Прехвърляне към съдържание


Снимка

Мнения/препоръки/оплаквания за онлайн магазини

мнения отзиви оплаквания препоръки онлайн магазини

  • Моля, влезте, за да отговорите
88 отговора по тази тема

#1 Night_Raven

Night_Raven

    Subject Delta

  • Администратори
  • ПипПипПипПипПипПип
  • 22490 мнения
  • Пол:Мъж
  • Живущ в:Rapture (Русе)

Публикувано: 15 August 2015 - 01:54

Мнения за онлайн магазини


Наскоро се сблъсках с два некоректни магазина и ми се искаше да споделя мнение. Затова отварям тази тема и приканвам всички, които имат някакви положителни и (особено) отрицателни мнения за онлайн магазини, да ги споделят с останалите.

Правя го с цел потребелите да имат някаква база за сравнение и да успеят да избегнат некоректните места за пазаруване, т.е. да има по-малко опарвания.
Също така го правя с цел и евентуално въпросните онлайн магазини да се вземат в ръце и да си подобрят услугите, макар да се съмнявам това да се случи.

Надявам се колкото се може повече хора да пишат в темата. Ако четете темата и имате какво да споделите, но нямате профил, регистрирайте си и изкажете мнението си.

Ако сте представител на някой от тези магазини, също можете да се регистрирате, за да се опитате да се оправдаете, но не очаквайте и грам снизходителност. Запазвам правото си да ви цензурирам некадърните оправдания, когато и както си пожелая.
 
 
Обзор на впечатленията от магазините
 
Тук ще извеждам съкратена информация за впечатленията от оналйн магазините. Идеята е всеки да може бързо да придобие обща представа за даден магазин.

Ето как става това в момента: чета мнение на потребител и преценявам дали е положително, по-скоро положително, неутрално, по-скоро отрицателно или напълно отрицателно. На базата на това давам точки от 1 до 5 (по-добро мнение = повече точки). Крайният резултат за даден магазин е средно аритметично (закръглено).

Ако потребителите са склонни те самите да дадат оценка в цифрен вид, ще е още по-добре.

В spoiler таг има по-подробна информация за това колко и какви мнения е събрал магазина в аткива си.
 
MusicWorld - 5
Spoiler


Stantek - 5
Spoiler


Ozone - 5
Spoiler


Computer Store - 5
Spoiler


Dekada Digital - 5
Spoiler

 
Comet/Farnell - 5
Spoiler


Outmax - 5
Spoiler


Store.bg - 5
Spoiler

 
Ozone - 5
Spoiler


TelStar - 5
Spoiler

 
Plesio - 5
Spoiler

 
Sedni.bg - 5
Spoiler

 
Badu.bg5
Spoiler

 
Technika - 5
Spoiler


Никем Нет - 5
Spoiler


Slushalki.net - 5
Spoiler

 
Зора - 5
Spoiler


MallBG (МОЛБГ КОМ ЕООД) - 5
Spoiler


Викиват (Vikiwat) - 5
Spoiler


SOLbg(www.solbg.com) - 5
Spoiler


Янев Трейдинг ЕООД (boardgamesproducts.com) - 5
Spoiler


Реал Билярд ЕООД - 5
Spoiler


eMAG - 4,8
Spoiler


Smartphone.bg (Лаптоп.БГ ООД) - 4,75
Spoiler

 
Altech (Алтех) - 4,5
Spoiler


Вали компютърс (Vali computers) - 4,25
Spoiler

 
Vario - 4
Spoiler


JMTechonologies (JMT) - 4
Spoiler


Ресет Компютърс - 4
Spoiler


ПИК Компютър - 4
Spoiler


Smartfonbg.com - 3,50
Spoiler


Makeit.bg - 3,5
Spoiler

 
Ardes - 3.25
Spoiler

 
Music Division - 3
Spoiler


MegaMag (МегаМаг) - 3
Spoiler


JAR Computers (ЖАР) - 2
Spoiler


SofiaComputers - 1
Spoiler


SkyMag - 1
Spoiler

 
GET - 1
Spoiler


---

Следват моите впечатления към момента...

