Прехвърляне към съдържание


Снимка

Проблем с Wi-fi: Ниска скорост, висок пинг


  • Моля, влезте, за да отговорите
8 отговора по тази тема

#1 krasimirson

krasimirson

    Потребител

  • Потребители
  • ПипПипПипПипПипПип
  • 49 мнения

Публикувано: 02 May 2018 - 18:57

Здравейте,

 

Напоследък забелязвам значителен спад в скоростта на теглене. Направените тестове през Speedtest by Ookla показват Download скорост от 11 Mbps (плащам за 55 Mbps) и ping между 40-50 ms. 

 

Резултатите също така сочат и за значителен underperformance (~25 Mbps Download в Speedtest) през кабел.

След консултация с интернет доставчика, установихме, че проблемът не е от страна нито на рутера, нито на интернет връзката. Тестове с два различни лаптопа показаха над 40 Mbps download скорост през Wi-fi. Съветът на техниците беше "преинсталирай windows-a и може да се оправи".

 

Пускам темата с надеждата за съвет и помощ от ваша страна. На какви фактори биха могли да се дължат проблемите в скоростта и ping-a при положение, че преди няколко седмици тези проблеми не бяха налице. Конфигурация, вируси в системата, друго? Какви проверки бихте ме посъветвали да извърша, за да се установи ядрото на проблема?

Благодаря.



#2 androns

androns

    Потребител

  • Потребители
  • ПипПипПипПипПипПип
  • 172 мнения
  • Пол:Мъж
  • Живущ в:合気道

Публикувано: 03 May 2018 - 06:49

Windows 10 ли е ОС?

Ако е така, най-вероятно се е актуализирал драйвъра за безжичната карта.

Може да се повтори теста с изключен Антивирус.


Публикувано изображение

#3 krasimirson

krasimirson

    Потребител

  • Потребители
  • ПипПипПипПипПипПип
  • 49 мнения

Публикувано: 03 May 2018 - 07:16

@androns,

 

Да, Windows 10 е.

Този ли драйвър визираш? - http://prikachi.com/...53/9319753G.jpg

 

Ако да, ръчно го ъпдейтнах вчера след създаването на темата.  Също така ресетнах настройките на мрежовите данни. От там насетне, случайно или не, Wi-fi връзката се влоши още повече, като в момента е бих казал нестабилна.


Windows Defender Firewall беше ON, като в момент е изключен. За жалост, няма подобрение.



#4 Night_Raven

Night_Raven

    Subject Delta

  • Администратори
  • ПипПипПипПипПипПип
  • 22845 мнения
  • Пол:Мъж
  • Живущ в:Русе

Публикувано: 03 May 2018 - 15:33

Не става ясно за какъв компютър/лаптоп става въпрос, но можеш да опиташ с този (по-нов) драйвър. Съмнява ме да е точно това проблемът, но не пречи един тест.

 

Какви програми за защита използваш?

 

Ако не ти е проблем, опитай да направиш чисто стартиране (Clean Boot) и виж дали ще има подобрение.


Love is just a chemical, no matter the origin. We give it meaning by choice.
 


- Eleanor Lamb (BioShock 2)


#5 krasimirson

krasimirson

    Потребител

  • Потребители
  • ПипПипПипПипПипПип
  • 49 мнения

Публикувано: 06 May 2018 - 16:33

@Night_Raven,

 

Извинявам се за забавения отговор.

 

Само с Windows Defender.

 

В момента съм с Broadcom 802.11n Network Adapter (Driver Date: 7/6/2015). Все още не съм пробвал опцията с предложения от теб драйвър.

 

Ъпдейт по темата:

Забелязох нещо тревожещо докато тествах (1) лаптоп не изпитващ проблеми с wi-fi (тестови лаптоп) и (2) личния лаптоп, където се забелязва ниската скорост, а в последните няколко дни и непрекъснато разпадане на wi-fi връзката.  Пуснах тест на ping-a на тестовия лаптоп като всичко изглежда наред (1-2 ms), докато проблемия лаптоп не се върже към wi-fi. При свързване на проблемия лаптоп към wi-fi, първо пинга на тестовия се покачва X 1000-3000, a след кратко време пропада и връзката (виж прикачения скрийншот от Command Prompt) : http://prikachi.com/...48/9322348n.jpg

Отделно, днес на два пъти се появи 'син екран' на проблемия лаптоп докато е вързан известно време към wi-fi. Очевидно положението се влошава, и не съм сигурен хардуерен проблем или проблем с вирус е налице. Предвид заразните признаци (влошаване на връзката на другите устройства в близост, които използват wi-fi) си мисля по-скоро за вирус.

 

Преди 2 дни направих scan с Malwarebytes, който не детектира проблеми. Моля, посъветвайте как да се уверя дали това е хардуерен или вирусен проблем. В случая на вирус(и) може би най-доброто решение би било pre-install на Windows-a.

 

Поздрави.


PS Прикачвам и снимка на синия екран: http://prikachi.com/...54/9322354f.jpg


PS(2) Проблемът със 'заразяването' е налице и при Clean Boot със Selective Startup и селектирани само Microsoft апликации



#6 Night_Raven

Night_Raven

    Subject Delta

  • Администратори
  • ПипПипПипПипПипПип
  • 22845 мнения
  • Пол:Мъж
  • Живущ в:Русе

Публикувано: 08 May 2018 - 18:40

PS(2) Проблемът със 'заразяването' е налице и при Clean Boot със Selective Startup и селектирани само Microsoft апликации

Имаш предвид, че си ограничил само услугите до тези на Microsoft или и стандартните програми също си ги спрял?

Дай дневник от Autoruns.

Изтегли Autoruns и:
1) разархивирай и стартирай програмата;
2) изчакай да сканира всички местоположения за стартиращи обекти;
3) меню File -> Save... (от падащото меню остави избран .arn за файлов формат);
4) архивирай създадения файл с удобен за теб архиватор и прикрепи архива към коментара си.

Love is just a chemical, no matter the origin. We give it meaning by choice.
 


- Eleanor Lamb (BioShock 2)


#7 ExaFlop

ExaFlop

    Потребител

  • Потребители
  • ПипПипПипПипПипПип
  • 567 мнения
  • Пол:Мъж

Публикувано: 08 May 2018 - 20:54

@Night_Raven, във вирусоборска тема на автора в един друг форум се установи, че системата е чиста от зарази. Проблемите със сините екрани се дължат на проблем с драйвър (IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL).



#8 Night_Raven

Night_Raven

    Subject Delta

  • Администратори
  • ПипПипПипПипПипПип
  • 22845 мнения
  • Пол:Мъж
  • Живущ в:Русе

Публикувано: 09 May 2018 - 17:59

Без поне minidump няма как да се каже каквото и да било.

Love is just a chemical, no matter the origin. We give it meaning by choice.
 


- Eleanor Lamb (BioShock 2)


#9 krasimirson

krasimirson

    Потребител

  • Потребители
  • ПипПипПипПипПипПип
  • 49 мнения

Публикувано: 11 May 2018 - 19:21

Здравейте,

 

Проблемът се резреши след ъпдейт на Broadcom Network Adapter драйвъра към версията от 2016 (не до толкова лесно откриваема).

 

https://www.google.b...chrome&ie=UTF-8

 

Благодаря за отговорите.






0 потребители четат тази тема

0 регистрирани потребители, 0 гости и 0 анонимни потребители