Jump to content

Избор на нов хардуер


Препоръчан пост

преди 20 часа, Night_Raven написа:

Аз ти казах, че според мен в таблицата се говори за реалната дължина на кабела.

Ти обърна палачинката веднъж, а аз доста повече пъти. Ако се намери вариант за приемлива цена, ще купя кабел за по-лошия сценарий. Имаш ли предложение за изцяло меден кабел с >=3.31 mm2 сечение от който и да било онлайн магазин? Аз намирам само за над 10лв./метър. Сякаш има някаква неписана граница, че след 14 AWG стават строго аудиофилски и трябва да са неоправдано скъпи. Намират се CCA варианти от всякакви сечения на приемливи цени, но на мен май не ми се иска да взимам такъв.

Link to comment
Сподели другаде

  • Отговори 172
  • Създадена
  • Последен отговор

ТОП потребители в тази тема

Ти искаш и вълкът да е сит, и агнето да е цяло.

Вече обясних какво според мен е разумно да купиш. Ако толкова те гони параноя, там вече не мога да помогна. Нямам идея дали могат да се намерят точно такива кабели, каквито искаш. Напълно е възможно да има, но аз не съм търсил, защото за мен са просто огромен overkill и пълно прахосване на пари.

Link to comment
Сподели другаде

Вече имам всичко. Не успях да си нарежа кабела днес, защото времето беше лошо, а в домашни условия е трудно да меря.

Правих unboxing. Към колоните имам два варианта за "подложка" (не знам техническия термин) - едното май се нарича spike и трудно ще се навия да го ползвам на паркета ми, а другото са малки кръгли гумички. В момента не е монтирано нито едното. Трябва ли да ползвам?

Малко ме изненадаха конекторите на Wiim. Ето така изглеждат (двете от лявата страна). Да разбирам ли, че тук ми трябва и нещо друго освен кабел? На тази снимка конектора е свързан с друг... конектор. Дори да може директно с кабел вероятно ще стане грозно. А купешките са тези.

 

Link to comment
Сподели другаде

преди 20 часа, barca_b0y написа:

ъм колоните имам два варианта за "подложка" (не знам техническия термин) - едното май се нарича spike и трудно ще се навия да го ползвам на паркета ми, а другото са малки кръгли гумички. В момента не е монтирано нито едното. Трябва ли да ползвам?

Шпайковете са предвидени за използване с килим или мокет. За твърди повърхности като паркет или ламинат, ползвай гумичките.

преди 20 часа, barca_b0y написа:

Малко ме изненадаха конекторите на Wiim. Ето така изглеждат (двете от лявата страна). Да разбирам ли, че тук ми трябва и нещо друго освен кабел? На тази снимка конектора е свързан с друг... конектор. Дори да може директно с кабел вероятно ще стане грозно. А купешките са тези.

Малко не разбрах.
Ако говориш за входящите терминали, те би трябвало да са интегрирани в обвивката, за да не "стърчат навън". На снимката това са терминалите за лявата колона (червеният терминал под RJ-45 порта за LAN кабела и черният терминал под RCA входа за единия канал). Терминалите за дясната колона са същите, просто на снимката са заети.
Ако си си купил банана конекторите на Nedis (към които си дал линк), трябва просто да свържеш кабела, който имаш с тях. Мисля, че в това видео са общо взето същите.
След това просто вкарваш бананите в съответните терминали. Може да се наложи да натиснеш силно, за да влязат.

Link to comment
Сподели другаде

On 10/8/2025 at 6:11 PM, Night_Raven написа:

Малко не разбрах.
Ако говориш за входящите терминали, те би трябвало да са интегрирани в обвивката, за да не "стърчат навън". На снимката това са терминалите за лявата колона (червеният терминал под RJ-45 порта за LAN кабела и черният терминал под RCA входа за единия канал). Терминалите за дясната колона са същите, просто на снимката са заети.

Лошото е, че и аз не те разбрах.

Опитах да кажа, че не знам как да ползвам конекторите, които идват с усилвателя. Това се получи:

20251008_222732.jpg

И като цяло не виждам какво друго може да се направи само с кабел.

 

On 10/8/2025 at 6:11 PM, Night_Raven написа:

Мисля, че в това видео са общо взето същите.

