Jump to content

Избор на нов хардуер


Препоръчан пост

преди 3 часа, Night_Raven написа:

Нямам обяснение за разликата.

Всъщност...

Мислех, че видео ревюто е еквивалентно на статията, но не е точно така. Човекът си е описал нещата в статията под "Power Degradation". При тестовете му на 4 ома има 33W загуба при пълна мощност с multitone. Това е почти 30% загуба. Доколкото разбирам усилвателят сам си прави ограниченията, за да продължи да изкарва правилен звук. Не знам колко точно е нормално да се ограничава. Просто 30% разлика звучи много.

Пробвах да направя релативни изчисления на 8 ома, защото твърди, че резултатите били сходни. Т.е. със симулирана загуба от ~30% би трябвало да е разполагал с не повече от 43W. Дори по този начин не успявам да докарам неговите резултати през калкулатора. Всъщност, за да докарам неговите резултати е необходимо да задам 3W мощност. Съмнителна ми е тази работа. :)

Link to comment
Сподели другаде

  • Отговори 146
  • Създадена
  • Последен отговор

ТОП потребители в тази тема

Не мога да съм 100% сигурен, защото не съм инженер, но при използване на 6-омови и особено 8-омови колони този проблем не трябва да съществува или поне трябва да е сведен до минимум.

Намалената мощност не трябва да е по-ниска, защото усилвателят я намалява директно, а защото се опитва да регулира тока. Намалената мощност е резултат от това.
Ако се използват колони с по-високо номинално съпротивление (6/8 ома), то тогава токът ще е много по-нисък, поради което усилвателят няма да е натоварен толкова и не трябва да прибягва до въпросните регулации, които водят и до намалена мощност.

преди 14 часа, barca_b0y написа:

защото твърди, че резултатите били сходни

Може да съм го пропуснал, не видях къде споменава това.

преди 14 часа, barca_b0y написа:

Съмнителна ми е тази работа. :)

Кое точно ти е съмнително?

Link to comment
Сподели другаде

преди 5 часа, Night_Raven написа:

Може да съм го пропуснал, не видях къде споменава това.

Статията: "I have provided 4 ohm only but 8 ohm shows similar results".

Затова предположих, че е имал ~43W.

 

преди 5 часа, Night_Raven написа:

Кое точно ти е съмнително?

Че трябва да вкарам 3W в калкулатора, за да докарам неговия резултат. Предполагам, че калкулаторът работи грешно или не го ползваме правилно.

Link to comment
Сподели другаде

преди 2 часа, barca_b0y написа:

Статията: "I have provided 4 ohm only but 8 ohm shows similar results".

Затова предположих, че е имал ~43W.

Явно ми е убегнало някак. Бих предпочел да видя конкретните числа, но Erin няма да лъже. И все пак си мисля, че при 8 ома загубите биха били малко по-малки като процент.

преди 2 часа, barca_b0y написа:

Че трябва да вкарам 3W в калкулатора, да да докарам неговия резултат. Предполагам, че калкулаторът работи грешно или не го ползваме правилно.

Напълно правдоподобно си ми изглежда.

Обяснявам отново...
Приемаме, че говорим за 8-омови колони.
Поглеждаме им чувствителността, това са децибелите, които могат да изкарат за 1 W: -- 1 W @ 1 m.
Ако чувствителността им е 85 dB, значи за 1 W могат да стигнат до 85 dB на разстояние 1 метър.
Това може да се погледне от два ъгъла:
1) ако имаш усилвател, които може реално да достигне 1 W изходяща мощност, то той ще може да захрани колоните и да получиш 85-те децибела;
2) ако 85 dB са ти достатъчни, то значи не ти е необходим усилвател с по-висока мощност от 1 W, стига реално да я достига.
За всеки допълнителни +3 dB, които искаш да получиш, трябва да удвоиш максималната изходяща мощност (капацитета) на усилвателя.
Т.е.:
- за 88 dB ще са нужни 2 W;
- за 91 dB ще са нужни 4 W;
- за 94 dB ще са нужни 8 W;
- за 97 dB ще са нужни 16 W;
- за 100 dB ще са нужни 32 W;
- за 103 dB ще са нужни 64 W;
- за 106 dB ще са нужни 128 W;
- и т.н.
Разбира се тук играят роля и други фактори:
- какъв размерът/обемът на стаята -- с нарастването на обема на помещението нарастват и изискванията към силата на звука, т.е. в по-голяма стая "губиш" от нея;
- къде ще са поставени колоните в стаята -- стените могат да помогнат за усилването на звука, така че ако колоните са по-близо до стени, ще звучат малко по-силно;
- на какво разстояние от колоните ще се намира MLP (main listening position) -- с всеки метър, с който се отдалечаваш от началния 1 метър, губиш около 6 dB;
- колко на брой колони се използват (за музика са 2 в 99% от случаите, де, но все пак) -- всяка допълнителна колона спомага за леко завишаване на общата сила на звука;
- и може би други, за които не се сещам.