eMAG

Имам няколко покупки там и като цяло съм доволен от пазаруването си в eMAG.
За по подробна информация кликнете спойлерчето:
Spoiler

Сайтът е лесен за навигация и има удобни опции за филтриране. Може би е леко тромавичък, но това не е особен проблем.
Цените са доста прилични, поне за компютърна техника. Не че няма и изключения, но като цяло не виждам проблеми в тази насока.
Разнообразието не е толкова голямо, колкото в други магазини (поне за компютърни компоненти), но има достатъчно. Информацията за наличност се актуализира прилично бързо.
Обработката на поръчките е прилично бърза — всичко поръчано до 17 часа се доставя на следващия ден; не съм имал проблеми със срокове.
Всичко над 40 лв. и някои други специфични артикули са с безплатна доставка, което според мен е немалък плюс. Платената доставка е 3 лв., което го намирам за напълно приемливо.
За гаранционното обслужване ще мога да споделя мнение, след като ми „обслужат“ звуковата карта, която върнах.

Като цяло нямам някакви големи критики към магазина. Единствената ми забележка е, че честичко правят заблуждаващи намаления. Да речем ако даден продукт се продава на цена 500 лв., те ще го намалят на 450 лв., но за оригинална цена ще сложат 600 лв., за да изглежда намалението доста солидно. Понякога на пръв поглед доста намалени продукти в eMAG всъщност са на сходна (и дори леко по-висока) цена спрямо конкурентни магазини. Не мисля обаче, че eMAG са единствените, които прибягват до тази тактика.
Е, имат и истински намаления, в които няма елемент на заблуда. Просто трябва да се внимава.

Като цяло препоръчвам магазина. Поне засега
 
Добавено на 05.09.2015
На 14 август изпратих външната ми звукова карта Xonar U7, на която направих ревю във форума, за гаранционно обслужване, защото започна да създава специфични проблеми.
На 24 август получих известие, че картата е регистрирана в сервиза им. Знам, че я изпратих в петък и че понякога може да се случи забавяне, но чак такова не очаквах, че чак толкова време ще отнеме просто да я получат/регистрират.
На 31 август получих известие, че картата ще бъде подменена. Получих я по куриер на 3 септември.
Интересното беше, че кутията/опаковката беше различна. Явно бройката е била от по-старите (първите) партиди на ASUS, когато използваха различен дизайн. Това се потвърждава и от серийния номер на картата, който беше по-нисък. Другото интересно беше, че имаше стикер на самата кутия, на който пишеше „BG“ последвано от номер. Предполагам картата е дошла от някой румънски склад. Мога само да гадая. Важното е, че текущата бройка работи нормално. Дано да остане така.
 
Като цяло считам, че всичко това можеше да протече по-бързо, така че няма как да съм приятно изненадан. И все пак, три седмици е поносим срок, така че нямам причина и за оплакване, защото можеше отнеме и повече (максималният срок е месец).

JMTechonologies (JMT)

Имам само една поръчка засега от там: мишка ASUS RoG Sica.
Впечатленията ми тук са като цяло положителни: поръчах друга мишка; обадиха се да ми кажат, че я няма налична; смених я с въпросната Sica; изпратиха я (беше следобед) и дойде на следващия ден.
Цената на самия артикул беше доста прилична. Доставката на продукти с цена над 100 лв. е безплатна, което е приемливо. Доставката на артикули на стойност под 100 лв. обаче я намирам за скъпичка: 6 лв. до офис на куриерската фирма и 8 лв. до адрес. Плюс е, че потребителят може да си избере куриерската фирма, когато става въпрос за платена доставка.

Като цяло не мога да изтъкна някакви по-отличителни положителни или отрицателни впечатления на този етап, защото нямам достатъчно опит, за да и изградя някакво по-категорично мнение.
Дали бих пазарувал отново от JMT? Да, защо не. Надали ще е първият магазин, който ще проверя, но бих купил отново от него.

