Night_Raven Публикувано Юли 19, 2014 Report Share Публикувано Юли 19, 2014 Записване на видео от игри с помощта хардуерно ускорение В тази тема ще си поговорим за нещо, за което обикновено не се говори много из нашия форум - игри, и по-конкретно за видео запис на игри. Считам, че е добра идея да се разнообрази обстановката с нещо малко по-забавно, а понеже никой не ме пита, аз ще направя първата крачка и ще заговоря за това. Важно уточнение: в текущата тема става въпрос за съвременния запис на игри - с хардуерно ускорение, т.е. за онези от вас, които разполагат с хардуер, който може да извърши компресирането в H.264 видео формата: - някои от съвременните процесори на AMD от типа APU; - процесор „Intel Core i“ (+ още някои); - видео карта на AMD от сериите 77xx нагоре и следващите поколения; - видео от карта от поне средния клас на NVIDIA от сериите 600, 700, 800 (при лаптопите) или 900. Ако възнамерявате да използвате вашия хардуер за запис на игри или ускорено видео конвертиране, силно ви препоръчвам да прочетете информацията, която съм поместил по-долу. Това важи с още по-голяма сила, ако все още нямате нужния хардуер, но планирате ъпгрейд/нов компютър и записът на игри/ускореното видео конвертиране ви интересува. Знам, че информацията може да е малко суха на моменти, но може да ви е от голяма полза. Какво е това хардуерно ускорение и как мога се уверя, че се поддържа при мен? Когато говорим за хардуерно ускорение при запис от игри, всъщност говорим за хардуерно ускорение при компресирането на видео потока, защото точно това е най-трудната част от записа на игри. Колкото по-висока е разделителната способност, толкова по-голям е и обемът на видео потока, който трябва да се компресира. По принцип компресирането се извършва от процесора, да обаче по време на игра той има и доста други задължения и не може да отделя много от своето ценно време, за да се занимава с кодиране на видео поток. Затова повечето кодеци, които се използват за тази цел са такива без загуби (lossless), които са проектирани да са леки и бързи. За жалост обаче тази скорост и лекота се заплаща с доста голям размер на крайните файлове. Стандартният видео формат за добра компресия в днешно време е H.264 (още известен като AVC). Той се използва в 99% от всичките MP4 и MKV файлове, които се свалят от торент тракерите, както и от всички сайтове за видео клипове, които използват Adobe Flash платформата. Въпросният формат може да предложи отлични компресия и качество при правилни настройки. За сметка на това обаче е доста сложен и компресирането в него изисква доста изчисления, което го прави доста неподходящ за компресиране в реално време (докато се играе дадената игра), освен ако процесорът не е наистина много бърз, за да насмогне. На помощ идва хардуерното ускорение, при което видео компресията се поема от специализиран компонент, който е проектиран за точно тази цел - да компресира видео в H.264. По този начин отпада около 97-98% от товара, което значи, че ще можете да записвате директно в H.264 (и да получите значително по-малки файлове), без да има спад в кадрите в секунда по време на игра (или ако има, той да е минимален). Трите големи компании на пазара за процесори и графични чипове/карти имат свои такива технологии. Решението на Intel се нарича Quick Sync Video (още известна само като Quick Sync), което ще съкращвам понякога на Intel QSV или само QSV. Този хардуерен енкодер се намира във всички съвременни процесори от Core семейството, както и в някои конкретни модели на Pentium и Celeron семействата. Алтернативата на AMD се нарича Video Coding Engine (която ще съкращвам понякога на AMD VCE). Тази екстра се намира във всички графични чипове, базирани на Graphics Core Next (GCN) архитектурата. От серията 7000 това са моделите 7700, 7800 и 7900 (и техните разновидности), както и цялото следващо поколение карти — Rx 200. NVIDIA също вземат участие в купона. Техният енкодер носи името NVENC и присъства във всички графични чипове, базирани на ядрата Kepler и Maxwell. От серията 600 това са: някои 630, 640, 650, 660, 670, 680 и 690, както и абсолютно всички от серия 700. Разбира се, записването директно в H.264 има и своите минуси. Единият е качеството. То не е лошо по принцип, но нито един хардуерен енкодер не може да достигне качеството на добър софтуерен такъв (и особено x264, който е най-разпространеният и най-добрият). Тези компромиси в качеството се дължат от части на това, че самите хардуерни енкодери са оптимизирани повече за скорост, и от части на това, че графичните процесори (GPU) са коренно различни от стандартните (централни) процесори (CPU), което означава по-различни алгоритми при компресирането, заради което пък страда качеството. Отново да кажа, че хардуерните енкодери не са лоши, просто не са на същото ниво със софтуерните. Казано иначе: хардуерно ускореното видео компресиране определено не е подходящо за архивни записи на филми и сериали, които да си съхранявате на твърдия диск, но е отличен избор за компресиране на филми и сериали, които ще се гледат на малки дисплеи (нетбуци, таблети, смартфони и портативни видео плеъри), защото там няма да се забележи разликата в качеството. Другият минус е по-скоро на H.264 видео формата като цяло, а не конкретно на хардуерните енкодери — не е особено удачен, ако желаете после да редактирате файла в някой видео редактор (от рода на Sony Vegas, Adobe Premiere, CyberLink PowerDirector и т.н.). Ако не сте сигурни дали имате хардуер, който да има нужния хардуерен енкодер, ето как можете да го установите (инструкциите са скрити, за да се показват само при нужда и да изглежда темата по-изчистена; просто кликнете бутонче „Show“): Всичката нужна информация можете да получите от CPU-Z. Информацията, която тя предлага за видео картите, е доста оскъдна, но е достатъчна за нуждите ни. Изтеглете програмата, разархивирайте я в удобна папка и я стартирайте. Цялата нужна информацията за процесора се намира още на първата страница в първите две полета (Name и Code Name). Просто проверете дали вашият процесор съвпада с някой от тези, изброени по-долу: AMD: всички процесори от сериите A4, A6, A8 и A10, базирани на Trinity, Richlan, Kaveri, Kabini или Temash архитектура (нея можете да видите в поле Code Name на CPU-Z). Intel: — от Core семейството: всички i3, i5 и i7 модели, базирани на Sandy Bridge, Ivy Bridge или Haswell архитектура (нея можете да видите в поле Code Name на CPU-Z); — от Pentium семейството: G3220, G3220T, G3320TE, G3420, G3420T, G3430, 3558U, 3561Y; — от Celeron семейството: G1820, G1820T, G1820TE, G1830, 2957U, 2961Y, 2981U. http://pics.softvisia.com/design/pics/17519/cpuz1.png За да проверите видео картата, отидете на подпрозорец Graphics. В горната лява част на прозореца е падащотo меню за избор на видео карта. Ако имате само една (както е в повечето случаи), менюто ще е сиво и неактивно. В този случай директно ще видите модела. Ако имате две видео карти, менюто ще е активно. В такъв случай го отворете, за да видите и другата. AMD: по-високите