Ако мислиш, че въпросният калкулатор не става, пробвай някой друг: тозитози, този или този.

И отново: ако се добави събуфър и се приложи highpass филтър преди усилващата част, това би трябвало да "освободи" малко мощност на усилвателя, защото обикновено говорителите са с ниско съпротивление при ниските честоти, а ако тези честоти се "изрежат" цифрово още преди това да бъде подадено към усилвателя, то той ще трябва да усили по-малък и по-непретенциозен диапазон от честоти. С оглед на това, че WiiM Amp е съвременен продукт, съчетаващ ресийвър и усилвател в едно, предполагам, че трябва да работи точно така -- при свързване на събуфър и задаване на crossover той просто да клъцне от колоните всичките ниски честоти под crossover-а и да ги пренасочи към събуфъра.

Link to comment
Сподели другаде

преди 22 часа, Night_Raven написа:

Напълно правдоподобно си ми изглежда.

Да. Просто видях ниско число и по презумпция го сметнах за грешно. Опитвам се да оправдая децибелите от ревюто. Излиза, че е ползвал 3W в перфектни условия или пък е ползвал повече и факторите, които спомена, са допринесли за огромно (според мен) отклонение.

 

преди 23 часа, Night_Raven написа:

И все пак си мисля, че при 8 ома загубите биха били малко по-малки като процент.

Не успявам да намеря друго място, на което да тестват точно това. Или пък е описано с прекалено сложна терминология и не го разбирам. Иначе доколкото те разбрах не трябва да има (почти) никаква загуба при 6/8 ома.

 

преди 22 часа, Night_Raven написа:

И отново: ако се добави събуфър и се приложи highpass филтър преди усилващата част...

Да, но това е малко лотария. Тук дори няма обещание колко точно ще се разтовари усилвателят. Т.е. бих се радвал, ако добавя субуфер по някое време и усилвателят започне да работи по-добре/силно, но не мога да разчитам на това. Вариантът, при който ще съм спокоен за тази покупка, е да направя собствен тест, ако VSystem наистина ми разрешат да го преслушам и то на пълна мощност. Ще мога да преценя по сетива или пък да направя някакво измерване с телефон. Да, няма да е като вкъщи, но е по-добре от нищо. При останалите случаи съм доста разколебан. 85dB се сравнява с косачка за трева, а 100dB с дискотека.

Link to comment
Сподели другаде

преди 2 часа, barca_b0y написа:

Иначе доколкото те разбрах не трябва да има (почти) никаква загуба при 6/8 ома.

Аз гадая/предполагам. Не ти гарантирам абсолютно нищо.
Ако Erin казва, че при по-сложен сигнал усилвателят не може да си достигне посочената мощност от 60 W и при 8-омов товар (аналогично на 4-омов), то би следвало това да се случва наистина. Т.е. да имаш загуби както с 4-омови колони, така и с 8-омови.
Просто се опитвам да направя някакво предположение на базата на общите ми знания.

преди 2 часа, barca_b0y написа:

При останалите случаи съм доста разколебан. 85dB се сравнява с косачка за трева, а 100dB с дискотека.

Реално погледнато дори и усилвателят да може да работи на половината си мощност (30 W), пак не губиш много. Ако използваме горния пример с колони с чувствителност 85 dB, то между 32 W и 64 W мощност имаш 3 dB разлика. Поне според изчисленията. Иначе съм съгласен, че ако има опция, е определено добре да го чуеш свързан към набелязаните колони. Ако не може към тях, то поне някои други със сходни параметри.

Наистина е кофти, че WiiM Amp има такъв проблем, но напомням, че той е прицелен в аудитория, която не гони сериозни звукови изживявания. Цената му е доста добра, компактен е, има си приложение за контрол, доста екстри/входове. За тези пари е доста приличен продукт.
Разбирам те, че не ти се дават много пари, но за жалост в тази сфера няма как иначе. При тези цени ще има някакви компромиси.