MusicWorld.bg

От тук засега съм си закупил само един продукт: слушалки Superlux HD681 EVO, на които мислех да направя мини ревю, но звуковата ми карта реши да сдаде багажа.
На пръв поглед има много голямо разнообразие на аудио апаратура.
Цената беше като на останалите магазини, които предлагаха слушалките.
Продукти на стойност над 50 лв. са с безплатна доставка, което е доста добре. За останалите се заплаща 4.80 лв, което не е идеално, но е поносимо.
Обработиха поръчката ми много бързо, нищо че я направих следобед, и на следващия ден получих слушалките си.

Определено съм доволен и бих пазарувал отново от магазина.

SkyMag.eu

Направих поръчка за мишка, мисля около 8-ми август (въпросната Sica от по-горе). Получих потвърждение на електронната поща. Доста скоро след това получих ново съобщение, че сайтът няма да работи до 31 август включително и че поръчката ми ще бъде отменена. Ироничното е, че домейнът на въпросния магазин е .eu, защото няма нищо европейско в това да изтърсиш на клиент, след като е поръчал, че магазинът ти няма да работи цял месец. Що за абсолютен кретенизъм е това?! Видях после, че са сложил някакъв надпис на главната страница, че сайтът няма да работи. Хубаво, че го има заглавната, но трябва да го има и на всички останали. Някои клиенти си добавят артикули в отметките (bookmarks), за да ги следят по-лесно, други пък идват от Google. Не всеки посещава първо главната страница.
Това е адски несериозно и неуважително отношение спрямо клиентите.
Цените на доставките са приемливи 4 и 5 лева, съответно до офис и до врата. Безплатна достава има, но е чак при покупка над 300 лева, което е прекалено много според мен.

Това е онлайн магазин, където виртуалният ми крак никога повече няма да стъпи.

GET.bg

Още една пълна издънка.
Първо си поръчах рутер TP-Link TL-WDR3600. Беше сряда вечер, та нямаше как да ми се обадят тогава. Обадиха ми се на другия ден (четвъртък) леко следобед и ми заявиха, че ще го получа в събота. Защо в събота, след като би следвало да го получа на следващия (т.е. петък). Нещо бавничка достава. Особено след като на сайта си пише „Експресна доставка“. И да, имам снимка. Както и да е, махнах с ръка. Цената беше приемлива, доставката беше безплатна и всичко мина приемливо.

След това направих опит да поръчам мишка, защото цената беше добра. Направих поръчката в 15:03. Успяха да ми се обадят чак на следващия ден в 15:05 и то с лоша новина, че няма наличност и отменят поръчката.

Какви изводи можем да си направим за магазина на Get.bg? Не особено положителни. На сайта си нямат информация за наличност, което заблуждава потребителите. Лъжат и че имат експресна доставка. Тотално ги мързи да работят, защото изобщо не си актуализират данните на сайта и обработват и изпращат поръчките адски бавно. От JMT веднага си актуализираха информацията за първата мишка, която ми казаха, че нямат наличност. Веднага след това изчезна от сайта им и казаха, че ще се появи отново, след като я заредят. От eMAG пък поддържат информацията за наличност актуална и успяват не само да обработят, но и изпратят поръчките, които са направени до 17 часа. Тези от Get.bg обработват всички поръчки, направени след 14 часа, на следващия ден? Тези хора изобщо какво правят на работа?

Написах негативно мнение в Pazaruvaj.com, на което отговориха разбира се, като бяха арогантни. Едно извинение не получих. Независимо дали считаш, че даден клиент е в грешка или не, е прието да се извиниш от учтивост. Те и това не направиха. Обработвали били стотици поръчки на ден. Глупости на равнобедрени триъгълници! Първата ми поръчка беше №11012875 и беше направена на 29.07.15. Втората ми поръчка беше №11013678 и направена на 06.08.15. Ако приложим елементарни умения по броене и математика, ще установим, че в рамките на този отрязък от 8 дни (29.07 не го броя, защото беше късно вечерта) са получили 803 поръчки (11013678 - 11012875 = 803). Отново прилагаме проста математика и установяваме, че на ден се падат средно по 100 поръчки. Това технически е ЕДНА стотица, не стотици. Дори и да приемем, че по-слаб сезон и че други месец имат повече поръчки, надали ще са двойно/тройно/четворно/и т.н. повече. Колко хора работят там, че едва обработват 100 поръчки за един ден. Просто е смешно. Дори ме цензурираха и не ми публикуваха мнение, което исках да напиша в техния сайт в секцията за мнения. Поне в Pazaruvaj.com не можаха да ме цензурират така.

