Jump to content

Интернет връзката пропада много често - грешки №1014 и №4199


Препоръчан пост

Здравейте.

От няколко дни като започна да тегля през браузъра 3-4 файла(предимно видеоклипове) и след няколко минути тегленето блокира. Изключвам рутера(TP-Link 1043ND) и пак го включвам и след няколко минути пак така... В Event Viewer е пълно със споменатите две грешки:

1014 - Name resolution for the name teredo.ipv6.microsoft.com timed out after none of the configured DNS servers responded.

или 1014 - Name resolution for the name isatap.ddns-lan.pl.ekk.bg timed out after none of the configured DNS servers responded

или 1014 - Name resolution for the name 6to4.ipv6.microsoft.com timed out after none of the configured DNS servers responded.

Както и 4199 - The system detected an address conflict for IP address 192.168.1.101 with the system having network hardware address 00-30-48-__-__-__. Network operations on this system may be disrupted as a result.

 

Въпросът ми е първо откъде идват тези грешки - от доставчика, от рутера, от компютъра(дъно Asrock A88X+ Killer) или нещо от настройките на мрежата? Относно втората грешка - не мога да разбера какъв е този MAC-адрес, с който се получавал конфликт - тоест сред моята апаратура не виждам такъв адрес.

Моля да обяснявате по-подробно каква друга информация е необходима. Търсих в мрежата и намерих подобни проблеми, но така и не видях смислено решение...

Link to comment
Сподели другаде

Опиши малко по-подробно ситуацията.

Дотук е ясно, че ползваш рутер и вероятно работиш с Windows 7 или по-нова версия.

Каква е връзката с доставчика - DHCP, статичен адрес, PPPoE, нещо друго?

Как се свързваш към рутера от въпросния компютър - жично, безжично? Какви са настройките на мрежовата карта?

Ползваш ли изобщо IPv6?

Link to comment
Сподели другаде

Извинявам се за пропуска.

ОС е 7 Home.

Доставчика е Близу. В момента не съм сигурен за първите два варианта(не съм вкъщи сега), но не е PPPoE. По принцип ми трябва само да въведа(в рутера) съответният МАС адрес.

Връзката с рутера е жична. Настройките ще ги напиша по-късно. Друго, което пропуснах - мрежата ми включва още лаптоп(с линукс Минт) и NAS. Лаптопа го ползвам слабо - да си проверя пощата, новини и др. и може би затова там не съм забелязал такъв проблем. Сега се сетих да пробвам да тегля по-сериозно от лаптопа и да видя там как ще е. С прехвърлянето на файлове към NAS също няма проблем - тоест прехвърлят се за няколко минути при скорост до около 50 мегабайта в секунда.

IPv6 мисля, че не използвам - в прозорчето с информация пише, че няма връзка.

Link to comment
Сподели другаде

За тези настройки ли беше въпроса: TCP/IPv4 Obtain IP address automatically; Obtain DNS server address automatically? Друго, което пропуснах - използвам Комодо антивирус и стена. Срещнах мнение, че можело стената да блокира връзката при интензивен трафик и пробвах да я изключа за един час, но не забелязах подобрение. Към моето дъно има някаква програма - Killer Network Manager - която изглежда управлява трафика и за браузъра съм задал висок приоритет.

Link to comment
Сподели другаде

Провери мрежовите връзки - виж да не би да имаш инсталиран някакъв допълнителен мрежов адаптер (например виртуален такъв). Съобщението за дублиран адрес може да е причинено от такъв адаптер; друг вариант е някой да се свързва с твоя рутер (ако не е защитен с парола) и да си въвежда някакви адреси в неговата мрежа.

 

Отвори свойствата на мрежовата връзка, която използваш, и изключи IPv6 протокола.

Покажи и един screenshot от списъка с протоколите, може да има нещо излишно.

 

Относно DNS-ите... препоръчвам да си въведеш "ръчно" адреси, които да се използват - тези на Google, OpenDNS, Comodo DNS и т. н. т. Това обаче може да се направи конкретно в настройките на мрежовата карта или в рутера (за да важат за цялата мрежа). Кажи дали имаш достъп до настройките на рутера, за да го проверим.

 

Препоръчвам да деинсталираш всякакви допълнителни програми, които може да въздействат върху мрежовия трафик (визирам посочения от теб Killer Network Manager, а и всички останали подобни програми). Такъв вид софтуер обикновено се инсталира само при необходимост и то след като се убедиш, че всичко с мрежата е наред.

Link to comment
Сподели другаде

Нямам допълнителен мрежов адаптер. Рутера е защитен с парола и същата не е кратка и проста. С браузването из обикновени сайтове нямам проблем, затова си мисля че е малко вероятно да е някой злосторник, но не мога да съм напълно сигурен.

