Прехвърляне към съдържание


T-W

Регистриран на: 27 Apr 2011
Извън линия Активен: Днес, 16:49

Мои коментари

В тема: Анонимно сърфиране

04 January 2019 - 14:52


Какво целиш ти с анонимно сърфиране?

Къде и какво искаш да браузваш?

Питам от любопитство. Нямам конкретна цел.


В тема: Мнения/препоръки/оплаквания за онлайн магазини

27 December 2018 - 23:24

И аз ще се разпиша в темата. Ще разкажа предимно скорошни впечатления, защото нямам много стари спомени, а малкото такива може да нямат давност.

 

 

Техника.БГ – купих си масажираща седалка. Тотално сдаде багажа преди да навърши един месец ползване. Казвам „тотално“, защото затоплящата функция не работеше коректно още в самото начало, а после се скапаха и самите глави. Т.е. буквално не може да се ползва. Пуснах рекламация през техния сайт. Получих мейл, че трябва до 5 работни дни да ми отговорят. В края на петия работен ден реших учтиво да им напомня, че са на път да не си спазят условията. Няколко минути по-късно получих мейл, в който пишеше къде и как трябва да изпратя седалката. Ако трябва да спекулирам – може би действително щяха да ме забравят, но няма как да съм сигурен. Така или иначе не знам кое им „отне“ 5 дни. Това писмо спокойно можеше да го получа и на същия ден. Както и да е. Писах им кога ще е при тях, според куриерската фирма. Помолих да ми потвърдят, когато пристигне, и евентуално да дадат някакъв срок. Не се случи. Някъде на втората седмица реших да се обадя на номера от мейла. Тук ще направя едно кратко уточнение: всяко обаждане, което споменавам, всъщност представлява МНОГО обаждания – почти не се е случвало да вдигнат от първия път. След първия разговор ми искаха име и номер и казаха, че ще се обадят. Не се обадиха. На следващия ден отново звънях. Беше нещо като сряда/четвъртък. Казаха, че по всяка вероятност ще се отремонтира и ще е до края на седмицата. Естествено започнах да правя пазарлъци да се свържат с мен до края на седмицата. Т.е. петък. Не се свързаха. Следващата седмица отново ги потърсих. Казаха нещо от сорта на: „ами, ако не може да се поправи, ще се замени с нова“. След този разговор ми стана пределно ясно, че преди да изтече целия срок няма да получа нищо. Търпеливо изчаках да минат 30-те дни, според техните условия (де факто 35 с чакането на инструкциите). Вече бяха с 1-2 дни нарушение от условията си. Понеже вече имах доста лош спомен от сервиза, реших да звънна на номера от сайта. Оказа се, че всъщност свързването с тях е още по-трудно, но за сметка на това са същия тип непукисти. На първия разговор изрично помолих да приключим въпроса до края на деня. Въпросния ден вече беше към края си и реших да пробвам другия номер от сайта. Обясних ситуацията. Този път категорично заявиха: „добре, щом искате, ще се свържем с вас до края на деня“. С цялата си наглост те ОТНОВО НЕ СЕ ОБАДИХА. За следващия ден бях готов изцяло да си забравя добрия тон. Свързах се с тях – обясних за 100-тен път каква е ситуацията и настоях да приключим въпроса в рамките на този разговор. Започнаха да ми обясняват, че в сервиза го нямало „Човека“ (явно някой много важен). И докато си дрънкаха глупостите изведнъж ме прехвърлиха на някакъв друг човек (явно току-що влязъл в стаята). Естествено трябваше и на него да му обяснявам за какво иде реч. Искаше да се свърже със сервиза. Накарах го да обещае, че ще се обади (отчаяно, нали?). Даде си срок от 7 минути. Ще прозвучи като измислица, но… този човек наистина се обади. Първия, който действително си спази думата (от общо поне 4, с които ми се наложи да общувам). Казаха, че ще я изпратят още днес с експресна доставка и ще бъде при мен утре. Стори ми се адски странно тези неадекватни непрофесионалисти да се охарчат за по-скъпа доставка. Поне на фона на всичко останало. Не разбрах дали ще получа нова или старата седалка. Не знаели, защото „момчето не си е точно на мястото“. Понеже се наслушах на глупости от тях, дори не поисках да знам какво значи това. Естествено на другия ден седалка нямаше. Последва познатата процедура – да им звъня и да им се обяснявам. Започнаха да се държат арогантно и да ми обясняват как нищо не знаят. В крайна сметка успях да си изпрося номер за проследяване и на следващия ден наистина пристигна. Щастието беше кратко. Около 20 дни по-късно отново се развали по абсолютно същия начин – първо спря да работи затоплянето, а после и една от главите. Случката остава без финал за сега. Не съм сигурен дали си заслужава да се занимавам отново с тези хора.

В заключение и за хората, които ги е домързяло да прочетат горното: мислете десет пъти преди да пазарувате от тези хора.

 

Ozone.bg – първо си поръчах Edifier R1280T, които ми бяха препоръчани тук. Пристигнаха по-бързо от посоченото в сайта. Открих, че една от колоните беше леко ожулена. Почти не се забелязва на това място, но аз обичам да си оглеждам нещата. Надявам се да е заводски дефект и да съм първия, който ги ползва. След няколко седмици отново си поръчах от тях. Този път бяха 2 CD-та и книга. За съжаление книгата не беше опакована добре и едно от ръбчетата се беше смачкало леко. Беше за подарък и силно се надявах да няма такива гафове. Тогава не си взех пратката аз и нямах възможност да им я върна.