Както и да е, GЕТ.bg е още един жалък български онлайн магазин, в който няма да похарча и една стотинка. Препоръчвам да се избягва.

MegaMag (МегаМаг)
 
Тъй като не бях сигурен дали от eMAG ще ми подменят звуковата карта, не ми се чакаше да разбера, а и просто от любопитство, реших да поръчам още една звукова карта Creative Sound Blaster Z. Един от малкото магазини, които все пак я предлагаха, беше МегаМаг. После се оказа, че те са я поръчали директно от вносителя Вали Компютърс, което ме кара да се чудя защо други сайтове ми отговориха, че я нямат, след като могат и те да я поръчат, ако я нямат на склад. Както и да е, заедно с нея направих амнайсти опит да поръчам една конкретна мишка.
Цената ѝ беше сносна. Общата цената за доставка обаче считам, че е много висока, защото не само ме таксуваха 7.80 (която сама по себе си е висока цена за доставка), но ми начислиха и такса наложен платеж 2.70. Не видях никъде да има възможност за безплатна доставка, независимо от сумата на покупката.
Направих поръчката на 21 август (петък). Обадиха се да ми съобщят, че мишката я няма, но че чакали доставка във вторник и че ако искам и двата продукта, ще ги получа в сряда. В противен случай остава само звуковата карта и ще мога да я получа вторник. След това ми се обадиха отново да ми обяснят, че с доставката не е дошла такава мишка. Разбрахме се да изпратят картата само, а за мишката да се обадят следващия вторник (тогава получавали стока от Logitech). Така и не се обадиха отново. Считам, че не им се занимава, а и на мен не ми се занимава отново с тях. Просто ще я поръчам от друг магазин.
 
Бих ли пазарувал отново от МегаМаг? По-скоро да, защото не са кретени. Определено обаче не ме печелят и много с тези заблуждаващи/твърдения кога ще имат стоката. Ако не знаят, просто да си кажат, не да блъфират на момента и да се надяват всичко да се развие както трябва след това. Също така тези цени за доставки са почти пладнежки грабеж.
 
Поради тези причини не бих отписал МегаМаг, но определено ще са ми от крайните варианти и ще проверявам първо на други места.
 
JAR Computers (ЖАР)
 
Не бих казал, че съм очарован от въпросния магазин. Изобщо даже.
 
На 23 септември (2015) си закупих няколко продукта. Цените бяха приемливи, макар да можеше и по-добре. Доставката беше безплатна, защото общата сума беше над 100 лева. Скоростта на доставка не беше от най-добрите, но бих го нарекъл разбираемо (поне донякъде), защото няколко от продуктите бяха налични само във външния им склад (каквото и да значи това). Опаковането на продуктите беше на ниво, в удачен кашон и със стиропор. 
За жалост се оказа, че единият от вентилаторите, Cooler Master JetFlo 120, се оказа дефектен: диодите по него светеха, но перката не се въртеше. Реших да ги върна и двата (бях взел 2 броя), да доплатя и да си взема друг модел вентилатори, защото тези се оказаха и без това малко шумни за моите нужди.
По погрешка изпратих обратно вентилаторите на погрешен адрес, та се наложи да ги препратят. Получих обаче обаждане за уточнение и служителят предложи да подмени само дефектния. След като му обясних, че искам да подменя и двата (като си доплатя разликата) имаше наглоста да ме попита троснато защо заменям и двата. Обясних му отново, че са ми шумни. Може би трябваше просто да му кажа, че то си е моя работа. Имам право, възползвам се от него. Точка.
След един ден получих обаждане от централата им за уточнения с какво да ги заменят.
Днес получих SMS, че имам пратка в един от офисите на Еконт. Оказа се, че доставката е за моя сметка.
 