класове от серия 7000: 7700, 7800 и 7900 видео картите, както и по-новото поколение R7 240/250/260/265 и R9 270/280/290/295. NVIDIA: повечето карти от серия 600: 630 (само тези с 64-битова шина), 640, 650, 660, 670, 680, 690, всички от серия 700, всички от серия 800 с изключение на 820, както и всички от серия 900. http://pics.softvisia.com/design/pics/17519/cpuz2.png Ако не сте сигурни за видео картата и/или искате алтернативен метод да разберете дали поддържа нужните технологии, можете да използвате GPU-Z. В главния ѝ прозорец ви интересува само и единствено поле GPU. Там е поместена информацията за кодовото наименование на графичния чип. Ето какво трябва да пише в полето...: - при AMD: Cape Verde, Bonaire, Pitcairn, Tahiti, Malta, Curaçao, Hawaii или Vesuvius; - при NVIDIA: кодовото наименование трябва да започва с GK или GM. http://pics.softvisia.com/design/pics/17519/gpuz1.png Някои важни забележки: 1. Това не са всички процесори, които поддържат хардуерно ускорение. AMD може да пусне на пазара още модели, които да го поддържат, а Intel в последно време активират поддръжката на Quick Sync на още процесори в драйверите си. Също така, не споменавам процесорите с хардуерно ускорение, които са предназначени за нетбуци и таблети, защото те така или иначе няма да се използват за игри. 2. Отново да спомена, за да бъда разбран правилно: тези компоненти може да поддържат хардуерна компресия в H.264, за да не натоварват допълнително системата по време на игра, но компютърът, въпреки всичко, трябва да си покрива изискванията на играта. Ако не разполагате с необходимия хардуер, но все пак желаете да записвате игри, вижте тази тема. Как се справят различните технологии (на различните производители на процесори/графични карти) и кои програми ги поддържат? Единият от двата основни фактора е качеството — колко добре изглежда компресираният видео поток. В тази насока не мога да изкажа конкретно мнение, защото не мога да съпоставя енкодерите на Intel, AMD и NVIDIA един с друг. Имайте предвид обаче, че във всеки един от тях има или ще има подобрения с течение на времето. Intel Quick Sync Video се появи за пръв път в процесорите от Sandy Bridge семейството. В следващото поколение (Ivy Bridge) бяха направени някои дребни подобрения по адрес на скоростта, така че качеството пострада малко. В следващото поколение (Haswell) бяха направени значителни подобрения, така че качеството при тях е определно най-добро. При AMD има 2 версии (към този момент) на VCE. Първата версия (VCE 1.0) се намира в предишното поколение видео карти 7000, в R7 250, R9 270 и R9 280 видео картите от последното поколение, както и в A10-5800 и A10-6800 процесорите. VCE 2.0 се намира R7 260 и R9 290 картите, в A10-7800 процесорите и в по-ниския клас A4 процесори, от последните поколения. NVENC енкодерът на NVIDIA има 3 версии, които не са официално номерирани. Първата версия е във видео картите с ядро Kepler — тези от серия 600. Втората версия е в картите с първо поколение ядро Maxwell — тези от серия 700. Третата версия е в картите с второ поколение ядро Maxwell — серия 900. Подобренията обаче са малки и са незначителни от гледна точка на качество. Ако ви трябва обобщение кой енкодер колко е добър, ето една скала (от най-ниско до най-високо качество): QSV (Ivy Bridge) -> QSV (Sandy Bdridge) -> NVENC -> VCE 1.0 -> QSV (Haswell) -> VCE 2.0. Имате предвид обаче, че това е ориентировъчно, защото нещата са относителни и зависи какво се записва/компресира, какъв битрейт и какви настройки се използват. Подредил съм ги на базата на някои тестове, които аз лично успях да направя и информация събрана из Интернет. Другият фактор е скоростта. В случая със записването на игри се има предвид дали хардуерният енкодер ще успее да насмогне да компресира в реално време видео потока, който му се подава. Най-бързият енкодер от трите е Quick Sync Video на Intel, като най-бързата реализация на Quick Sync Video се намира в семейството процесори Ivy Bridge (внесените подобрения в графичния чип се отразиха благотворно и на хардуерния енкодер), след него е поколението Haswell (което е технически по-добро, но при него жертваха малко от производителността, за да подборят качеството на компресираното изображение), а най-бавната е в Sandy Bridge. Също така, по-високите класове процесори в някои случаи имат по-добра производителност на хардуерния енкодер, т.е. най-бързи са i7, след това i5, след това i3, след тях са Pentium и накрая са Celeron. Вторият по бързина хардуерен енкодер е NVENC на NVIDIA. Общо взето се съревновава с процесорите на Intel от Sandy Bridge семейството, като дори е по-бърз от ниския им клас, но не може да се мери с Ivy Bridge и Haswell. На последно място е Video Coding Engine (VCE) на AMD. Той е значително по-бавен от другите два. Ако другите два енкодера спокойно могат да компресират 1920x1080 разделителна способност при 60 кадъра в секунда дори и с настройки за качество, то VCE не може да се похвали с такава скорост. Ако трябва да дам някакъв ориентир, то AMD VCE е може би някъде от 2 до 4 пъти по-бавен от другите два, но все пак зависи от конкретния хардуер и настройките, които се използват. Ако искате да записвате на FullHD, ще трябва да е на 30 кадъра в секунда и/или да настроите енкодера за скорост, а не за качество, като дори тогава не е сигурно, че ще успее да насмогне, макар да би трябвало. Откъм поддръжка нещата са по-разместени. Най-популярен и съответно най-често поддържан от програми е Quick Sync Video. Доста програми започват да добавят поддръжка за него, били те за запис на игри или просто за конвертиране на видео файлове. Това е нормално, защото той е най-бърз, най-разпространен (освен в много настолни компютри, се намира и в много лаптопи, защото много от тях са именно с Intel Core процесори) и изисква много малко енергия, за разлика от решенията на AMD и NVIDIA. Video Coding Engine на AMD не се радваше на голяма популярност и поддръжка, но с разработката на VFW кодек, който използва VCE, всички програми, които използват именно VFW за компресия вече могат да се възползват от хардуерния енкодер. Ще спомена малко повече за това в последния коментар в темата. NVIDIA е на последно място към момента, защото най-малко програми поддържат NVENC. За компенсация обаче точно NVIDIA има свой собствен софтуер за запис на игри — ShadowPlay. Така че ако имате видео карта с ядро на Kepler или Maxwell, не ви е нужна специална програма за запис, можете да използвате вградената в драйвера на NVIDIA. За нея ще си поговорим по-късно. Програми за запис на видео от игри има доста. Малко от тях обаче поддържат хардуерно ускорение, а от тях точно 2 заслужават да им се обърне внимание. Ще разгледаме тях + ShadowPlay функцията на NVIDIA. MSI Afterburner е приложение, което първоначално се използваше само за оувърклок и наблюдение на видео карти, но постепенно му се добавиха и още функции. Една от тях беше да може да записва и видео от игри. Предполагам, че някои от вас биха запитали колко може да е добра тази функция за