Да, така изглежда. Но ги правих преди да пратиш видеото и не се бях сетил да направя "топче" отгоре. Това се получи:

20251008_220458.jpg

След около час слушане ми се стори, че са се разхлабили леко. Не знам дали е, заради моето свързване или си е очакван недостатък на конекторите, които влизат в колоните.

Link to comment
Сподели другаде

On 10/10/2025 at 1:27 PM, barca_b0y написа:

Това се получи

Ако това е единственият начин да се направи връзка, значи всичко трябва да е наред.
Не знам дали въпросните конектори имат дупка на шайбата, за да може да се вкара кабелът директно отзад и после да се стегне.

On 10/10/2025 at 1:27 PM, barca_b0y написа:

След около час слушане ми се стори, че са се разхлабили леко.

Ако са същите, можеш да се опиташ да ги "окабелиш" наново. Т.е. да свръжеш кабела, както е показано във видеото.

Лично аз не съм използвал банани, защото ми се стори излишна работа.
Признавам си, замислял съм се да купя банани и да ги монтирам на кабелите, които влизат в усилвателя, защото там е малко по-досадно за използване на терминалите директно, защото са доста нагъсто. При самите колони обаче наистина не виждам реална причина да използвам банани. Кабелът там си прави достатъчен контакт и свързването без банани е достатъчно лесно.

Link to comment
Сподели другаде

  • 1 month later...

След доста часове прекарани в слушане на новата система мога да кажа, че съм доста доволен и че трябваше да направя това преди години.

Но остават някои въпроси/коментари…

  • Преходникът прави „пук“ преди да започне истински звук. Подобно на грамофон. Считам, че е от него, защото при друг input няма такова нещо. Освен това с него губя почти цялата функционалност на дистанционното спрямо BlueTooth (на практика ми остават само увеличаване/намаляване и mute). Последното предполагам е нормално и очаквано. Първото ме вбесява. С BlueTooth нямам този проблем. Има друг – аудиото става… „лагаво“. Например в YouTube ми се струва, че видеото тръгва по-бързо от аудиото.
  • Не знам дали имам нужда от субуфер. Като цяло за неелктронни жанрове колоните са абсолютно достатъчни. Струва ми се че на някои песни идва слаб басът. Теорията ми е, че имам песни, които слизат прекалено ниско. Наистина визирам определени песни, защото при една огромна част не бих си помислил, че ми трябва допълнителен бас, защото си има достатъчно. Дори се усеща с тяло. Но има песни, при които просто… не е това. Има ли как да измеря колко ниско слиза дадена песен? Било то в даден момент или пък пиково. Пробвах спектрограма, но нещо не разбирам какво трябва да гледам. Това например е анализ на непретенциозна поп песен. А това е хип-хоп инструментал. Трябва да има огромна разлика, но аз не я виждам. Не разбирам как бих могъл да ги различа по графиките и то с прецизна точност, за да знам колко ниско слиза всяка. Т.е. идеята е да разбера къде колоните идват недостатъчни и дали наистина това е случаят или се опитвам да чуя/усетя звуци, които няма.
  • Има ли как да измеря каква мощност се пуска към колоните в реално време? Имам мултицет и предполагам, че мога да го свържа между усилвателя и колоните. Самият усилвател има VU Meter, но май не ми върши много работа това. Интересно ми е колко точно зор им се дава, защото винаги се увличам и слушам на 100% сила. Ако се окаже, че минавам лимита на колоните, мога да се огранича софтуерно през усилвателя. Т.е. например да сложи граница на 90%. А и като цяло ми е интересно колко се оползотворяват.
  • Слушайки по-силно музика се сблъсках с проблем – различните нива на сила из колекцията ми. Да, знам – ReplayGain. Тук обаче виждам два много сериозни недостатъка. Първо – това нещо трябва да изцикли през цялата ми колекция и то не еднократно, а при всяко добавяне/махане на файл от нея. AIMP има някакъв "on the fly" анализ, но той по-скоро пречи и ме дразни. Второ – силата намаля много осезаемо, а както вече стана ясно – на мен ми е важен всеки децибел. Да приемем, че се навия да поддържам цялата ми колекция с ReplayGain. Добра идея ли ще е в AIMP да забия някаква стойност за „preamp“, с която песните да са нормализирани, но и да не са супер тихи. Т.е. да са с уеднаквена сила, но не твърде слаба. Дори мисля, че имам идея каква стойност бих сложил – средностатистическата стойност на ReplayGain след анализ. Т.е. ако средно ReplayGain бута -4.5678db за цялата ми колекция, просто да сложа +4.5678db за preamp. Какво мислиш за тази идея и като цяло за проблема ми?
Link to comment
Сподели другаде