Като цяло съм доволен от цените и отстъпките, които правят (повечето не са фиктивни), но не бих направил нито един компромис повече, ако пазарувам от тях. Любопитно ми е дали наистина ще си спазят безплатната доставка за някой евтин продукт (да кажем под 1лв.), но нямам намерение да ги тествам.

Давам нещо като неутрална оценка.

 

Omni.bg – от тях първата ми поръча беше “Toshiba P300 - High-Performance Hard Drive 3TB”. Доколкото си спомням пристигна навреме и всичко беше наред. Няколко дни по-късно направих поръчка и за външен хард от същата марка. Излъгаха ме за датата на доставка 1-2 пъти и им казах да я отменят.

 

Megamag – от тях също направих опит да си поръчам споменатия външен хард – отново неуспешен. За адрес им бях оставил офис на Speedy и като коментар бях писал да ме потърсят, ако работят с друг куриер. От техния сайт така и не разбрах с кой работят. 1-2 работни дни по-късно реших да ги потърся сам – оказа се, че дискът не бил наличен. Интересно кога щях да го разбера, ако не се бях обадил. Опитаха се да намекнат, че се е изчерпал, заради черния петък, когато го поръчах и аз. Всъщност не беше намален изобщо. Нямаше дори фиктивно намаление. Не исках да споря и им казах просто да ме потърсят, когато го имат. По принцип при друга ситуация не бих се занимавал повече със съответния магазин, но вече поръчвах този хард за 3-4 път и не знаех дали са ми останали много опции. Две седмици по-късно действително се обадиха. Де факто нямам поръчка от този магазин (поне не такава, която да помня), но и занапред ще ги избягвам.

 

ECenter – от тях вече успях да си купя въпросния хард, който вече бях започнал да сънувам. Обадих се директно по телефона, защото ми беше писнало да си пиша лични данни и да си правя регистрации, които няма да ползвам. Дадоха дата и си я спазиха. Когато го получих нямаше гаранционна карта – обадих се и ми изпратиха по мейл, без да ме карат да се обяснявам много. По принцип не бих останал очарован от техника без гаранция (особено, ако се прави системно и съзнателно), но на фона на другите ми поръчки за същия продукт, те се справиха блестящо.

 

eMAG.bg – за пръв път ползвах този прословут сайт наскоро – купих си слушалки и блендер. Слушалките пристигнаха за няколко дни, а блендерът мисля, че го чаках поне 2 седмици. Хубаво е, че не обещават дати за доставка, които не могат да спазят. Проследяването в техния сайт не вършеше много работа. Можеше да се постараят повече в тази насока, щом ще се чакат доставки по 2 седмици. Харесва ми, че гаранциите са електронни.

 

JAR – преди доста време съм пазарувал от тях. Не съм ги запомнил с добро, но нямам почти никакви конкретни спомени. По всяка вероятност веднъж ме забавиха с доставката. Не приемайте това мнение много насериозно, но пък имайте едно наум.

 

PCStore.bg – не съм го ползвал скоро, но специално се разрових в стари мейли, за да напиша мнение. Купувал съм си видеокарта, SSD и периферия в няколко различни поръчки. Причината е, че (явно) имаха период, в който одобряваха всички коментари на цените. На практика съм купувал всичко на възможно най-ниската цена. Спомням си, че в една от поръчките бях писал кодовете за намаление като коментар (в сайта мога да ползвам само един) и ми се обадиха да кажат, че ще ги зачетат и ще намалят цената. Купил съм „SSD Transcend 240GB SATA 3 TS240GSSD220S “ през май месец за 75лв. с безплатна доставка. За справка – тогава най-ниската цена е била 118лв. Дори в момента не е толкова ниска. Наскоро купих доста техника (предимно споменатите неща) и имах намерение да пазарувам от тях отново. За съжаление не отговориха на коментарите по цените. Явно вече нямат такава политика да одобряват всичко. Все пак съм доволен от цените на старите поръчки.


В тема: Нов торент клиент

26 December 2018 - 12:36


Можеш да хвърлиш око на BiglyBT, който е наследник на Azureus.

Ползвах го няколко дни, но не съм очарован. Отново бъгове с избора на файлове - сваля и такива, които не съм избрал (ествествено "повредени"). Отделно започна да си инсталира някакъв видеоплеър без да пита. Всъщност можех да си спестя тестването, защото впоследствие разбрах, че ще мога да го ползвам на много малко места (не се поддържа в някои тракери).

 


Алтернативни клеинти са Deluge, Halite и Transmission, но те разполагат с далеч по-малко опции.

Може би Deluge ми допада най-много. Поне откъм интерфейс ми е адски удобен - добавянето на много торенти става само с един прозорец без значение дали са 10 или 100. Страничната лента ми показва тракери (при това с домейн и икона) и мога лесно да ги филтрирам. Ако не открия някакви сериозни бъгове, които да ме дразнят, може би ще остана с него. Така или иначе пробвах всички клиенти, които се поддържат от тракерите, които ползвам. Все пак има 2 неща, които ще ми липсват много от uTorrent - приоритет на торенти (а не просто опашка) и отварянето на папката при двоен клик.


В тема: Компресия на снимки

17 December 2018 - 20:34

Спомням си, че преди много години съм ползвал Format Factory и май имаше някаква подобна опция. Но за моя случай ще е overkill.


В тема: Натоварване на хардуерни компоненти

17 December 2018 - 20:23


Rainmeter - също може да прегледаш.

Щеше да е идеално, ако предлагаше повече информация.

 


Точно HWiNFO предлага разни добавки

За съжаление не успях да подкарам нито една от тях. Може би пропускам нещо.