запис, след като това не е основното предназначение на програмата, а е просто допълнителна/странична функция. Ами, не само може да е, но и наистина е много добра. Толкова дори, че слага почти всички останали в джоба си. И на всичкото отгоре не струва и един ирански риал. От името можете да предположите, че приложението работи само с видео карти на MSI, но не е така — работи с абсолютно всички поне малко съвременни видео карти. Също така, MSI Afterburner е наследникът на RivaTuner, разработката на която беше прекратена, след като авторът ѝ бе нает от MSI да разработва Afterburner. Това обяснява и имената на един от кодеците и специализираното приложение за извеждане на статистики, които се използват в Afterburner. Споменавам информативно. Action! е сравнително ново приложение. Съществува от малко над 2 години, което може да не ви се струва малко, но определено е младо в сравнение с другите програми за запис на игри. Това обаче не му пречи да е отлично и да е най-доброто платено приложение за целта. ShadowPlay е доста нова софтуерна технология, на NVIDIA, която използва специалния допълнителен хардуер в по-новите поколения видео карти, за да компресира видео потока. Все още е в бета версия, така че е възможно да има бъгче тук-таме и да липсват някои опции за настройка. Като цяло обаче е доста обещаваща добавка дори и на този етап. В темата ще се старая да се придържам максимално към опции, които се отнасят само за запис на видео от игри. Action! Автор: Mirillis Лиценз: Платен (Trial), 29.95/49.95 USD Връзки: Официална страница | Страница за изтегляне Актуална версия: 1.24.3 Поддържани технологии за хардуерно ускорение: Intel Quick Sync Video, AMD Video Coding Engine, NVIDIA NVENC MSI Afterburner Автор: Алексей Николайчук (Unwinder) Лиценз: Безплатен Връзки: Официална страница | Страница за изтегляне Актуална версия: 4.1.0 Поддържани технологии за хардуерно ускорение: Intel Quick Sync Video, AMD Video Coding Engine, NVIDIA NVENC ShadowPlay Автор: NVIDIA Лиценз: Безплатен (част от NVIDIA GeForce Experience) Връзки: Няма нужда от връзки, защото това е компонент в комплект с официалния драйвер за картите на NVIDIA Актуална версия: 2.4.1.21 Поддържани технологии за хардуерно ускорение: NVIDIA NVENC Технологията на коя компания да използвам? Ако разполагате само с един хардуерен компонент, който поддържа ускорение, то е логично, че ще използвате него. Готово. Ако обаче разполагате с два компонента, които поддържат ускорение (т.е. процесор с вграден графичен чип и отделна видео карта), тогава нещата са мааалко по-сложни. Ако става въпрос за настолен компютър, видео картата в процесора по всяка вероятност ще е деактивирана при наличието на отделна такава, така че е логично да използвате именно отделната видео карта за целта. Не че не може да използвате и вградената в процесора, но това би довело до следните проблеми/неудобства: - ще се наложи ръчно и принудително да активирате видео картата в процесора от BIOS/UEFI, което не само е излишно/допълнително действие, което трябва да извършите, но може да е объркващо и/или опасно, ако сте новак в областта; - не всички дънни платки поддържат възможността да бъдат активни едновременно вградената в процесора видео карта и отделната такава; - активирането на видео картата в процесора означава, че за нея ще трябва да бъдет заделени хардуерни и софтуерни ресурси, т.е. за нея ще бъде заделена част от RAM паметта, ще трябва да инсталирате драйвер и т.н.; казано иначе: това ще доведе до спад в общата производителност на системата; спадът ще е изключително малък и надали ще се усети, но все пак...; - ако отделната ви видео карта е на NVIDIA и активирате някаква друга, която НЕ е на NVIDIA, няма да можете да използвате хардуерните функции за по-реалистична физика — PhysX; малко игри го поддържат и не всички го използват, но си остава някакво ограничение. Единствената ситуация, в която може да се наложи да активирате видео картата в процесора, е, ако процесорът е Intel Core, отделната ви видео карта е AMD и настоявате да записвате в разделителна способност 1920x1080 на 60 кадъра в секунда, което може да е отвъд възможностите на видео картата на AMD и ще трябва да използвате по-бързия енкодер на Intel. Ако става въпрос за лаптоп, тогава и двете видео карти ще са активни така или иначе, така че изборът коя да използвате е изцяло ваш. На коя програма да се спра? Ако разполагате с видео карта на NVIDIA, която поддържа NVENC хардуерния енкодер, и не държите да можете да настройвате много и разнообразни опции, тогава използвайте ShadowPlay. Ето защо: безплатна е, идва в комплект с драйвера, сама проверява за актуализации (ако не изключите функцията), лесна е за настройка и е native за видео картата. Т.е. софтуерът е създаден от същите хора, които са проектирали и създали хардуера, и работи най-директно с него, което означава най-добра производителност и съвместимост. Ако искате да имате по-добър контрол върху опциите за настройка и/или не разполагате с видео карта на NVIDIA, препоръчвам да се спрете на MSI Afterburner. Ето защо: програмата предлага доста настройки, доказала се е и е безплатна. Това важи с особена сила, ако възнамерявате да използвате хардуерно ускорение на Intel и работите под Windows 8 или 8.1, защото тогава MSI Afterburner ще може да използва Direct3D 11 и няма да се налага да извършвате принудително засичане на втори монитор (дори и да нямате такъв), което ще се наложи, ако използвате Action! в комбинация с Intel Quick Sync Video. Raptr (AMD Gaming Evolved App) е като цяло разочароващо приложение в текущия си вид. Поне според мен. Ако го използвате заради другите му функции (събиране на точки, оптимизиране на визуалните настройки на игри и т.н.), тогава можете да го използвате и за запис. Като цяло обаче бих препоръчал всички останали споменати в тази статия програми пред Raptr. Реших да я включа в статията основно защото е официалното приложение за видео картите на AMD. Има ли тогава смисъл да се използва Action? Ако целта ви е основно да записвате и нищо повече, няма смисъл да се дават пари за Action!. Ако обаче искате да използвате специални изображения за overlay, да имате достъп до повече настройки, да се показва изображение от уеб камера, да можете директно да качвате видеата в YouTube или Facebook, да можете да стриймвате и не ви бърка да платите за програмата (или да я търсите кракната), тогава Action! е за вас. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
