory dump) съдържа много повече информация и е достатъчен в 99,9% от случаите. Анализът му обаче е по-сложен и изисква Debugging Tools for Windows (WinDBG), която трябва да се инсталира отделно, както и евентуално да се добави път към символи.

Link to comment
Сподели другаде

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гост
Отговори на тази тема

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   Не можете да качите директно снимка. Качете или добавете изображението от линк (URL)

Loading...
×
×
  • Създай ново...