IPv6 протокола го изключих вече, тоест махнах отметката, но четох, че седмицата имала някакъв Fix за този случай и трябвало да се изключва това от регистрите...

post-9526-0-58190500-1403636631_thumb.jpg post-9526-0-84838700-1403636644_thumb.jpg

 

За DNS не ми е ясно какво точно да въведа. Когато инсталирах Комодо, програмата ми предложи да ползвам техни сървъри или нещо такова, но не бях много наясно какво означава това и отказах. Може и за DNS да е ставало въпрос...

 

Въпросният Network Manager достатъчно ли е да го махна от автоматичното стартиране, или трябва изцяло да го махна?

 

Имам достъп до рутера, но предлагам да продължим утре - днес трябваше да стана доста рано, да пътувам с влак и автобус, да решавам едни тестове и накрая - да прибирам въглища(ей къде е зимата :)).

Link to comment
Сподели другаде

За DNS не ми е ясно какво точно да въведа. Когато инсталирах Комодо, програмата ми предложи да ползвам техни сървъри или нещо такова, но не бях много наясно какво означава това и отказах. Може и за DNS да е ставало въпрос...

Да, обикновено Комодо предлага да използваш техните сървъри по време на инсталацията. "Ръчното" въвеждане на DNS сървърите има две предимства:

- не разчиташ на рутера/доставчика да ти предоставя тази услуга;

- Комодо, OpenDNS и другите подобни фирми поддържат "черен списък" с опасни и вредоносни сайтове. Ако се опиташ да отвориш такъв сайт или бъдеш пренасочен към него, ще получиш предупреждение или сайтът няма да се отвори. Не е 100% защита, но е по-добре от нищо.

 

Въпросният Network Manager достатъчно ли е да го махна от автоматичното стартиране, или трябва изцяло да го махна?

Трябва да се деинсталира, виждам, че си е инсталирал мрежов протокол (Qualcomm Atheros Bandwidth Control), а вероятно - и драйвер, който се зарежда при стартирането на Windows.

 

Относно настройките на рутера - можеш само да погледнеш какви клиенти има свързани към него (Wireless statistics) и какви адреси е раздал (DHCP client list). Можеш да намалиш времето на DHCP заявките (примерно на 20 минути).

Добре е да погледнеш настройките на мрежата (WAN settings) и да си въведеш "ръчно" DNS сървъри.

Link to comment
Сподели другаде

Въведох двата DNS на Comodo, но нямаше резултат. Реших да направя друг експеримент, който така, както го направих не би трябвало да проработи, но засега точно това се получава(не знам защо). А именно - промених МАС-адреса на компютъра с този, който е въведен при доставчика ми и сега рутера и компютъра имат един и същ МАС-адрес. Това не трябваше ли да доведе до конфликт?

 

Прибързано се зарадвах - връзката отново пропадна.

Link to comment
Сподели другаде

Продължавам с моят проблем с интернета. След горният неуспех, реших да пробвам друго(тоест довърших това, което бях намислил) - извадих кабела за интернета от рутера и го вкарах директно в дъното. Оттогава свалям нормално и без прекъсвания, макар че се появиха още 4-5 грешки 1014. Предполагам, че щом така системата работи, трябва да въведа в рутера параметрите, които виждам за мрежовият адаптер на компютъра - IPv4 address, Subnet Mask, Gateway, DHCP Server, DNS Servers...

Link to comment
Сподели другаде

Върнах рутера и отново връзката пропада. Пробвах от настройките на рутера "диагностика" като въведох IP адреса на Близу/Евроком - 217.18.__.__(не ми е ясно кои данни мога да споделям свободно и кои - не). Показа ми Request timed out. 4 пакета изпратени, 4 загубени. Пробвах с IP на Comodo и там няма загуби. Искам да попитам обаче - в настройките на рутера виждам две места, където може да се въведат DNS - едното е на Network - WAN, а другото - на DHCP. И на двете места ли трябва да въведа едни и същи адреси, каква е разликата?

Link to comment
Сподели другаде

В момента е така, но подозирам, че проблема ще продължи и предполагам, че причината е по-скоро в рутера, защото докато ползвах интернет директно към компютъра, нямаше такива прекъсвания...

Да попитам още - нормално ли е след изключване/рестартиране на рутера, той да губи настройката за дата/час, колко е важно това и какъв адрес да въведа, за да се сверява автоматично? Когато натисна Get GMT, часът става GMT+1, въпреки, че по-горе съм задал GMT+2 - още една причина, поради която си мисля че рутера не е наред. Четох някои негативни коментари(след като вече го бях купил). Мисля да му сложа по-нов фирмуер, а ако и с това не се оправи - четох, че можело да се сложи друг - Custom фирмуер.

Link to comment
Сподели другаде

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гост
Отговори на тази тема

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   Не можете да качите директно снимка. Качете или добавете изображението от линк (URL)

Loading...
×
×
  • Създай ново...