Night_Raven Публикувано Юли 19, 2014 Author Report Share Публикувано Юли 19, 2014 Action!Някои важни забележки! 1. Уверете се, че имате винаги последните версии на Action! и драйвера за видео картата. Хардуерното ускорение все още е новичка технология и постоянно се откриват и отсраняват проблеми и несъвместимости, а е възможно и производителността да се подобри. 2. За да можете да използвате Intel QuickSync Video в Action!, е нужно вградената видео карта в процесора да е активна, да е инсталиран драйверът за нея и да се направят допълнителни настройки. Активирането на вградената в процесора видео карта на Intel се отнася за потребителите с настолни компютри, които имат някаква допълнителна монтирана карта (на AMD или NVIDIA). Активирането се извършва в BIOS/UEFI, но не мога да дам по-точни инструкции, защото местоположението и името на опцията може да са различни при различните дънни платки. В общи линии търсите опция с думичката „iGPU“ или „IGP“ и да се намира в настройките на северния мост (North Bridge). В дънните платки на ASUS и ASRock например трябва да е нещо от рода на iGPU/IGP Multi Monitor. Просто трябва да изберете режим Enabled за опцията, а не Disabled или Auto. Това се отнася за хората с настолни компютри. Потребителите с лаптопи няма нужда да предприемат нищо, защото при тях вградената видео карта в процесора е винаги активна. След като активирате видео картата в процесора, се инсталира драйверът за нея. Изтеглете го от сайта на Intel/AMD, за да сте сигурни, че е последният. Ако сте от онези, които не е имало нужда да активират изрично вградената видео карта, се уверете, че драйверът ви е актуален, като проверите и сравните вашия с този на сайта на производителя. Накрая следват нужните настройки на работния плот, за да може Action! да използва хардуерния енкодер на Intel. Инструкциите са за Windows Vista/7/8/8.1, защото нямам възможност да проверя как става това под Windows XP и дали изобщо е възможно. На работния плот кликнете с десния бутон и изберете Screen resolution (Разделителна способност на екрана), кликнете бутон Detect (Откриване/Открий), от падащо меню Display (Дисплей) изберете Available display output on: Intel HD® Graphics (Налично извеждане на дисплея на: Intel HD® Graphics), от падащо меню Multiple displays (Множество дисплеи) изберете Try connect anyway on: VGA (Опит за връзка въпреки това на: VGA), кликнете бутон Apply (Приложи), отново от падащо меню Multiple displays (Множество дисплеи) този път изберете Extend these displays (Разшири тези дисплеи) и потвърдете с Keep changes (Запазване на промените). Накрая затворете прозореца. 3. В менютата на програмата пише AMD APP, но в действителност това е AMD VCE. Споменавам го, за да не се объркате. По някаква причина от Mirillis са решили да наименуват по подвеждащ начин поддържаната в програмата им технология. Вярно е, че AMD VCE е част от AMD APP, но далеч не са едно и също. Не ми се навлиза в подробности, за да не ви отегчавам. --- Да преминаваме към същината! Action! може да записва в два формата: AVI и MP4. Понеже обаче имаме хардуерно ускорение, записът в AVI не ни интересува. Преди да се премине към запис е редно да се погледнат настройките на приложението. Кликнете бутона със зъбното колело най-вдясно: http://pics.softvisia.com/design/pics/17519/action0.png Ще видите цял ред с бутони, водещи до различните секции. Video Recording Settings http://pics.softvisia.com/design/pics/17519/action1.png Video quality определя качеството на запис, като Low е най-ниско, а High - най-високо. Препоръчвам да изберете High и да го намалите само ако системата се натоварва по време на запис и сте готови да направите компромис с качеството. Bitrate (MP4) определя битрейта, при запис в MP4 формат. Колкото по-висок е битрейтът, толкова по-големи ще са файловете, но и качеството ще е по-добро. Обикновено по-високите разделителни способности изискват и по-висок битрейт. Няма как да ви кажа какъв битрейт да използвате, защото той зависи от това каква игра записвате, на каква разделителна способност, какво ще се прави после със записа, колко взискателни сте по принцип и др. Казано иначе: нужно е да тествате с различни битрейти, докато откриете подходяща за вашите нужди, който да предлага добър компромис между размер и качество. Input range определя входящия обхват на цветовото пространство. За запис на игри е по-добре да остане 0-255. Use multicore recording опцията включва и изключва използването на повече от едно ядро, ако процесорът разполага с такива. Понеже програмата, като цяло, е доста добре оптимизирана за повече от едно ядро, е препоръчително да оставите опцията включена. Възможно е обаче, в някои редки случаи, производителността да е по-добра, ако изключите опцията. Това са редки случаи и би следвало да се занимавате с тази опция само ако имате проблеми. Record mouse cursor включва записването и на курсора на мишката. Ако не желаете да записвате курсора, махнете отметката. Visualize mouse clicks добавя ефекти при натискане на бутоните на мишката. Отнася се само при запис на работния плот, не и в игри, така че не ни интересува в случая. User overlay graphics включва използването на наслагващи се изображения върху крайния запис (изображения, лого и др. подобни). От Input file се посочва файла за overlay. Поддържат се форматите BMP, JPG и PNG (с alpha канал). Максималната разделителна способност на допустимото изображение е 1920x1200 пиксела. Position менюто определя къде точно да бъде разположено изображението за overlay. Webcam Settings http://pics.softvisia.com/design/pics/17519/action2.png Тук се намират настройките за запис на уеб камери. Action! може да записва до 2 уеб камери едновременно. Аз нямам такива неща, затова опциите на този екран са сиви. Recording mode определя режима на запис. Можете да изключите записа от уеб камери, да го включите или да го настроите да се записва само при натиснат определен клавиш от клавиатурата (за клавишите ще поговорим след малко). От Webcam менютата можете да избирате съответната уеб камера, от която да записвате. Position определя мястото в крайния запис, където да се разположи прозорчето със записа от уеб камерата. Video size определя размера на прозорчето със записа от уеб камерата, т.е. какъв процент да е от общата разделителна способност. 16:9 -> 4:3 опцията я включете, ако ще записвате видео в 4:3 съотношение. Най-долу вдясно има бутон за предварителен изглед, за да видите как ще изглежда крайният резултат. Audio Settings http://pics.softvisia.com/design/pics/17519/action3.png Тук се намират звуковите настройки. Ако не жеалете да записвате звук от играта или микрофона, а ще добавите някакви ефекти и/или музика ръчно, можете да пренебрегнете тези настройки. От Audio device (под Microphone settings) избирате звуковата карта (ако имате повече от една), към която е свързан микрофонът, или избирате самия микрофон (ако е на USB интерфейс). От Volume можете да регулирате нивото на запис на микрофона. Record microphone into separate audio track опцията ще ви позволи да запишете звука от микрофона в отделна аудио пътека, т.е. звуците от играта/компютъра ще са в една пътека, а микрофонът ще е в друга. Ако няма отметка на опцията, всички звуци ще се съберат в един поток. Тази опция важи само при запис в AVI. От Audio device (под System sounds) избирате звуковата карта, от която желаете да записвате звука. Т.