Jump to content

Регистрацията на предплатени карти - полицейщина и наглост.


Препоръчан пост

Пуснах и жалба до КРС http://www.crc.bg//section.php?lang=bg&id=687

Ще видим и от там какво ще излезе.

 

Жалбата е срещу Vivacom като техен потребител, но се отнася и за останалите оператори.

 

1. До този момент не са изпълнили задължението си по чл. 4 от "правилата за събиране на данни . . . .".

2. Изискват доста повече допълнителна информация от определената в чл. 1. като адресни данни, номер на лична карта и др.

3. Изискват да се съглася да получавам спам (нежелани рекламни съобщения).

4. Искат да дам съгласието си данните ми да бъдат предоставени на "на трети лица, в това число банки, кредитни бюра и агенции за събиране на вземания".

5. Твърдят че това е необходимо "за осигуряване на обслужването и реализиране на правата и интересите на Клиента, както и когато това е необходимо за реализиране правата и интересите на БТК AД, включително с цел събиране на неизплатени задължения". Това просто не е вярно защото услугата е ПРЕДПЛАТЕНА и дългове по дефиниция няма.

 

По въпроса имам жалба в КЗП Ц-03-6654 / 02.11.2009 и отговор на нея. За съжаление е препредаден протоколно отговорът на БТК. Ще Ви ги предоставя при поискване.

 

От отговора по т.2: Твърдят, че това е по пар. 83 от допълнителните разпоредби на ЗЕС. Това може да е вярно само за адреса, на който да се изпрати фактура за абонамент, но не и за предплатена карта - там нищо не се изпраща. Според мен трябва да се приложи чл. 1 от правилата. За номер/дата на лична карта твърдят че трябва да предоставят точна информация на МВР за разследване. Според мен не е необходимо да дадат нищо повече от ЕГН, в МВР имат всички останали данни.

 

За т. 3: Не е необходимо да се съгласявам писмено с нежелани неща и след това да предприемам допълнителни действия за отказ.

 

Т. 4 и 5. В отговора се съгласяват че все пак може изрично да се откажа да ми предоставят данните. Не знам все пак защо се налага да имам кредитно досие във връзка с предлатена услуга и то във връзка с евентуални бъдещи ситуации.

 

Лично на мен ми беше отказана регистрация с изискваната по закона и правилата информация - нарушение на чл. 249 ал1. от ЗЕС. Беше ми заявено че не се ли съглася с техните, непроизтичащи от нищо искания ще ми спрат услугата, за която съм предплатил - нарушение на чл. 249 ал.2 от ЗЕС.

Link to comment
Сподели другаде

Изглежда че все пак има полза. Сега регистрирах една карта Viva само с име и ЕГН. Естествено, след малък скандал. Служителката беше почнала да преписва наред всичко от личната карта. След въпроса към оператора защо събират повече данни от изискваното по закон и няколкоминутно слушане на мелодии все пак се оказа че може. В компютърната система не ставало, затова беше попълнена хартиена бланка. Не съм се подписвал под нищо. В бланката е отпаднал текста че желаеш да получаваш рекламни съобщения.
Link to comment
Сподели другаде

Аз вчера си регистрирах картата в Globul и ми взеха само ЕГН и трите имена (това им продиктувах). Не съм се подписвал под никакви бланки, пък и не са ме карали... Получих и някакви 15 мин време за разговори към мрежата на Globul, които са валидни само за месец (циции!).

 

Пък то ЕГН и имената да ти имат, едва ли ще се узорят много да те намерят, ако на някой му притрябваш... Колкото за рекламите... не съм си давал e-mail, така че не би следвало да пращат нищо... Ако рекат на реалната да пращат - зима е..., разпалки винаги могат да потрябват. А с моите 2 ваучера на година, като им кажа колко често презареждам и ме зяпат като изтребител. :giggle:

Link to comment
Сподели другаде

  • 2 weeks later...

Хайде от последните няколко дни.

 

Картата, за която писах все още не е регистрирана. След като не получих 50 мин нещо ми щтракна и се обадих на човек от системата. Приятел. Та с тази хартиена бланка въпреки че има подпис, печат и имената на служителя, извършил регистрацията нищо не става - компютърът ня я приема, защото системата им е била правена само за абонаменти и когато е правена въобще е нямало идея, че ще регистрират предплатените карти. Та от четвъртък 17.12 са направени промени в програмата и регистрацията вече може да става с каквото пише по закон. До днес, когато проверих повторно никой служител не си е мръднал задника и да въведе данните от бланката. Та утре пак ще се обясняваме.

Link to comment
Сподели другаде

Днес май свърши сагата с регистрацията. Естествено по втория начин. Чакам потвърждение за 50 минути.

 

Интересно е че Mtel и Globul влезнаха в час съгласно написаното в Д.В. и само БТК (Vivacom) се държат нагло и дебилски до последно.

 

Благодарение на жалбите до КЗП и КРС бе променена програмата. Едва на 17.12. и то само така че да не се искат данните за номер на лична карта. За адреса е разработена вътрешна процедура. Попълва се хартиена бланка (както при мен). След това се изпраща по E-mail (а при мен не беше направено и си направиха гавра) и други служители трябва да вкарат данните. Като за адрес се пише общ фиктивен адрес тип "pre-paid" за всички "дървени глави" като мен които четат Д.В. и не искат да дадат повече от регламентираните данни.

 

Днес просто изпратих сканираната бланка, с която да предоставени необходимите данни и има имената, служебния номер и номера на обекта, както и датата и подписа на служителя. Където трябва, вместо него и нещата станаха.

 

До момента са регистрирани около 40% от картите. На нерегистрираните ще бъдат спрени изходящите повиквания точно на нова година. за да няма санкции от КРС. Така че който иска да се обажда на 1 януари - до края на годината има още време.

Link to comment
Сподели другаде

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гост
Отговори на тази тема

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   Не можете да качите директно снимка. Качете или добавете изображението от линк (URL)

Loading...
×
×
  • Създай ново...