Zdravec Публикувано Ноември 29, 2015 Report Share Публикувано Ноември 29, 2015 Здравейте! Имам проблем който не можем да разрешим вече доста време. Състои се в това че, по време на ползванe безжичен интернет чрез рутер TP-Link TL WR-740 N от лаптоп, ри включване на втори лаптоп, връзката се разпада и на двата лаптопа, последва рестартиране на рутера и на компютъра, и.. единият лаптоп трябва да се примири с факта че няма да има интернет. Тази е ситуация първо бе факт в мрежа на Булсатком. Няколкократно идваха "техници" специалисти- но не можаха да решат проблема. Първото решение бе единият лаптоп да позва кабел, а другият да се свързва безжично, второто решение бе да премахнат паролата на нета. С течение на времето сменихме и двата лаптопа, сменихме доставчика на инетернет с такъв на Виваком и съответно друг рутер но от същия модел. Ситуацията е абсолютно идентична. Моля Ви помогайте! Много ще съм Ви балагодарна за съвет и насоки за литература, сервиз... Четох по форумите, но не открих сходен проблем. Единият лаптоп е HP другият ThinkPad Lenovo - ако това има някакво значение. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
eleena Публикувано Ноември 29, 2015 Report Share Публикувано Ноември 29, 2015 При положение, че са сменени лаптопите, рутера и интернета,т.е. всичко, остава обяснение в намеса на извънземните. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
ozzy Публикувано Ноември 29, 2015 Report Share Публикувано Ноември 29, 2015 Подобни случаи има, когато при два лаптопа единия бива изхвърлен от мрежата при включване на другия. Но това се случва рядко. Обикновено при смяна на настройки, или смяна на рутера проблема се решава. В този случаи обаче наистина няма логично обяснение. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
panevdd Публикувано Ноември 29, 2015 Report Share Публикувано Ноември 29, 2015 Първо можете да проверите какво е записала операционната система като причина за проблема. Ако ползвате Microsoft Windows, отворете Event Viewer и проверете записаните грешки и предупреждения след разпадането на връзката. В страницата System Log на рутера също би могло да има информация по въпроса.Можете ли да опишете настройките на рутера? Няколко screenshot-а (от началната страница и страниците QSS, Network, Wireless, DHCP...) биха били от полза в случая.Опигайте да направите следното: когато даден компютър е свързан към рутера и има достъп до Интернет, отворете Command Prompt и изпълнете командата ipconfig /all и копирайте резултата тук. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
Zdravec Публикувано Ноември 29, 2015 Author Report Share Публикувано Ноември 29, 2015 Понеже не зная как да копирам съдържанието на информацията извлечена с Command Prompt - качвам я като прикачен файл на снимания десктоп ipconfig_all.docxipconfig_all 2.docx Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
panevdd Публикувано Ноември 29, 2015 Report Share Публикувано Ноември 29, 2015 Дотук не виждам нищо притеснително.Имате ли достъп до настройките на рутера (стартирате произволен браузър и отваряте адрес 192.168.0.1 - потребителско име admin и парола admin)? Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
Zdravec Публикувано Ноември 29, 2015 Author Report Share Публикувано Ноември 29, 2015 "....настройките на рутера? Няколко screenshot-а (от началната страница и страниците QSS, Network, Wireless, DHCP...) " - исками се да съдействам активно - но ще имам нужда от допълнителни указания как точно да го направя... - влязох и разгледах.. нова за мен територия... - има подменю с много информация... която не разбрирам... не знам и как да копирам..."....стартирате произволен браузър и отваряте адрес 192.168.0.1 - потребителско име admin и парола admin)?" Не ми приема името и паролата... не е името и паролата на нета, не е име admin и парола admin)? Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
Zdravec Публикувано Ноември 29, 2015 Author Report Share Публикувано Ноември 29, 2015 Допуснах тактическа грешка... тук качвам диагностиката на Command Prompt - от компа който обикновена е изхвърления... 1.docx2.docx Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
