Прехвърляне към съдържание


Снимка

Съвети за писане на статии, които ще бъдат публикувани on-line


  • Моля, влезте, за да отговорите
Няма отговори по тази тема

#1 mireto

mireto

    Г-жа Мишкова

  • Глобални модератори
  • ПипПипПипПипПипПип
  • 775 мнения
  • Пол:Жена
  • Живущ в:София
  • Интереси:Често променящи се

Публикувано: 03 October 2006 - 17:51

Няколко кратки идеи, които според мен могат да бъдат полезни за писането на статии, които ще бъдат публикувани on-line. Това може да бъде смятано за ръководство за статиите в този форум и като наръчник за по-оптималното писане по принцип.

1. Пишете кратко

Разбиращите обобщават, че потребителите не обичат да четат дълго – не обичат да scroll-ват. По-добре съдържанието на една статия да е разделено на 2 или 3 страници по 500 думи на страница, отколкото на една страница да има 2000 думи, например. По-лесно се чете формата на обикновена книга, отколкото на вестник „Работническо Дело” или някой плакат, нали така? Полезен за случая би бил бутон „Следваща страница” или „Продължава на стр. 2..."

2. Пишете стегнато

След като напишете цялата статия, редактирайте я, за да премахнете фразите и изреченията, които не са необходими и не носят конкретен смисъл за четящия. В Интернет хората търсят преди всичко информация – давайте им я в стегнат и достъпен вид.

3. Форматирайте параграфите

По-кратките параграфи се възприемат по-добре зрително, по-приятни са за четене. По-малкия брой параграфи също се възприема по-добре. Отделяйте параграфите с разстояние помежду им

4. Съобразявайте стила на писане с мястото, където статиите ще бъдат публикувани

Ако статиите са с идеята да дават информация и факти, ограничете личните коментари; ако те ще бъдат публикувани на сайт, където читателите ще се наслаждават на стила ви – разделете статията на по-кратки, дори може да ги представите на „серии”. Преди да изберете стила, помислете за аудиторията си.

5. Информация носят не само думите

За да избегнете пространните обяснения, намерете други начини да изразите себе си: снимки, линкове, които да съдържат по-обширна информация за тези, които искат да се задълбочават в определена посока.

6. Хората са нетърпеливи

Много повече хора ще прочетат написаното от вас, ако това ще им отнеме по-малко време. По-добре списък, отколкото лекция, като че ли В повечето случаи хората работят или правят нещо друго, докато четат или сърфират – това според мен ги прави нетърпеливи и вероятността да изчетат нещо много просторно е малка.

7. Пише на разбираем език, така че всички да ви разбират

Тази точка отново опира до основната идея – статията ви да бъде прочетена. Абсолютно недопустимо е да употребявате думи, които самите вие не разбирате. Ако сте наблъскали статията си със сложни думи, по-вероятно е болшинството от читатели да не стигат до края й, от колкото да си помислят колко сте умни ;)

8. Използвайте встъпителни изречения

Отделете кратък параграф в началото на статията си, за да обясните за какво се разказва, особено, ако статията ще е дълга.


9. Напишете две версии на статията си

Ако имате много какво да пишете по дадена тема и смятате, че подробните обяснения са необходими, за да бъдете по-добре разбрани, можете да напише две версии на статията си – една съкратена, например само с изброявания на основни моменти и ключови изречения и едно пълно, „режисьорско” издание, за по-любознателните фенове.


10. Проучете аудиторията си

За да разберете предпочитанията на читателите на вашите статии, ако в края им поставите, например анкета за дължината на статията (Например: „Изберете твърдението за статията, което е най-вярно според Вас: много е дълга, недостъпно изчерпателна е, сложна е, увлекателно написана е и т.н.”).


11. Проучете конкурентите си

Не само тези, които четат имат значение за определянето на стила ви. Тези, които също като вас пиша – също са важни. Едва ли има много смисъл да пишете нещо вече написано или нещо, което вашите конкуренти ще напишат по-добре (ако оригиналът на статия, която искате да преведете е на китайски, а китайския не е силният ви език, оставете тази материя и се насочете към нещо което сте силни). Пишете, съобразявайки се с вашите условия, не с тези на конкурента ви.

12. Помислете за тези, които искат да прочетат отново статията ви, по-късно

Ако насочвате статията си към линк в PDF формат, тя ще бъде достъпна за изпринтване и четене „на спокойствие”.
Ако отказваме да приемем друго, освен най-доброто, много често просто го получаваме.Posted Image




0 потребители четат тази тема

0 регистрирани потребители, 0 гости и 0 анонимни потребители