On 11/15/2025 at 4:04 PM, barca_b0y написа:

Преходникът прави „пук“ преди да започне истински звук. Подобно на грамофон. Считам, че е от него, защото при друг input няма такова нещо.

Да, това е нормално понякога и може да зависи от различни фактори.

По принцип, когато няма активен процес, който да подава аудио към звуковата подсистема, е възможно Windows да спре да подава сигнал напълно и/или да превключи на друга честота на дискретизация (sampling rate). Когато се възобнови възпроизвеждането на звук, ресийвърът засича новия сигнал и трябва да се "пренастрои" към него (така да се каже), особено ако е с различна честота на дискретизация.

Как даден ресийвър реагира на подобни ситуации зависи от фърмуеъра му. Някои ресийвъри може да се справят с подобни проблеми с повече финес, докато други — не.
Има и реален шанс и проблемът да се причинява от това, че Windows кара USB порта, към който е свързан въпросният USB -> S/PDIF преобразувател, да заспива. Това е нормално поведение (особено при лаптопи) с цел пестене на енергия.
Също така, подобни бюджетни решения по всяка вероятност използват по-стари, семпли (и евтини) USB -> S/PDIF чипове/контролери, без да надграждат с някакъв допълнителен фърмуеър, т.е. използва се поведението по подразбарне на въпросните чипове, а то често включва сравнително агресивно заспиване, когато има период на бездействие. Производителят на устройството може да напише свой фърмуеър, който да контролира въпросния чип и да промени поведението му, но когато става въпрос за евтини продукти, това обикновено не е в картите, защото това усложнява производствения процес, увеличава разходите и т.н. Малки производители обикновено избягват такива стъпки.

Поне според мен, някаква комбинация от горните три причини определено биха довели до "пукване" и особено енерго-спестяваща функционалност би обяснила краткото закъснение на аудиото спрямо видеото, когато отваряш клип в YouTube.

Ако проблемът се дължи точно на промяна цикъла заспиване/събуждане, а не на промяна в честотата на дискретизация, има някои неща, които можеш да опиташ. Можеш първо да ги прегледаш, за да прецениш кое да опиташ първо.

  • Едно от тях е да забраниш селективното изключване на USB портове. Отвори Start менюто, потърси за "Edit power plan" и стартирай открития резултат. Кликни Change advanced power settings, в новоотворилия се прозорец кликни два пъти върху USB settings -> USB selective suspend setting ->  маркирай опцията, от падащото меню избери Disabled и кликни OK.
  • Потенциална алтернатива е да пипнеш настройките в Device Manager: десен клик върху Start менюто -> Device Manager -> двоен клик върху Universal Serial Bus controllers. Трябва да имаш поне един USB Hub или USB Root Hub. Двоен клик върху него (или един от тях) -> Power Management -> махаш отметката на Allow the computer to turn off this device to save power и кликаш OK. Повтаряш последното за всеки хъб. По принцип по-логичното решение е да се разбере на кой хъб точно е свързан въпросният USB -> S/PDIF преобразувател и само на него да се изключи въпросната опция, но като за начало не пречи да се спре за всички и ако се окаже, че това е решението (особено ако е единственото), тогава да се мисли.
  • Можеш да опиташ да инсталираш Equalizer APO и с него да се опиташ да поддържаш "джадата" будна. В края на инсталацията ще бъдеш подканен да избереш устройството, за което да се инсталира APO. Сложи отметки на въпросния USB -> S/PDIF преобразувател и опцията Troubleshooting options, маркирай преобразувателя в списъка, постави отметка на новопоявилата се опция Allow silent buffer modification и кликни OK, след което си довърши инсталацията. Ако е нужно, можеш да извикаш същия прозорец за конфигуриране на устройствата, като стартираш DeviceSelector.exe от C:\Program Files\EqualizerAPO.
    След това можеш да стартираш Editor.exe от същата папка (C:\Program Files\EqualizerAPO) и да изключиш или премахнеш (чрез червения минус) всички добавени филтри по подразбирание.
    Всъщност, дори можеш да използваш Preamp филтърът тук, за да си увеличиш допълнително звука от всички потоци, които възпроизвеждаш на системата, т.е. не само от аудио плеъра. Разбира се ако преминеш 0 dBFS, ще има клипинг/изкривявания, но все пак споменавам филтъра като допълнителна опция, ако случайно искаш да изтискаш още малко сила на звука. Обикновено +3-5 dB в Preamp на Equalizer APO са безопасни стойности.