Лично моето мнение, че ако наистина не можеш да вдигнеш бюджета, най-оптималният ти път е следният: купуваш си WiiM Amp (особено ако успееш да го чуеш и, дори да не ти е идеален като сила на звука, не е толкова зле и можеш да се "прежалиш") + максимално добри подовостоящи колони (защото ще са една идея по-ефективни и ще се справят малко по-добре с ниските честоти).
Колоните са по-важният компонент в случая, а и усилвателят се сменя по-лесно в бъдеще.
След това събираш пари и с времето си преценяваш дали ще надградиш усилвателя или ще добавиш събуфър.
За подовостоящи колони (освен Polk Monitor XT60), можеш да хвърлиш око и на:
DALI SPEKTOR 6
DALI OBERON 5
Monitor Audio Bronze 200

SPEKTOR е бюджетната серия на DALI, но поне подовостоящият модел не е наличен в различни магазини. Във въпросния магазин говорят за продукта в единствено число, но цената трябва да е за чифт.
OBERON е малко по-висок клас от SPEKTOR и на теория трябва да слизат по-ниско в честотния диапазон.
Като цяло DALI имат звук тип "усмивка" или "U-образен", т.е. ниските им са лекичко завишени, както и високите.
Monitor Audio се опитват да имат по-балансиран звук.

Чехите от Hi-Fi Voice имат ревюта на SPEKTOR 6 и Bronze 200. Предполагам ще се справиш да използваш машинен превод. Ревютата не са на нивото на Erin или Amir, поне се съмнявам да имат също толкова качествена апаратура, но има някакви измервания на честотния диапазон и съпротивлението, т.е. по-добре е от нищо.

Link to comment
Сподели другаде

преди 1 час, Night_Raven написа:

Цената му е доста добра, компактен е, има си приложение за контрол, доста екстри/входове. За тези пари е доста приличен продукт.

Сигурен съм, че е така. Просто е парадоксално, че огромна част от глезотиите му вероятно няма да ползвам никога, а за сметка на това основната функционалност може да се окаже недостатъчна за моите нужди. Това ме навежда на мисълта, че може да има по-оптимален продукт за мен. Може и да няма, не знам.

 

преди 1 час, Night_Raven написа:

Лично моето мнение, че ако наистина не можеш да вдигнеш бюджета

Мога. Просто се опасявам, че се хвърлям директно на дълбокото без особени знания и опит. Не искам да давам твърде много пари, но и не искам да купя нещо, което да ме дразни. В момента съм с активни колонки за под 200лв и се очертава голям скок. Никога не съм имал апаратура, която дори да се доближава до тези цени.

Каква всъщност ти е идеята при завишен бюджет? Wiim Amp + хубав субуфер + букшелф колони? Или нещо друго?

 

преди 1 час, Night_Raven написа:

След това събираш пари и с времето си преценяваш дали ще надградиш усилвателя или ще добавиш събуфър.

Относно първото: за какво точно надграждане говорим? Т.е. колко по-скъп от Wiim Amp ще бъде надграденият усилвател?

Второто ми е странно. Предложените колони имат по 2 нискочестотни говорителя. Ако добавя субуфер в последствие, няма ли да обезсмисли до голяма степен подовите колони? Т.е. някой се е постарал да сложи по 2 говорителя в колона, а аз ще кажа да не се ползват в ниските честоти.

Link to comment
Сподели другаде

On 6/6/2025 at 1:05 AM, barca_b0y написа:

Каква всъщност ти е идеята при завишен бюджет? Wiim Amp + хубав субуфер + букшелф колони? Или нещо друго?

Зависи колко можеш да го повишиш.
Усилвателят е най-лесният компонент за смяна. Не е задължително най-евтиният, но колоните и събуфъра(ите) са тези, за които обикновено по-трудно се намира място и/или трябва някакъв монтаж и/или стойки и т.н.

