Jump to content

Невъзможност два компютъра да ползват интеренет чрез TP-link TL WR-740N едновременно


Препоръчан пост

Здравейте! Имам проблем който не можем да разрешим вече доста време. Състои се в това че, по време на ползванe безжичен интернет чрез рутер TP-Link TL WR-740 N от лаптоп, ри включване на втори лаптоп, връзката се разпада и на двата лаптопа, последва рестартиране на рутера и на компютъра, и.. единият лаптоп трябва да се примири с факта че няма да има интернет. Тази е ситуация първо бе факт в мрежа на Булсатком. Няколкократно идваха "техници" специалисти- но не можаха да решат проблема. Първото решение бе единият лаптоп да позва кабел, а другият да се свързва безжично, второто решение бе да премахнат паролата на нета. С течение на времето сменихме и двата лаптопа, сменихме доставчика на инетернет с такъв на Виваком и съответно друг рутер но от същия модел. Ситуацията е абсолютно идентична. Моля Ви помогайте! Много ще съм Ви балагодарна за съвет и насоки за литература, сервиз...  Четох по форумите, но не открих сходен проблем. Единият лаптоп е HP другият ThinkPad Lenovo - ако това има някакво значение. 

Link to comment
Сподели другаде

Подобни случаи има, когато при два лаптопа единия бива изхвърлен от мрежата при включване на другия. Но това се случва рядко. Обикновено при смяна на настройки, или смяна на рутера проблема се решава. В този случаи обаче наистина няма логично обяснение.

Link to comment
Сподели другаде

Първо можете да проверите какво е записала операционната система като причина за проблема. Ако ползвате Microsoft Windows, отворете Event Viewer и проверете записаните грешки и предупреждения след разпадането на връзката. В страницата System Log на рутера също би могло да има информация по въпроса.

Можете ли да опишете настройките на рутера? Няколко screenshot-а (от началната страница и страниците QSS, Network, Wireless, DHCP...) биха били от полза в случая.

Опигайте да направите следното: когато даден компютър е свързан към рутера и има достъп до Интернет, отворете Command Prompt и изпълнете командата ipconfig /all и копирайте резултата тук.

Link to comment
Сподели другаде

Понеже не зная как да копирам съдържанието на информацията извлечена с  Command Prompt - качвам я като прикачен файл на снимания десктоп

 

ipconfig_all.docx

ipconfig_all 2.docx

Link to comment
Сподели другаде

Дотук не виждам нищо притеснително.

Имате ли достъп до настройките на рутера (стартирате произволен браузър и отваряте адрес 192.168.0.1 - потребителско име admin и парола admin)?

Link to comment
Сподели другаде

"....настройките на рутера? Няколко screenshot-а (от началната страница и страниците QSS, Network, Wireless, DHCP...) " - исками се да съдействам активно - но ще имам нужда от допълнителни указания как точно да го направя...

 - влязох и разгледах.. нова за мен територия...  - има подменю с много информация... която не разбрирам... не знам и как да копирам...

"....стартирате произволен браузър и отваряте адрес 192.168.0.1 - потребителско име admin и парола  admin)?"  

 

Не ми приема името и паролата... не е името и паролата на нета, не е  име admin и парола  admin)?  

Link to comment
Сподели другаде

Относно Event Viewer - това е дневник, който съдържа информация за по-важните събития, случили се в системата. При нормална работа повечето съобщения са само информативни - кога е стартиран компютъра, кога е сверен часовника и т. н. т. Съобщенията за открит проблем или неизправност са отбелязани с жълт триъгълник или червен кръг, в които има възклицателен знак. По подразбиране всички съобщения са подредени хронологично - така е много лесно да се открие съобщение, записано в определена дата и час.

Във вашия случай:

1. Свързвате двата компютъра с рутера и изчаквате да се появи проблема (в случая - прекъсване на връзката);

2. Веднага след това (по възможност) на проблемният компютър стартирате Event Viewer;

3. Понеже описаният от Вас проблем засяга работата на цялата система, ще потърсим съобщението тук: Windows Logs -> System.