Ако проблемът се дължи (и) на промяна в честотата на дискретизация, тогава потенциално решение е да се се зададе някаква универсална в настройките на звуковото устройство (най-вероятно 16-bit, 48 kHz) и евентуално ресемплиране в реално време от страна на аудио плеъра.
Като за начало провери дали има проблем с пукане, когато гледаш видео в YouTube и пуснеш песен в AIMP. Или пък обратното: докато слушаш музика с AIMP, пуснеш някой клип в YouTube. Идеята е, че YouTube използва само 48 kHz, докато болшинството от музиката е в 44,1 kHz. Всичко от аудио диск е 44,1 kHz. Ако имаш парчета, които имат официално публикувани релийси онлайн, те вече могат да са в 48 kHz.
Ако няма проблем с пукане при този тест, значи не би трябвало честотата на дискретизация създава ядове.
Ако обаче има проблем, тогава можеш да опиташ следните неща:

  • десен клик върху аудио иконата в системната област -> Sound Settings. Кликни върху USB -> S/PDIF преобразувателя. В секция "Output settings" трябва да имаш настройки за формата (Format). От падащото меню избери 2 channels, 16 bit, 48000 Hz (DVD Quality).
  • отвори настройките на AIMP и отиди в секция Sound Output; ако в падащо меню "Device" е избрана опция с WASAPI, провери дали параметрите отдолу са същите: 48000 Hz, 16 Bit, Stereo; ако не са и не можеш да ги промениш, опитай от падащото меню да избереш устройство с DirectSound.

Липсата на контрол на силата на звука е нормална за S/PDIF.
S/PDIF е старичък формат /стандарт и е създаден със сравнително тясна специализация: да пренася и 1) некомпресиран двуканален аудио поток от CD плеър към ресийвър/усилвател и 2) компресиран 6-канален (5.1) аудио поток от DVD плеър (Dolby Digital или DTS) към ресийвър/усилвател.
В първия случай честотата на дискретизация е винаги 44100 Hz (44,1 kHz), а във втория е винаги 48000 Hz (48 kHz), така че когато се ползва по едно от двете си предназначения, няма внезапни промени във въпросната честота, за да има и потенциални проблеми с пукания и подобни. Не че не възможно потребител да иска да си пусне аудио диск в DVD плеъра, но това не бяха чести случаи, защото хората обикновено имаха отделни плеъри. Мисълта ми е, че S/PDIF не е проектиран за ситуации, когато можеш да имаш най-различни аудио потоци и има (по-)чести промени в параметрите им, както се случва при компютрите.
Когато се подава некомпресиран стерео поток, се очаква той да е 0 dBFS, а ако се подава компресиран многоканален поток (bitstreaming), се очаква той да е абсолютно непроменен, защото всяка, дори нищожна промяна, ще го "счупи" и декодерът в ресийвъра няма да може да го декодира правилно.
Както казах, гъвкавостта не е силна страна на S/PDIF.

On 11/15/2025 at 4:04 PM, barca_b0y написа:

Има ли как да измеря колко ниско слиза дадена песен? Било то в даден момент или пък пиково. Пробвах спектрограма, но нещо не разбирам какво трябва да гледам. Това например е анализ на непретенциозна поп песен. А това е хип-хоп инструментал. Трябва да има огромна разлика, но аз не я виждам. Не разбирам как бих могъл да ги различа по графиките и то с прецизна точност, за да знам колко ниско слиза всяка.