panevdd Публикувано Ноември 29, 2015 Report Share Публикувано Ноември 29, 2015 Относно Event Viewer - това е дневник, който съдържа информация за по-важните събития, случили се в системата. При нормална работа повечето съобщения са само информативни - кога е стартиран компютъра, кога е сверен часовника и т. н. т. Съобщенията за открит проблем или неизправност са отбелязани с жълт триъгълник или червен кръг, в които има възклицателен знак. По подразбиране всички съобщения са подредени хронологично - така е много лесно да се открие съобщение, записано в определена дата и час.Във вашия случай:1. Свързвате двата компютъра с рутера и изчаквате да се появи проблема (в случая - прекъсване на връзката);2. Веднага след това (по възможност) на проблемният компютър стартирате Event Viewer;3. Понеже описаният от Вас проблем засяга работата на цялата система, ще потърсим съобщението тук: Windows Logs -> System.Ако сте стартирали Event Viewer веднага след проявяването на проблема, би трябвало да имате съобщение със жълт триъгълник или червен кръг още при първите 20 съобщения, примерно.Когато намерите такова съобщение, щраквате двойно върху него (в посочения от мен видеозапис това е направено в 1:59 мин.). Показва се прозорец със съдържанието на съобщението, което можете да копирате с бутона Copy и след това да го поставите тук във форума или да го запазите в текстов документ. Относно настройките на рутера - отваряте някакъв браузър (напр. Opera) и в полето за навигация вместо адрес на сайт (напр. abv.bg) въвеждате 192.168.0.1 и потвърждавате с клавиша Enter. Би трябвало да се покаже диалог за въвеждане на име и парола, които попълвате с admin/admin. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
Zdravec Публикувано Ноември 29, 2015 Author Report Share Публикувано Ноември 29, 2015 Повторих с включването на другия лаптоп. Разпадна връзката и на двата компа... Рестартирах рутера... Но в Event Viewer не дава никаква грешка. Прилаам копие на екрана.Влязох в рутера... 3.docx4.docx5.docx Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
panevdd Публикувано Ноември 29, 2015 Report Share Публикувано Ноември 29, 2015 Доколкото виждам, рутера е настроен да излъчва на автоматично избран канал, а това може да е проблем при определени обстоятелства. Нека направим следното: в настройките на рутера отворете раздела Wireless -> Wireless Settings. Полето Channel: в момента е настроено на Auto; щракнете там и задайте някакъв канал, например 9. Използвайте бутона Save, за да се запази настройката и след това рестартирайте рутера (раздела System tools -> Reboot -> бутона Reboot). Свържете се отново с рутера и проверете дали пак ще се разпадне връзката. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
Night_Raven Публикувано Ноември 30, 2015 Report Share Публикувано Ноември 30, 2015 В допълнение на колегата бих препоръчал да се актуализира фърмуеъра на рутера. Виждам, че текущата версия е първата, а има още две след нея.Изтегли последната версия на фърмуеъра от тук.Разархивирай съдържанието на архива в удобна за теб папка.Влез в настройките на рутера отново, като използваш LAN връзка, не безжична.Отвори секция System Tools и после Firmware Upgrade.Кликни бутон Choose File или Browse (не съм сигурен точно как ще е наименован) и посочи разархивирания файл wr740nv4_en_3_17_0_up_boot(150105).bin.Кликни бутон Upgrade.Изчакай да приключи надграждането. Не изключвай или рестартирай рутера през това време! След надграждането трябва да бъдеш въведена отново в насторйките на рутера автоматично и в секция Status трябва да пише новата версия на фърмуеъра: 150105. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
Zdravec Публикувано Ноември 30, 2015 Author Report Share Публикувано Ноември 30, 2015 Явно ми е трябвало време да се ориентирам в работата със Event Viewer. Понеже стана голям файла го качих в DOX - ето линка http://dox.bg/files/dw?a=edfe579098 Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
ba4o_kiro Публикувано Ноември 30, 2015 Report Share Публикувано Ноември 30, 2015 Явно ми е трябвало време да се ориентирам в работата със Event Viewer. Понеже стана голям файла го качих в DOX - ето линка http://dox.bg/files/dw?a=edfe579098 Ще се опитам и аз да помогна!Логовете от Event Viewer можеш да ги намериш като отидеш на:C:\Windows\System32\winevt\LogsКопирай Application и System и ги качи във следващият ти коментар!Тези логове от лаптопа, който бива изхвърлен! Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
panevdd Публикувано Ноември 30, 2015 Report Share Публикувано Ноември 30, 2015 Zdravec, опитайте да забраните автоматичното търсене и инсталиране на драйвери и проверете дали след това ще има проблеми с връзката.Забраняването става, като отворите Контролния панел -> раздела Устройства и принтери, щраквате с десен бутон на мишката върху някое устройство и избирате опциите, както е показано на тази страница, първия метод - How to stop Windows 7 automatically installing drivers. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
Препоръчан пост
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.