Jump to content

Проблем с Wi-fi: Ниска скорост, висок пинг


Препоръчан пост

Здравейте,

 

Напоследък забелязвам значителен спад в скоростта на теглене. Направените тестове през Speedtest by Ookla показват Download скорост от 11 Mbps (плащам за 55 Mbps) и ping между 40-50 ms. 

 

Резултатите също така сочат и за значителен underperformance (~25 Mbps Download в Speedtest) през кабел.

След консултация с интернет доставчика, установихме, че проблемът не е от страна нито на рутера, нито на интернет връзката. Тестове с два различни лаптопа показаха над 40 Mbps download скорост през Wi-fi. Съветът на техниците беше "преинсталирай windows-a и може да се оправи".

 

Пускам темата с надеждата за съвет и помощ от ваша страна. На какви фактори биха могли да се дължат проблемите в скоростта и ping-a при положение, че преди няколко седмици тези проблеми не бяха налице. Конфигурация, вируси в системата, друго? Какви проверки бихте ме посъветвали да извърша, за да се установи ядрото на проблема?

Благодаря.

Link to comment
Сподели другаде

@androns,

 

Да, Windows 10 е.

Този ли драйвър визираш? - http://prikachi.com/images.php?images/753/9319753G.jpg

 

Ако да, ръчно го ъпдейтнах вчера след създаването на темата.  Също така ресетнах настройките на мрежовите данни. От там насетне, случайно или не, Wi-fi връзката се влоши още повече, като в момента е бих казал нестабилна.


Windows Defender Firewall беше ON, като в момент е изключен. За жалост, няма подобрение.

Link to comment
Сподели другаде

Не става ясно за какъв компютър/лаптоп става въпрос, но можеш да опиташ с този (по-нов) драйвър. Съмнява ме да е точно това проблемът, но не пречи един тест.

 

Какви програми за защита използваш?

 

Ако не ти е проблем, опитай да направиш чисто стартиране (Clean Boot) и виж дали ще има подобрение.

Link to comment
Сподели другаде

@Night_Raven,

 

Извинявам се за забавения отговор.

 

Само с Windows Defender.

 

В момента съм с Broadcom 802.11n Network Adapter (Driver Date: 7/6/2015). Все още не съм пробвал опцията с предложения от теб драйвър.

 

Ъпдейт по темата:

Забелязох нещо тревожещо докато тествах (1) лаптоп не изпитващ проблеми с wi-fi (тестови лаптоп) и (2) личния лаптоп, където се забелязва ниската скорост, а в последните няколко дни и непрекъснато разпадане на wi-fi връзката.  Пуснах тест на ping-a на тестовия лаптоп като всичко изглежда наред (1-2 ms), докато проблемия лаптоп не се върже към wi-fi. При свързване на проблемия лаптоп към wi-fi, първо пинга на тестовия се покачва X 1000-3000, a след кратко време пропада и връзката (виж прикачения скрийншот от Command Prompt) : http://prikachi.com/images/348/9322348n.jpg

Отделно, днес на два пъти се появи 'син екран' на проблемия лаптоп докато е вързан известно време към wi-fi. Очевидно положението се влошава, и не съм сигурен хардуерен проблем или проблем с вирус е налице. Предвид заразните признаци (влошаване на връзката на другите устройства в близост, които използват wi-fi) си мисля по-скоро за вирус.

 

Преди 2 дни направих scan с Malwarebytes, който не детектира проблеми. Моля, посъветвайте как да се уверя дали това е хардуерен или вирусен проблем. В случая на вирус(и) може би най-доброто решение би било pre-install на Windows-a.

 

Поздрави.


PS Прикачвам и снимка на синия екран: http://prikachi.com/images/354/9322354f.jpg


PS(2) Проблемът със 'заразяването' е налице и при Clean Boot със Selective Startup и селектирани само Microsoft апликации

Link to comment
Сподели другаде

PS(2) Проблемът със 'заразяването' е налице и при Clean Boot със Selective Startup и селектирани само Microsoft апликации

Имаш предвид, че си ограничил само услугите до тези на Microsoft или и стандартните програми също си ги спрял?

 

Дай дневник от Autoruns.

 

Изтегли Autoruns и:

1) разархивирай и стартирай програмата;

2) изчакай да сканира всички местоположения за стартиращи обекти;

3) меню File -> Save... (от падащото меню остави избран .arn за файлов формат);

4) архивирай създадения файл с удобен за теб архиватор и прикрепи архива към коментара си.

Link to comment
Сподели другаде

@Night_Raven, във вирусоборска тема на автора в един друг форум се установи, че системата е чиста от зарази. Проблемите със сините екрани се дължат на проблем с драйвър (IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL).

Link to comment
Сподели другаде

Здравейте,

 

Проблемът се резреши след ъпдейт на Broadcom Network Adapter драйвъра към версията от 2016 (не до толкова лесно откриваема).

 

https://www.google.bg/search?q=broadcom+network+adapter+unstable&oq=broadcom+network+adapter+unstable&aqs=chrome..69i57j69i60l3j0l2.6363j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

 

Благодаря за отговорите.

Link to comment
Сподели другаде

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гост
Отговори на тази тема

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   Не можете да качите директно снимка. Качете или добавете изображението от линк (URL)

Loading...
×
×
  • Създай ново...