Не съм аудио инженер и като цяло опитът ми с Hi-Fi електроника и акустика е ограничен, така че ми е трудно да преценя точно защо при някои песни усещаш недостиг на бас. Предположението ми е, че е комбинация от това, че даденото парче няма достатъчно "енергия" в конкретния честотен диапазон, в който колоните се справят най-добре + в който акустиката удря едно рамо и усилва ниските честоти допълнително.

Като цяло графиките с честотния анализ, които си публикувал, би трябвало да са достатъчни, за да се добие груба представа за това как са разпределени честотите.
В първата графика се вижда доста по-равномерно разпделение, като от около 170-180 Hz до около 30 Hz имаш малко повече присъствие спрямо останалите честоти, като от около 150 Hz до 60 Hz е дори малко по-изразено това присъствие. Пиковете са общо взето до -21 dB.
Във втората графика нещата са доста по-различни. Тук доминиращите честоти са ти от около 140 Hz до около 40 Hz с доста по-високи пикове до -11-12 dB. Не знам как не виждаш разлика. 🙂 За бога, диапазонът от 60 до 40 Hz тук средно се държи около -18 dB, докато в първата графика пиковете не достигат -20 dB, камо ли -18 dB.
Леко нашега, но... не напълно... второто парче просто крещи "къде ми събуфърът?". 🙂 Е, може би не "крещи", но пита на доста висок тон. 🙂 Ако  имаше още повече енергия в парчето под 40 Hz, може би до 30 Hz, тогава вече наистина щеше да крещи "къде ми събуфърът?".

On 11/15/2025 at 4:04 PM, barca_b0y написа:

Т.е. идеята е да разбера къде колоните идват недостатъчни и дали наистина това е случаят или се опитвам да чуя/усетя звуци, които няма.

За жалост не мога да ти кажа. Имам недостатъчно опит и познания в тази насока, а тези, които имам, ми казват, че има комбинацията от фактори (обекитивни и субективни) такава, че прави упражнението много трудно, може би дори невъзможно. Най-сигурният вариант е да се направи практически тест с приличен събуфър, но това отваря нова кутия с червеи: няма магазин който да ти даде събуфър за тест, а дори и да се намери, ще е досадно връщането, и т.н.

On 11/15/2025 at 4:04 PM, barca_b0y написа:

Има ли как да измеря каква мощност се пуска към колоните в реално време? Имам мултицет и предполагам, че мога да го свържа между усилвателя и колоните. Самият усилвател има VU Meter, но май не ми върши много работа това. Интересно ми е колко точно зор им се дава, защото винаги се увличам и слушам на 100% сила. Ако се окаже, че минавам лимита на колоните, мога да се огранича софтуерно през усилвателя. Т.е. например да сложи граница на 90%. А и като цяло ми е интересно колко се оползотворяват.

Tи не можеш да измериш мощността с мултицет, можеш да я изчислиш на базата на измерване на тока или напрежението.
Имай предвид, че не съм експерт и не претендирам да съм безгрешен, но в общи линии процедурата би трябвало да е следната:

  • свързваш сондите на мултицета с терминалите на колоните: червената сонда с червения/положителния терминал, черната сонда с черния/отрицателния терминал; връзката трябва да е стабилна, ти трябва да прецениш как да ги закрепиш стабилно, без да ги окъсиш;
  • включваш мултицета на променливо напрежение, в режим, в който ще можеш да измериш адекватно между 0 и 30 V, така че най-вероятно "200 V" на самия мултицет;
  • възпроизвеждаш звук (обикновено 1 kHz синусоида е най-добре, защото е постоянен) първоначално тихичко и постепенно усилваш;
  • следиш подаваното напрежение; ако мултицетът има RMS режим използвай го, в противен случай (ако не се споменава), умножи стойността, която виждаш по 1,11. 
    В твоя случай колоните ти би трябвало да могат да понесат до 30 V.
    Vrms = корен квадратен от рейтинга на колоните умножен със съпротивлтението; колоните ти имат рейтинг от 150 W и номинално съпротивление от 6 Ohm, 150 x 6 = 900, така че Vrms = корен квадратен от 900 = 30 V.
    Т.е. ако усилвателят подава много близо 30 V, значи би следвало, че си на ръба и не е безопасно за колоните.
  • след това можеш да си изчислиш мощността: P = Vrms на квадрат разделено на съпротивлението.
    Т.е. ако примерно си измерил средно 20 Vavg с мултицета, умножаваш го по 1,11 и получаваш Vrms = 22,2; тогава мощността P = (22,2 x 22,2) / 6 = 400 / 6 = ~82,14 W.