е. общо взето картата, към която са свързани колоните/слушалките, от които чувате звуците, които желаете да записвате. От System sounds и Microphone можете да регулирате нивото на записваните звуци от играта/системата, спрямо това на микрофона. Когато увеличите едното ниво, другото автоматично ще намалее. От меню Bitrate избирате желания битрейт, който да се използва при компресиране на звука. Това се отнася само за запис в MP4 формат. Ако ще записвате двуканален (стерео) звук от игра, дори 160 Kbps трябва да е напълно достатъчен в повечето случаи. Ако обаче ще записвате многоканален звук (5.1), тогава изберете поне 256 Kbps. А ако искате да сте още по-сигурни, че качеството ще е на ниво, изберете 320 Kbps или 384 Kbps. Реално няма нужда от 512 Kbps в 99,99% от случаите. HUD Settings http://pics.softvisia.com/design/pics/17519/action4.png Hide HUD during desktop recording скрива интерфейса на програмата по време на запис на работния плот. Не ни вълнува това в случая. Do not record HUD in games and applications не записва интерфейса на програмата, който се появява в игри (показва кадрите в секунда например). Ако желаете да записвате това, махнете отметката. Hide HUD on Action! startup ще скрива малкото прозорче на програмата. Обикновено, това прозорче се появява в съответния ъгъл на прозорец, игра или видео екран. От HUD Startup Position можете да изберете в кой ъгъл да се появява малкото прозорче. Export Settings Тук се намират настройките за изнасяне (конвертиране) на файл от AVI в MP4. Тези настройки не ви интересуват в случая, защото ще записвате директно в MP4. Hotkeys Settings Тук се намират настройките за клавишните комбинации за извършване на различните дейности. За да промените някоя клавишна комбинация, просто посочете полето с курсора и натиснете желания(ата) клавиш(комбинация). Ако не желаете да използвате клавиш за някоя от функциите, можете да махнете отметката срещу нея (оградил съм ги вдясно). Първите 4 клавиша обаче не могат да бъдат забранени. Стрелката долу ще ви отведе на следващата страница. http://pics.softvisia.com/design/pics/17519/action6.png Няма да обяснявам всяка точно функция какво прави, само ще спомена най-важните за нашите нужди: - Record Video включва и изключва записа на видео; - Show/Hide HUD показва и скрива малкото прозорче с информация за кадрите в секунда; - HUD display position сменя ъгъла на показване на въпросното прозорче; - Microphone recording активира записа от микрофон; - Pause/resume video recording спира на пауза и възобновява записа; - Cancel recording (на другата страница) отменя записа (т.е. спира го и не запазва файла). Готово! Това са настройките на Action! за запис на видео от игри. След като сте готови с тях, се върнете отново на екрана за запис на видео (1): http://pics.softvisia.com/design/pics/17519/action7alt.png От полето/бутона в горната лява част (2) посочете папката, в която да се съхраняват записите. За да записвате от игра, се уверете, че срещу Recording mode е избран правилният режим — бутонът с геймпада (3). (4) От меню File format изберете MP4 (AMD APP) или MP4 (Intel Quick Sync Video), в зависимост от това кое ускорение се поддържа на вашата система. Ако се поддържат и двете, можете да тествате с кое получавате по-добри резултати откъм натоварване по време на игра и качество на записа. (5) От меню Video size изберете разделителната способност на видео потока: Original (1:1 с оригинала), 1080p, 720p, 480p, 360p или 240p. Някои забележки: 1) колкото по-малка е разделителната способност, толкова по-малък ще е файлът и толкова по-сигурно е, че хардуерният енкодер ще насмогне с компресирането (това се отнася повече за AMD APP); 2) изборът на разделителни способности се отнася само за записа на игри, базирани на Direct3D (DirectX), които са повечето; записът на игри, базирани на OpenGL (доста по-малко на брой), се извършва винаги в оригиналната разделителна способност. (6) От меню Video framerate можете да изберете кадрите в секунда на видео файла: 15, 20, 24, 25, 30, 50 или 60. Колкото повече са кадрите в секунда, толкова по-плавно ще е изображението, но и толкова повече ще се натовари процесора по време на запис и толкова по-големи ще са създадените файлове. Тествайте и използвайте най-високата стойност, при която записът не ви пречи да играете играта и крайният файл не е прекалено голям за нуждите ви. (7) Чрез опцията Duration можете да поставите ограничение на времетраенето на записаното видео (часове, минути и секунди). Опцията Use Perfect Video Match mode не ни интересува. (8) Опцията Record system sounds включва записа на звук. Ако не желаете да се записва звук, махнете отметката. (9) Опцията Allow multi-channel audio recording включва записа на многоканално аудио. Ако искате звукът да е в обикновено стерео, махнете отметката. (10) От меню Microphone можете да изберете режима на запис на микрофона: да не се записва (Do not record), да се записва винаги (Always record) или да се записва само при натиснат съответния клавиш (Record on button down), който се задава от настройките. Споменах го малко по-нагоре. --- Готови сте за запис! Нужно е да стартирате или възстановите (ако сте я минимизирали с Alt+Tab) игра и да натиснете съответния клавиш за запис, който сте посочили (пише го на основния екран на програмата точно под „Video Recording“). --- След като направите някакви записи, те ще се появяват в списъка, в лявата част на прозореца на програмата. От тук можете да възпроизведете или конвертирате (ако е в AVI) даден файл. Това е. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
Night_Raven Публикувано Юли 19, 2014 Author Report Share Публикувано Юли 19, 2014 MSI AfterburnerНякои важни забележки! 1. По време на инсталацията на програмата ще видите опции за инсталация не само на MSI Afterburner, но и на RivaTuner Statistics Server (снимка). Второто приложение се използва за извеждане на най-различни статистики на екрана и осигурява възможност за запис на видео от игри, така че не му махайте отметката. 2. Уверете се, че имате винаги последните версии на MSI Afterburner и драйвера за видео картата. Хардуерното ускорение все още е новичка технология и постоянно и постепенно се откриват и отсраняват проблеми и несъвместимости, а е възможно и производителността да се подобри. 