Предложеният от теб вариант е единият: WiiM Amp + някакви сносни букшелф колони + добър събуфър. В случая не е нужно букшелф колоните да могат да възпроизвеждат много ниски честоти, защото това ще е работа на събуфъра. Разбира се зависи къде точно мислиш да сложиш crossover-а, но класическата позиция е на 80 Hz, защото от тази честота в общи линии звукът започва да се превръща във всепосочен (omni directional), т.е. става все по-трудно да се разбере точно откъде идва. Колкото по-добре интегриран е даден събуфър в една система, толкова по-трудно ще можеш да посочиш къде се намира той, ако си затвориш очите и слушаш. Та, ако поставиш crossover-а на 80 Hz, тогава ще е нужно колоните да могат да възпроизвеждат прилично до около 70 Hz (ориентировъчно), така че можеш дори да вземеш Polk Monitor XT20. Не са особено красиви, но откъм звук трябва да се справят повече от добре.

Другият вариант е WiiM Amp + по-солидни подовостоящи колони и с времето да прецениш дали добавиш събуфър или да смениш усилвателя. Ако установиш, че откъм обща сила на звука нещата са наред, то можеш първо да грабнеш един извор на щастие. Ако пък прецениш, че колоните слизат достатъчно ниско откъм бас, но общата сила на звука не ти достига, надграждаш усилвателя, а WiiM Amp можеш да го продадеш или да го запазиш за друга стая да речем.

On 6/6/2025 at 1:05 AM, barca_b0y написа:

Относно първото: за какво точно надграждане говорим? Т.е. колко по-скъп от Wiim Amp ще бъде надграденият усилвател?

Зависи какво искаш от усилвателя: каква максимална мощност, какви входове и изходи са ти нужни и т.н.
Ако се ръководим по цената в нарастваща посока предлагам варианти по-долу.
За всеки случай да спомена, че нямам личен опит с никой от продуктите и че се ръководя основно по официални технически данни на производителя, защото 1) качествените ревюта на този тип продукти са още по-редки от тези за колони 2) обикновено ревютата са за по-високите класове и 3) има прекалено много продукти, та няма как хората с апаратура и ноухау да насмогнат да тестват всичко.

NAD C 338 - има шанс да сметнеш, че няма достатъчно мощност (90 W при 8 ома); няма HDMI вход, но има останалите. Понеже използва Class D усилвател, е по-компактен спрямо някои други.
Onkyo TX-8470 - ресийвър, с доста по-добра свързаност, макар че надали ще са ти нужни толкова много HDMI портове.
Yamaha A-S701 - малко олд-скуул усилвател с по-оскъдна свързаност, но пък поне има (не толкова професионално, но достатъчно показателно) ревю от потребител в AudioScienceReview и според него е доста приличен продукт.
Denon DRA-900H - отново ресийвър, т.е. по-богата свързаност.
Marantz MODEL M1 - прилича ми на по-скъпа, но и по-добра/усъвършенствана версия на WiiM Amp.
NAD C 368 - по-скъпа версия на гореспоменатия NAD C 338 с по-добра свързаност и възможности.
Integra DTM 7.4 - отново ресийвър. Има pre-out изход, което значи, че можеш да го използваш с активни колони. Колко ще е удобно е отделен въпрос, но опцията я има.
Yamaha R-N800A - също ресийвър и също има pre-out изход. Предлага се и във Vsystem, но в момента няма наличност и е на малко по-висока цена.

Иначе, ако просто искаш повече мощност, има това, но губиш почти цялата свързаност на по-горните модели.

On 6/6/2025 at 1:05 AM, barca_b0y написа:

Второто ми е странно. Предложените колони имат по 2 нискочестотни говорителя. Ако добавя субуфер в последствие, няма ли да обезсмисли до голяма степен подовите колони? Т.е. някой се е постарал да сложи по 2 говорителя в колона, а аз ще кажа да не се ползват в ниските честоти.

В зависимост от нуждите ти, колоните и събуфъра, да, може да има ситуации, в които да има нещо такова.

Ако говорим за музика, то събуфърът не е чак толкова важен. Средностатистически, за музика 40 Hz са достатъчни, т.е. ако колоните ти могат "слязат" до 40 Hz с прилична сила, то ще можеш да се насладиш адекватно на над 99% от музиката. Да, много от жанровете на електронната музика (rap, trap, drum and bass, някои под-жанрове на house и т.н.) имат доста енергия в ниските честоти, но от нея процентът, който е под 40 Hz е, е доста малък.
Основното изключение тук е органът, защото това е инструмент, който може да възпроизве изключително ниски честоти.
Това не значи, че един събуфър не може да допринесе положително, но ако имаш достатъчно добри колони, разликата с и без събуфър няма да е особено голяма.