По принцип би трябвало усилвателят (WiiM Amp Ultra, ако правилно си спомням) да има капацитет от 100 W при 8 Ohm, което значи, че при 6 Ohm рейтингът му е 150 W, което съвпада с параметрите на колоните на DALI. Т.е. би трябвало усилвателят и колоните да си пасват добре, т.е. усилвателят да не е нито прекалено слаб, нито прекалено мощен за тях.

Като цяло, ако усилваш много и не чуваш изкривявания или дефекти, значи всичко трябва да е наред.

On 11/15/2025 at 4:04 PM, barca_b0y написа:

Слушайки по-силно музика се сблъсках с проблем – различните нива на сила из колекцията ми.

ReplayGain.

On 11/15/2025 at 4:04 PM, barca_b0y написа:

Да, знам – ReplayGain.

Именно. 🙂

On 11/15/2025 at 4:04 PM, barca_b0y написа:

Първо – това нещо трябва да изцикли през цялата ми колекция и то не еднократно, а при всяко добавяне/махане на файл от нея.

С първото съм съгласен. Ще трябва да си "прекараш" цялата колекция през ReplayGain за анализ и вписване на съответните етикети.
С второто не съм съгласен. Няма причина да повтаряш обработката с ReplayGain след всяко добавяне на файл. Това би било лудост. Аз имам над 60 000 парчета в колекцията и си ползвам ReplayGain. Просто си обработваш новодобавените парчета/албуми и си готов. Защо мислиш, че трябва да анализираш всичко наново всеки път, когато добавяш нови файлове/папки?

Доколкото виждам, в AIMP се използва Tag Editor-а за извършване на ReplayGain анализ и вписване на съответните етикети.
ReplayGain се включва наистина от Sound Effects прозореца -> Volume -> ReplayGain normalization -> Use value from tags
Отне ми известно време да ги намеря тези неща. Свикнал съм много с foobar2000. 🙂

Реално погледнато би трябвало да можеш да си провлачиш цялата музикална колеция в Tag Editor-а, и да я сканираш в режим "each folder as album" (ако албумите ти са организирани по папки) или "get album from tags" (ако албумите ти имат попълнени ID3v2 етикети/мета данни).
След това активираш ReplayGain от Sound Effects  и си избираш източника от падащото меню там.

След анализ за ReplayGain се вписват две стойности: Album Gain и Track Gain.
По принцип, ако дадената музикална колекция има цели албуми и обикновено се слушат целите, тогава Album Gain е по-подходящият източник. Ако музикалната колекция няма толкова много цели албуми и/или се използва често shuffle playback, и/или често се пуска ръчно дадено парче, т.е. слушането е по-хаотично, тогава Track Gain е по-логичният избор. Разбира се винаги може да се превключи от единия на другия в настройките.

On 11/15/2025 at 4:04 PM, barca_b0y написа:

Добра идея ли ще е в AIMP да забия някаква стойност за „preamp“, с която песните да са нормализирани, но и да не са супер тихи. Т.е. да са с уеднаквена сила, но не твърде слаба.

"Добра" зависи от гледната точка. 🙂
Но не, няма никакъв проблем да си обработиш колекцията с ReplayGain и след това (точно над падащото меню за избор на Source: File/Album) да си активираш Preamp и да зададеш желана стойност.
Знам, че използва -4.5678 dB като примерна стойност, но средностатистическата няма да е такава изобщо, ако слушаш много/доста съвременна музика. Предполагам обаче, че ще е по-скоро в диапазона -7 dB до -10 dB. Много според зависи е. 🙂

Ако ще те успокои, аз съм си задал +5 dB preamp във foobar2000. 🙂

И ще напомня за опцията за допълнителен preamp посредством Equalizer APO, която споменах по-рано, ако искаш да видгнеш една идея силата на звука глобално.

 

Link to comment
Сподели другаде

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гост
Отговори на тази тема

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   Не можете да качите директно снимка. Качете или добавете изображението от линк (URL)

Loading...

×
×
  • Създай ново...