3. Ако искате да използвате хардуерното ускорение на Intel и работите под операционна система, различна от Windows 8 или 8.1, ще трябва да включите принудително засичане и подаване на сигнал към изхода на вградената в процесора видео карта. Ето как става това: (инструкциите са за Windows Vista/7, защото нямам възможност да проверя как става това под Windows XP и дали изобщо е възможно. На работния плот кликнете с десния бутон и изберете Screen resolution (Разделителна способност на екрана), кликнете бутон Detect (Откриване/Открий), от падащо меню Display (Дисплей) изберете Available display output on: Intel HD® Graphics (Налично извеждане на дисплея на: Intel HD® Graphics), от падащо меню Multiple displays (Множество дисплеи) изберете Try connect anyway on: VGA (Опит за връзка въпреки това на: VGA), кликнете бутон Apply (Приложи), отново от падащо меню Multiple displays (Множество дисплеи) този път изберете Extend these displays (Разшири тези дисплеи) и потвърдете с Keep changes (Запазване на промените). Накрая затворете прозореца. --- При стартиране на MSI Afterbuner обикновено се стартира и RivaTuner Statistics Server. Това е нормално. Не би трябвало да можете да го затворите, но не се и опитвайте, защото (както вече споменах) то е нужно за запис. За да отворите настройките на запис на видео, кликнете бутон Settings и след това отидете на подпрозорец Video capture. http://pics.softvisia.com/design/pics/17519/msia1.png http://pics.softvisia.com/design/pics/17519/msia2.png Ето и описание на настройките: http://pics.softvisia.com/design/pics/17519/msia3.png Срещу Video capture можете да зададете клавиша, който да се използва за стартиране и спиране на записа по време на игра. Срещу Video prerecord можете да зададете клавиша, който да се използва за стартиране на предварителен запис по време на игра. Това е функция, която държи винаги последните мегабайти или секунди запис в предварителтено определен буфер, за да може, ако започнете истински запис, да сте имали последните моменти вече записани. Поне аз така го разбирам. Не съм се интересувал повече, защото не ми е необходимо. Ако зададете някакъв клавиш за предварителен запис, отдолу ще можете да определите продължителността (в секунди или мегабайти) и местоположението му (във файл на твърдия диск или в оперативната памет). Video format определя видео формата, който ще се използва за запис. Можете да избирате между: Uncompressed (некомпресиран видео поток), RTV1, MJPG и VFW (т.е. някой външен кодек, който е инсталиран на системата). Има и още една опция, external plugin, но тя се отнася само за потребители, които разполагат с някакво хардуерно ускорение, така че не ни грее в случая. Некомпресираният видео поток няма да ви върши работа в 99% от случаите. Понеже в този режим няма абсолютно никаква компресия, качеството е най-високото възможно и натоварването на процесора е общо взето никакво. За жалост, запис на разделителна способност 1920x1080 пиксела на 30 кадъра в секунда би изисквал 178 мегабайта пространство на секунда, което значи над 10 гигабайта на минута. Съответно, ако искате да записвате на 60 кадъра в секунда, нужното пространство ще е 356 мегабайта в секунда (близо 21 гигабайта на минута). Това означава, че за да можете да записвате в този формат, ще ви трябва много дисково пространство и много бърз твърд диск. Единственият реално рентабилен вариант е няколко твърди диска в RAID 0 масив, но дори и това не би излязло евтино. NV12 опцията е на практика некомпресирания поток, но с извършено преобразуване на цветовете от RGB в NV12 (YUV 4:2:0). Нищо повече. Поради това, този метод има някаква загуба на качество в цветовете, но надали някой простосмъртен ще може да го различи, така че не трябва да е проблем изобщо. Натоварването на процесора е мъничко повече от некомпресирания поток, но разликата трябва да е изключително малка. Като ниво на компресия, този вариант предлага точно двойно по-малък размер на видео потока спрямо некомпресирания, което пак си е много, но не е безумно много. Казано иначе: това е много по-приемлив вариант от некомпресирания видео поток. RTV1 видео кодекът е специално разработеният за RivaTuner преди време. Качеството му и нивото му на компресия не са чак толкова добри, но за сметка на това е много лек. MJPG е умерен кодек - нивото му на компресия е сносно, не е от най-тежките и качеството му е прилично. VFW ви позволява да посочите някой от инсталираните на системата кодеци. От менюто Container format можете да изберете в какъв контейнер формат да се запазват потоците - AVI или MKV. Плъзгачът Quality определя нивото на качеството на изображението, ако е избран RTV1 или MJPG кодек. Не се отнася за останалите. От Frame size избирате каква да е разделителната способност. Плъзгачът Framerare определя кадрите в секунда, на записания файл. Колкото повече, толкова по-плавен ще е записът, но и толкова по-големи ще са създадените файлове и натоварването на процесора, за да успее да компресира съдържанието. Обикновено, 60 кадъра в секунда са напълно достатъчни, защото така или иначе игрите с вертикална синхронизация (VSync) са фиксирани на 60 кадъра в секунда. Другият стандартен избор е 30. Плъзгачът Framerate limit ви позволява да ограничите максималните кадри в секунда. В общия случай спокойно можете да оставите опцията изключена (плъзгачът изместен вляво). В поле Videos folder можете да посочите в коя папка да се съхраняват записаните файлове. Това става от бутон Browse. Бутонът View просто отваря папката. От меню Multithreaded optimization можете да изберете броя нишки, които да се изпълняват. Той зависи от броя ядра на процесора. Най-оптималният вариант е да оставите автоматичния режим (automatic). Останалите опции са за специфични ситуации (ако правите някакви сравнения или диагностика). Crop video dimensions to make it multiples of 16 опцията указва на програмата да прави дължината и широчината на разделителната способност делими на 16. Включете опцията само ако записаните файлове не се отварят коректно в използвания от вас видео редактор. Enable gamma correction указва на програмата да прилага корекция на гамата. Ако записът от някоя игра изглежда по-тъмен, отколкото самата игра, това може да помогне. Имайте предвид обаче, че този процес изисква мъничко допълнителна процесорна мощ. Enable MJPG decoder включва принудително MJPG декодера на MSI Afterburner. Включете опцията само ако записвате във въпросния видео формат и файловете не се отварят в използвания от вас видео редактор. Use dedicated encoder server принуждава записът да се извършва в отделен процес, а не в адресното пространство на процеса на играта. По принцип, за запис на 32-битови процеси се използват само 32-битови кодеци, а за запис на 64-битови процеси - само 64-битови кодеци, но ако записът се извършва в друг процес, това ограничение отпада. По принцип не е нужно да активирате опцията, освен ако не знаете точно какво правите. От Audio source #1 и Audio source #2 можете си изберете един или два източника, от които да се записва звук. Първото падащо меню определя типа на източника: none (няма източник, звук не се записва), Auto select (избира се автоматично), DirectSound capture device (запис от DirectSound устройства), WASAPI playback device (запис от WASAPI устройство за възпроизвеждане, т.е. каквото чувате от колоните) и WASAPI capture device (запис от WASAPI устройство за записване, т.е. микрофони и входове). Ако изберете някоя опция, различна от None или Auto select, ще имате още едно падащо меню, за да изберете конкретния източник. В полето Push-To-Talk hotkey можете да зададете клавиш (или клавишна комбинация), ако искате да се записва звукът само, ако сте го натиснали. За тип на източник можете да оставите автоматичния избор. Ако искате ръчно да го посочите, използвайте DirectSound за Windows XP и WASAPI за Windows Vista и нагоре. Downmix multichannel audio to stereo опцията ще накара програмата да миксира многоканални източници до стерео. Ако включите опцията, от падащото меню можете да изберете как точно да бъде обработен многоканалният звук: stereo rip ще копира предните два канала 1:1 и ще запази тяхното ниво на звука, но ще загубите звуците от централния и задните канали; stereo mix (който намирам за по-удачен) ще миксира централния и задните канали в предните, за да не загубите звуците от тях, но може да промени нивото на звука. Mix multiple audio tracks ще накара програмата да събере двете аудио пътеки в една. Ако възнамерявате да редактирате записаните звукови пътеки по някакъв начин, е по-добре (естествено) да не ги обединявате. В противен случай можете да ги обедините. Това са настройките на MSI Afterburner. Настройки на RivaTuner Statistics Server няма нужда да се правят. Остава да си стартирате желаната игра и да натиснете зададения от вас клавиш за запис. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