Филмите обаче са съвсем друга бира, то тогава събуфърът е много важен, защото в киното е много по-вероятно да има честоти под 40 Hz и в по-солидно количество. В някои филми има дори и под 20 Hz, а с тях дори събуфър би се затруднил.
Ако ще се взема аудио система за кино, тогава наистина не е особено наложително предните колони да са особено способни в ниските честоти, защото събуфърът ще има задачата да поеме почти всичко под 80 Hz. В такъв случай може донякъде да се каже, че ако колоните са по-способни, не се използва пълният им капацитет.
Обикновено причините да се купят подовостоящи колони в такива ситуации са две: 1) малко по-ефективни са от букшелф събратята си 2) изглеждат по-добре/внушително.

Link to comment
Сподели другаде

  • 2 months later...

Най-после намерих време да обикалям.
Във VSystem ми пуснаха Q350 + Wiim Amp. Не носих рулетка, но столчето за слушане ми изглеждаше на около 3м разстояние от колоните. Помолих да тестваме пълната мощност. Приложението на Erin отчете 90dB. Не мога да кажа, че беше слаб звук, но и не мога да го сравня с дискотечен. Може и да ми е достатъчен, но няма да е лошо да има възможност за повече. По-късно добавихме субуфер, защото категорично не ми достигаше бас. Беше някакъв Elac. Да речем, че този. По обясними причини не ми позволиха да му тествам възможностите, но това, което ми се стори е, че по-скоро влошава звука. Това, което аз очаквам, е да има мощност, която се усеща с тяло. Това, което усетих, беше "бучене" и липса на първото. Т.е. изводът от тук е, че може би ще съм доста капризен на тема субуфер и ще трябва сам да си поиграя с настройките му след закупуване. Може би една заигравка с crossover ще се доближи до това, което търся. Може би трябва да му се разрешат само най-ниските честоти, които искам да усетя с тяло.
На друго място прослушах Polk XT60. Струва ми се, че доста жалиха колоните и не ми дадоха да усиля много. Не можеше и да се пусне моя музика. Въпреки това ми се сториха прилични.
На трето място чух Dali Oberon 5 и Dali Oberon 1. Отново на непълна мощност и отново без моя музика. Струва ми се, че най-много ми харесаха подовите колони - Oberon 5 и XT60. Не знам дали ги харесах повече, защото са подови или просто са по-скъпи и респективно по-висок клас. На мястото, на което преслушах Dali колоните, ми предложиха цялостно решение - Dali Oberon 5 + Onkyo TX-SR 3100 или Yamaha RX-V4A. Не откривам измервания на усилвателите. 
В един от магазините получих съвет, който смятам да послушам - да не си купувам неща, които ще ме дразнят, а поетапно да купувам компоненти, които наистина да си заслужават.
В моя случай това означава да купя усилвател и колони на първо време. Ще имам време да ги оценя подобаващо и евентуално някога ще добавя и субуфер.
Следващото ходене до София ще е още другата седмица. Вече съм преслушал каквото намерих от предложените колони. Сега планът стана една идея по ясен. Фокусът е само върху усилвател и колони. Субуферът не отпада, но не е на дневен ред. Оригиналният бюджет е хубаво да го запазя на 2000лв. Ако това отново ограничава възможностите, ще вдигна до 2500лв. 3000лв, ако нещо ме грабне много и не мога да устоя.
Можеш ли да предложиш нови находки за следващото ходене спрямо обновения план?

Link to comment
Сподели другаде

преди 16 часа, barca_b0y написа:

Това, което аз очаквам, е да има мощност, която се усеща с тяло. Това, което усетих, беше "бучене" и липса на първото. Т.е. изводът от тук е, че може би ще съм доста капризен на тема субуфер и ще трябва сам да си поиграя с настройките му след закупуване. Може би една заигравка с crossover ще се доближи до това, което търся. Може би трябва да му се разрешат само най-ниските честоти, които искам да усетя с тяло.

Зависи точно какво усещане търсиш. Не съм експерт, но по моите разбирания, ако искаш да усещаш баса като удар в гръдния кош, това би трябвало да са честоти в обхвата около 50-80 Hz. Ако искаш да усещаш вибрации по цялото тяло, ще трябва да се слезе по-надолу от 30 Hz. Или поне по-надолу от 40 Hz. Ако искаш второто, нещата се усложняват, защото събуфърите, които могат да възпроизвеждат честоти под 30 Hz (и особено под 25 Hz) не са много на брой и са обикновено големи и скъпи.