Ако сте стартирали Event Viewer веднага след проявяването на проблема, би трябвало да имате съобщение със жълт триъгълник или червен кръг още при първите 20 съобщения, примерно.

Когато намерите такова съобщение, щраквате двойно върху него (в посочения от мен видеозапис това е направено в 1:59 мин.). Показва се прозорец със съдържанието на съобщението, което можете да копирате с бутона Copy и след това да го поставите тук във форума или да го запазите в текстов документ.

 

Относно настройките на рутера - отваряте някакъв браузър (напр. Opera) и в полето за навигация вместо адрес на сайт (напр. abv.bg) въвеждате 192.168.0.1 и потвърждавате с клавиша Enter. Би трябвало да се покаже диалог за въвеждане на име и парола, които попълвате с admin/admin.

Link to comment
Сподели другаде

Повторих с включването на другия лаптоп. Разпадна връзката и на двата компа...  Рестартирах рутера... Но в Event Viewer не дава никаква грешка. Прилаам копие на екрана.

Влязох в рутера... 

3.docx

4.docx

5.docx

Link to comment
Сподели другаде

Доколкото виждам, рутера е настроен да излъчва на автоматично избран канал, а това може да е проблем при определени обстоятелства. Нека направим следното: в настройките на рутера отворете раздела Wireless -> Wireless Settings. Полето Channel: в момента е настроено на Auto; щракнете там и задайте някакъв канал, например 9. Използвайте бутона Save, за да се запази настройката и след това рестартирайте рутера (раздела System tools -> Reboot -> бутона Reboot). Свържете се отново с рутера и проверете дали пак ще се разпадне връзката.

Link to comment
Сподели другаде

В допълнение на колегата бих препоръчал да се актуализира фърмуеъра на рутера. Виждам, че текущата версия е първата, а има още две след нея.

Изтегли последната версия на фърмуеъра от тук.

Разархивирай съдържанието на архива в удобна за теб папка.

Влез в настройките на рутера отново, като използваш LAN връзка, не безжична.

Отвори секция System Tools и после Firmware Upgrade.

Кликни бутон Choose File или Browse (не съм сигурен точно как ще е наименован) и посочи разархивирания файл wr740nv4_en_3_17_0_up_boot(150105).bin.

Кликни бутон Upgrade.

Изчакай да приключи надграждането. Не изключвай или рестартирай рутера през това време! След надграждането трябва да бъдеш въведена отново в насторйките на рутера автоматично и в секция Status трябва да пише новата версия на фърмуеъра: 150105.

Link to comment
Сподели другаде

Явно ми е трябвало време да се ориентирам в работата със Event Viewer. 

Понеже стана голям файла го качих в DOX - ето линка http://dox.bg/files/dw?a=edfe579098 

Link to comment
Сподели другаде

Явно ми е трябвало време да се ориентирам в работата със Event Viewer. 

Понеже стана голям файла го качих в DOX - ето линка http://dox.bg/files/dw?a=edfe579098 

Ще се опитам и аз да помогна!

Логовете от Event Viewer можеш да ги намериш като отидеш на:

C:\Windows\System32\winevt\Logs

Копирай Application и System и ги качи във следващият ти коментар!

Тези логове от лаптопа, който бива изхвърлен!

Link to comment
Сподели другаде

Zdravec, опитайте да забраните автоматичното търсене и инсталиране на драйвери и проверете дали след това ще има проблеми с връзката.

Забраняването става, като отворите Контролния панел -> раздела Устройства и принтери, щраквате с десен бутон на мишката върху някое устройство и избирате опциите, както е показано на тази страница, първия метод - How to stop Windows 7 automatically installing drivers.

Link to comment
Сподели другаде

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гост
Отговори на тази тема

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   Не можете да качите директно снимка. Качете или добавете изображението от линк (URL)

Loading...
×
×
  • Създай ново...