Night_Raven Публикувано Юли 19, 2014 Author Report Share Публикувано Юли 19, 2014 NVIDIA ShadowPlay Някои важни забележки! 1. Минималната версия на драйвера, който ви е нужен, е 331.65, но е силно препоръчително да разполагате с последнaта. 2. ShadowPlay е все още в beta стадий, така че е възможно да има бъгчета тук-таме или да липсват някои функции, които ги има в други приложения. Въпреки това, приложението работи достатъчно стабилно и има най-важните функции. За да използвате ShadowPlay функцията, трябва първо да я включите. Това става от GeForce Experience. Приложението можете да стартирате от меню Старт или от иконата на NVIDIA в системната област (до часовника). http://pics.softvisia.com/design/pics/17519/nsp1.png Като се стартира GeForce Experience, кликнете бутон ShadowPlay в горния десен ъгъл. http://pics.softvisia.com/design/pics/17519/nsp2.png В отворилия се малък прозорец кликнете бутона вляво. http://pics.softvisia.com/design/pics/17519/nsp3.png След като активирате ShadowPlay, ще можете да променяте и настройки. Част от настройките са обратно в прозореца на GeForce Experience, в подпрозорец Preferences и после в секция ShadowPlay. http://pics.softvisia.com/design/pics/17519/nsp4.png В горната част се намират настройките за наслагването (overlays). Когато е кликнат бутон Camera, можете да изберете в коя част на екрана да се показва изображението от уеб камерата, което да бъде добавено към записа. От бутоните S, M и L можете да регулирате размера на екранчето от уеб камерата. Бутон Off изключва показването на уеб камерата по време на запис. Когато е кликнат бутон Status Indicator, можете да изберете в коя част на екрана да се показва индикатора за състояние. Бутон Off го скрива. Отметката Allow desktop capture включва възможността да записвате работния плот и извън игра. По-надолу се намира полето Keyboard shortcuts, където можете да промените клавишните комбинации за различните функции. В случая ни интересуват 2 от тях: — Toggle manual recording on/off and save - включва и изключва ръчно записа и след това съхранява файла; — Toggle microphone on/off - включва и изключва микрофона по време на запис (т.е. да записвате глас, когато искате, а не постоянно). Най-долу се намира секцията Recordings, в която можете да посочите папките за временно и крайно съхраняване на готовите файлове. Обратно в малкото прозорче на ShadowPlay. http://pics.softvisia.com/design/pics/17519/nsp5.png Бутонът с папката (1) отваря директорията, в която сте указали да се съхраняват готовите файлове. Бутонът с двете зъбни колела (2) ви изпраща в прозореца с настройки в GeForce Experience, който вече описах преди мъничко. Бутон Mode (3) ви позволява да избирате режима на запис. Интересува ви обикновения ръчен запис, затова избирате Manual. Bутон Shadow time (4) ви позволява да изберете времетраенето на shadow записа. Ако сте избрали ръчен запис или излъчване към Twitch, то този бутон ще е неактивен. Бутон Quality (5) ви позволява да изберете качеството на видео записа. Има предварително зададени готови настройки: Low (ниско качество), Medium (средно качество) и High (високо качество). Ако желаете ръчно да изберете тези настройки, кликнете бутон Custom и посочете желаните разделителна способност (от меню Resolution), кадри в секунда (от меню Frame rate) и битрейт (чрез плъзгача Bit rate). Готовите настройки за високо качество (High) просто задават максималните стойности и нищо повече. Това гарантира отлично качество, но според мен в почти всички ситуации ще е доста излишно, така че най-добре ще е да експериментирате с ваши настройки и да прецените кои са най-оптималните за вашите нужди. Бутон Audio (6) ви позволява да изберете източникът(ците) на звук: In-game (звук от играта), In-game & microphone (звук от играта и микрофона, който ще активирате при нужда чрез съответната клавишна комбинаци) и Off (няма да се записва никакъв звук). Независимо дали играта поддържа многоканален звук, записаният винаги ще е в двуканален (стерео) режим. Аудио форматът винаги е AAC. На този етап няма опции за допълнителна настройка на аудио компресията. Може би в бъдещи версии това ще се промени, все пак ShadowPlay се води все още beta. С това настройките на ShadowPlay се изчерпват. Остава просто да се впуснете в игра и да записвате. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
Night_Raven Публикувано Юли 19, 2014 Author Report Share Публикувано Юли 19, 2014 Raptr / AMD Gaming Evolved App Забележки Това е на практика едно и също приложение. AMD избраха да сключат партньорство с авторите на Raptr и да го използват за своето официална алтернатива на GeForce Experience на NVIDIA. Raptr се предлага и във версия за Intel. Не разполагам с видео карта на на AMD, която да поддържа VCE, така че ще опиша версията на Intel. Принципът е абсолютно същият. Ще наричам програмата просто Raptr, а не AMD Gaming Evolved App, защото е по-практично. Важно: по мои впечатления Raptr не функционира коректно, ако е стартирана със занижени привилегии. Ако работите под администраторски акаунт, би трябвало всичко да е наред и тя да си поиска нужните привилегии, но ако работите под стандартен акаунт, ще трябва да я стартирате ръчно като администратор, защото тогава не си ги иска. Леееко недоглеждане от страна на авторите. Също така не работи толкова стабилно колкото другите подобни приложения и не поддържа толкова много игри, доколкото установих, но може и да греша, защото не съм подлагал приложението на по-обстойни тестове. Основният/началният екран на Raptr изглежда (поне към момента на писане на това) по следния начин: http://pics.softvisia.com/design/pics/17519/r01.png В момента, в който прекарате курсора през поле Video Capture, ще се появи бутонът за настройки и допълнителната информация в доления ляв ъгъл на полето. Опциите Highlight Clips и Geme Replay не е нужно да са активни, за да можете да записвате. За да получите достъп до настройките кликнете бутона във формата на зъбно колело, който споменах по-горе (ограден в червено). Настройките не са много. В секция General имате следните опции: - възможност да разрешите запис на потока от уеб камера — опцията Enable webcam; - възможност да разрешите запис от микрофона и нивото за това — опцията Enable microphone; - възможност да разрешите запис на звуците от играта — опцията Enable game sounds. http://pics.softvisia.com/design/pics/17519/r02.png В секция Quality се намират настройките за видео кодека. Имате възможност да изберете предварително зададени настройки за ниско (Low), средно (Medium) или високо (High) качество. Ако промените някоя от индивидуалните настройки по-долу, preset-ът автоматично ще се промени на Custom. От падащо меню Max Bitrate можете да изберете максималния битрейт. От падащо меню Max Framerate можете да ограничите максималните кадри в секунда. От падащо меню Max Video Resolution можете да изберете разделителната способност на видео файла. Забележка: ако използвате AMD Gaming Evolved App версията, т.