Crossover-ът обикновено се поставя на 80 Hz, но тази честота може да варира. Зависи самият ресийвър/усилвател какви опции предлага и колко добре може да захрани колоните, от които също зависи разбира се. Акустиката на стаята също влияе. Фактори бол. 🙂
Да речем, ако колоните не могат да възпроизведат добре честоти под 100 Hz, то задаване на crossover на 80 Hz няма да е оптимално, защото получаваш "дупка" в честотния диапазон. От друга страна, не е добра идея да слагаш crossover точката прекалено високо, защото дори и даден събуфър да може да възпроизведе честоти над 80 Hz (почти всички събуфъри могат), над тази честота звукът вече не е omni-directional, т.е. може да се локализира източникът му. Доста неприятно е да имаш събуфър, който да "думчи" така, че като влезеш в стаята със затворени очи да можеш веднага да можеш да посочиш с пръст точно къде се намира. Това е една от причините 80 Hz да е стандартната crossover честота.

Сигурно ти е ясно, но все пак ще го кажа: идеята на колони + събуфър е вторият да покрие диапазона от честоти, които колоните не могат. Т.е. ако колоните могат да "слязат" до 50 Hz, то събуфърът ще поеме честотите от 50 Hz надолу до колкото може. Това е малко опростено обяснение, де, защото реално разделянето не е толкова рязко.
Нелошо правило е crossover-ът да се постави около 10 Hz над минималната честота, която колоните могат да възпроизвеждат надеждно.

преди 16 часа, barca_b0y написа:

На мястото, на което преслушах Dali колоните, ми предложиха цялостно решение - Dali Oberon 5 + Onkyo TX-SR 3100 или Yamaha RX-V4A.

Хм, ако няма да правиш многоканална система, не виждам особен смисъл от подобен AV ресийвър. Струва ми се, че ще е по-рентабилно да вземеш стерео усилвател, защото ще предложи по-добро съотношение цена/мощност.

преди 16 часа, barca_b0y написа:

Не откривам измервания на усилвателите. 

Защото няма. Търсил съм, когато си избирах ресийвър.
В най-добрия случай са просто ОК. В този ценови диапазон няма да откриеш апаратура, която да има отлични резултати от измервания.

преди 16 часа, barca_b0y написа:

В моя случай това означава да купя усилвател и колони на първо време. Ще имам време да ги оценя подобаващо и евентуално някога ще добавя и субуфер.

Имам спомен, че аз те посъветвах нещо подобно. 🙂

преди 17 часа, barca_b0y написа:

Можеш ли да предложиш нови находки за следващото ходене спрямо обновения план?

Ако имаш предвид колони, то зависи реално какъв ти е все пак бюджетът и колко от него заделиш за ресийвър/усилвател.
Ако приемем, че бюджетът е между 2000 и 2500 и около 1000 отидат за усилвател, то остават около 1000-1500 за колони.
В такъв случай бих посътветвал да прослушаш всичко на Elac от сериите Debut и Uni-Fi, което откриеш.
Може би също: KEF Q3 Meta и Klipsch RP-500M II.

Моделите, на които има ревюта, на които мога да се доверя, и които са налични в България, не са много. Основно марките с по-доказана репутация за прилични колони в по-ниските класове са DALI, Polk Audio, Monitor Audio, KEF и Elac.
При Klipsch нещата са повече до специфичен модел, защото са малко по-непостоянни, а и не са от най-евтините.
Ако DALI са ти допаднали поне малко, можеш да се огледаш и за Argon Audio. И двете са марки на Hi-Fi Klubben, като втората се води по-бюджетната. За жалост няма ревюта никъде и като цяло информацията е по-оскъдна, защото марката е предвидена да предлага по-семпли продукти, за не толкова взискателни потребители. Лично мен ме съмнява Argon Audio да звучи по-добре от DALI, но знае ли човек...

Link to comment
Сподели другаде

преди 4 часа, Night_Raven написа:

това би трябвало да са честоти в обхвата около 50-80 Hz

И аз така мисля. Според мен това, което търся е мощност точно в тези честоти (таргетиращи гръдния ми кош) и не чак толкова в по-високите ниски честоти, които ми натоварват слуха. Затова и направих предположението, че със способен субуфер и заиграване с crossover мога да го постигна. Но ти пък повдигна въпроса за дупката в честотния диапазон. Не знам дали субуферите имат някаква фина настройка (като еквалайзер). Сложно ще е тук.

 

преди 4 часа, Night_Raven написа:

Хм, ако няма да правиш многоканална система, не виждам особен смисъл от подобен AV ресийвър. Струва ми се, че ще е по-рентабилно да вземеш стерео усилвател, защото ще предложи по-добро съотношение цена/мощност.

Аз също. Човекът ме посъветва да взема някакво свръх универсално устройство, с което да мога да правя каквито си искам ъпгрейди. Т.е. домашно кино, телевизори и прочее. Аз съм по-скоро на мнение, че ми трябва доста семпла техника. Трябва да мога да закача лаптоп, пасивни колони и (някога) субуфер. Останалото са глезотии, на които не държа. По вероятно е да си взема грамофон, отколкото телевизор. :)

 

преди 4 часа, Night_Raven написа:

Защото няма. Търсил съм, когато си избирах ресийвър.

Според мен трябва да търся усилвател по този параметър - дали има измервания/ревюта. Да, разбирам, че няма да има перфектни в този клас, но ще знам слабите места, както при Wiim Amp. Например при него самата мощност може да се окаже недостатъчна, но нищо не ми гарантира, че и при два пъти по-скъп модел няма да е така. Дали има друга алтернатива до ~1000-1500лв, на която да има обективни ревюта и да са ясни слабите места?

 

преди 4 часа, Night_Raven написа:

В такъв случай бих посътветвал да прослушаш всичко на Elac от сериите Debut и Uni-Fi, което откриеш.
Може би също: KEF Q3 Meta и Klipsch RP-500M II.

Според мен фокусът трябва да е към подовите колони. На практика остават Debut DF5.2Debut 2.0 DF62Debut 3.0 DF53 и Debut Reference DFR5.2.

Link to comment
Сподели другаде

преди 19 часа, barca_b0y написа:

Не знам дали субуферите имат някаква фина настройка (като еквалайзер).

Не, събуфърите нямат еквалайзер. Обикновено имат опция за регулация на силата на звука (gain/volume) и допълнителен (техен) crossover.
Втората регулация не е нужна, ако се ползва усилвател/ресийвър, който да извърши пренасочването на ниските честоти, т.е. crossover-ът се поставя примерно в най-високата позиция (да пропуска всичко) или се изключва (ако събуфърът е с електронен/цифров контрол).

преди 20 часа, barca_b0y написа:

Аз съм по-скоро на мнение, че ми трябва доста семпла техника.

Каквото и да купиш, ще има функции, които няма да използваш. Няма как да намериш устройство с точните функции, които ти трябват, и само с функциите, които ти трябват.

преди 20 часа, barca_b0y написа:

По вероятно е да си взема грамофон, отколкото телевизор.

Това не ми беше на бинго талона за тази година.

преди 20 часа, barca_b0y написа:

Според мен трябва да търся усилвател по този параметър - дали има измервания/ревюта.

Съгласен съм, но модели на ресийвъри/усилвтели има доста, хората, които правят качествени измервания на подобна апаратура, са доста малко на брой и за капак, ако попаднеш на нещо подходящо, най-вероятно няма да е налично в България.
Според мен надеждни ревюта могат да се намерят на следните места (не са в някаква конкретна последователност):
Erin's Audio Corner (основно колони);
AudioScienceReview;
Audioholics (може би най-доброто място за ревюта на събуфъри, дали ще се намерят в България обаче е съвсем друга тема);
Archimago's Musings (има най-различни публикации, не само на аудио тематика, а тези, които са на такава, може да засягат софтуер, кодеци и най-различни други аспекти, но... намират се и ревюта на ЦАП и усилватели).

Може би най-вероятното място да откриеш нещо подходящо откъм ресийвър/усилвател е AudioScienceReview. Amir прави ревюта на прилично разнообразие от електроника. Разбира се бройката на ревютата не е огромна, но няма как сам човек да огрее навсякъде. На страницата има бутон с "А" в лупичка, където можеш да си зададеш параметри за разширено търсене.
За жалост повечето модели надали ще ги има в България.

преди 20 часа, barca_b0y написа:

но нищо не ми гарантира, че и при два пъти по-скъп модел няма да е така.

Абсолютно вярно.

Link to comment
Сподели другаде

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гост
Отговори на тази тема

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   Не можете да качите директно снимка. Качете или добавете изображението от линк (URL)

Loading...

×
×
  • Създай ново...