е. искате да записвате с хардуерния енкодер на AMD картите, имайте предвид, че на VCE на AMD може да не се справи с разделителна способност 1080p на 60 кадъра в секунда. Може да се наложи да смъкнете разделителната способност или кадрите в секунда. Опцията Optimize videos for upload and share цели да оптимизира готовият файл за качване и споделяне в сайтове като YouTube, Vbox7 и др. Точно какво прави не знам, защото документацията на Raptr е оскъдна. Някои потребители обясняват, че намалявала визуалното качество на изображението. Възможно е, не съм тествал. Видях я по-късно и не ми се разрешаваше отново вградената видео карта. http://pics.softvisia.com/design/pics/17519/r03.png В секция Folder са настройките на папката за съхранение на готовите видео файлове и временната папка. Ако тези по подразбиране не ви допадат, кликнете бутон Select Folder и си посочете различни. По-скоро бихте искали да промените само папката за готовите файлове, но вие си знаете. http://pics.softvisia.com/design/pics/17519/r04.png Другите важни настройки са меню Hotkeys. В него можете да настроите клавишните комбинации за основните дейности. Важните в случая са следните: - Mute Game Sounds - включване/изключване на записа на звука от играта; - Mute Microphone - включване/изключване на записа на звука от микрофона; - Start/Stop Manual Record - започване/спиране на запис; - Turn On/Off Video Capture - вклчване/изключване функцията за запис като цяло. http://pics.softvisia.com/design/pics/17519/r05.png Накрая разбира се потвърждавате с OK. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
Night_Raven Публикувано Юни 27, 2015 Author Report Share Публикувано Юни 27, 2015 Алтернатива за запис и финални думи Ами, това са смислените приложения за запис. Някои от другите също поддържат ускорение, но само частично или не особено ефективно. И все пак, ако по някаква необяснима причина настоявате да ползвате друга програма за запис, която обаче може да използва инсталираните в системата кодеци, и разполагате със съвременна видео карта на AMD (която поддържа VCE), можете да инсталирате OpenEncodeVFW. Това е т.нар. frontend за VCE под формата на VFW кодек. С него ще можете да използвате хардуерното ускорение на съвременните видео карти на AMD във всяка програма, която може да използва системните кодеци. Имайте предвид обаче, че е възможно този „кодек“ да има своите бъгове и да не работи безпроблемно винаги. Просто го споменавам като алтернатива на описаните в темата 3 приложения. Това е. Надявам се темата е била полезна на някого и че нещата са описани достатъчно ясно. Ако имате някакви идеи за промени, подобрения, уточения и т.н., пишете. Както винаги, всеки може да цитира/копира цялата тема или откъси от нея в други форуми/блогове/сайтове, стига да се споменава оригиналният източник (т.е. да има връзка към текущата тема в SoftVisia). Казано иначе: насърчавам разпространението на информацията, стига да не я представяте като своя. Night_Raven / SoftVisia.com Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
BGRS Публикувано Юли 23, 2015 Report Share Публикувано Юли 23, 2015 Човече, добра работа и добри заръки, но за жалост в други форуми е забранено да се дава линк към тоя форум. Иначе тъкмо се бях засилил, ама... Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
Гост Zig Zag Публикувано Юли 23, 2015 Report Share Публикувано Юли 23, 2015 Човече, добра работа и добри заръки, но за жалост в други форуми е забранено да се дава линк към тоя форум. Иначе тъкмо се бях засилил, ама... Явно не знаеш добре къде ти е мястото. SoftVisia е изключителен форум, най-добрия форум и не виждам причина защо трябва да наливаме на други, освен ако не търсим пиратски издания, но за тях си има един друг - международен, със същата платформа представяш ли си.... Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
Night_Raven Публикувано Юли 24, 2015 Author Report Share Публикувано Юли 24, 2015 Човече, добра работа и добри заръки, но за жалост в други форуми е забранено да се дава линк към тоя форум.Форуми? Интересно, мислех, че е само един,... който започва с „к“. Както и да е, за мен няма никакво значение, но ако проблемът е в просто в автоматично блокиране на думички, можеш да дадеш съкратен линк от goo.gl. Ако обаче ги проверяват по-активно и наказват, тогава нямам решение. Ще трябва да си играете на бесеница с името на SoftVisia. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
BGRS Публикувано Юли 26, 2015 Report Share Публикувано Юли 26, 2015 Явно не знаеш добре къде ти е мястото. SoftVisia е изключителен форум, най-добрия форум и не виждам причина защо трябва да наливаме на други, освен ако не търсим пиратски издания, но за тях си има един друг - международен, със същата платформа представяш ли си.... Ами защото така е написано по-горе. Както винаги, всеки може да цитира/копира цялата тема или откъси от нея в други форуми/блогове/сайтове, стига да се споменава оригиналният източник (т.е. да има връзка към текущата тема в SoftVisia). Казано иначе: насърчавам разпространението на информацията, стига да не я представяте като своя. Иначе си прав за К. Не че не са те цитирали там по тия въпроси, но това е друга тема. Все пак ми стана интересно, че ми забранява да споменавам името на Softvisia, както и да давам линкове. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
Night_Raven Публикувано Юли 27, 2015 Author Report Share Публикувано Юли 27, 2015 Имаме история с въпросния сайт. Хич не се спогаждаме. Ние също не обичаме да се дават линкове към него. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
Гост Zig Zag Публикувано Юли 27, 2015 Report Share Публикувано Юли 27, 2015 Все пак ми стана интересно, че ми забранява да споменавам името на Softvisia, както и да давам линкове. Щеше да е странно, ако ти даваха да споделяш линкове на конкуренцията. Въпроса ти е безпредметен. Те линковете са си перманентни в Softvisia, който иска идва и ги чете, а който е кон с капаци, седи само в твоя форум в К. и се надява на лице като теб да му отвори очите. Явно всички вие там си мислите, че форума е един. Цитирай Link to comment Сподели другаде More sharing options...
Препоръчан пост