Да видим:
- цените им не са от най-добрите;
- сумата, която им заплатих, беше технически погледнато достатъчна за 3 безплатни доставки (според техните условия и правила);
- изпращат ми дефектна стока (не е тяхна вина, но не е и моя);
- връщането на продуктите към ЖАР беше за моя сметка.
 
И въпреки това, ми изпращат заменените артикули отново за моя сметка, че и до офис, а не до врата!
 
Вие сериозно ли?! От eMAG изпратиха куриер до вратата ми, за да вземе дефектната стока, след това ми го върнаха отново до врата, като поеха всички разходи и в двете посоки. И това за обща сума три пъти по-ниска от тази, която кихнах на ЖАР.
Вярно, eMAG можем да ги наречем изключение, защото само те (поне засега) поемат разходите по вземането/връщането на продуктите, а и е по-разбираемо, ако става въпрос за дефектна стока, а не просто замяна с нещо друго. И все пак, всеки друг магазин, до който съм връщал продукти, поне поема разходите по изпращането на заменените/поправените артикули.
 
ЖАР никога не са били с авторитет пред мен, но сега ми паднаха много в очите. Това демонстрира много несериозно и неуважително отношение към клиентите, поне според мен.
 
Дали бих ги препоръчал? Зависи. Нека го кажем така, пазарувайте от ЖАР, ако продуктът, който търсите е наистина на добра цена там и/или не може да се намери в друг магазин. Точно това ще правя и аз занапред: не съм ги отписал напълно (както GET или SkyMag), но определено ще са към края на списъка с магазини, които ще проверявам, когато възнамерявам да харча парички в бъдеще.

---

Stantek

На 27.10 поръчах мишка. Цената беше доста добра, но явно защото беше последна бройка. Беше около 16:30. До 5 минути ми се обадиха за потвърждение на поръчката. Признавам, останах адски вепчатлен. Няколко минути след това се обадиха отново да ме уведомят, че цената ще е с 80 стотинки по-висока, защото трябвало да я вземат от друго място или нещо подобно. Бях зает с нещо друго в момента и не слушах максимално. Важното е, че дори и за такава дребна разлика в цената уведомяват клиентите. Трябваше да получа мишката на следващия ден, но поради леки проблеми с Лео Експрес получих пратката на по-следващия ден.
Оказа се, че мишката има лек проблем с обвивката/конструкцията. Бързо ми отговориха на запитването как мога да я върна. Получиха мишката в понеделник (02.11) и във вторник си получих парите обратно.

Като цяло съм приятно изненадан от отношението и скоростта на работа.

Определено бих пазарувал от магазина отново, ако имат желаните от мен продукти на добри цени.

Зора

Преди известно време направих поръчка за стерео колонки. Наложи се да откажа поръчката. Няколко дни след това отново направих същата поръчка.
И в двата случая служителите бяха любезни. Всичко протече нормално и нямам никакви забележки.
Цената беше прилична и бях приятно изненадан от ясния и изчистен интерфейс на сайта. За жалост не всеки онлайн магазин има интуитивен и лесен за работа сайт, но от Зора (поне според мен) определено имат.

Бих купил отново от магазина, ако имат желаната стока на конкурентна цена.

Computer Store

Малко се забавих с това мнение, защото дори забравих за покупката.
По време на черния петък поръчах твърд диск Toshiba от въпросния магазин. Не беше намален, но цената му беше най-ниска там. Бързо за обадиха за потвърждение на поръчката и бързо го изпратиха след това. Бяха учтиви. Доставката беше безплатна. Всичко премина напълно нормално. Сайтът (поне според мен) е добре изграден, интуитивен и удобен.
Определено бих пазарувал отново там.

Добавено на 11.02.2016:
Наскоро (02.02 сутринта) поръчах външно оптично устройство. Обадиха ми се за потвърждение до няколко часа. На следващия ден получих пратката. В общи линии отлично. С най-голямо удоволствие бих пазарувал трети път от магазина.

Вали компютърс (Vali computers)

Отново се забавих с това мнение.
Преди около две седмици поръчах 32GB microSDHC карта на SanDisk. Цената беше добра и доставката се оказа безплатна. Бързо се обадиха за потвърждение и бързо изпратиха артикула. Беше и добре опакован.
Определено съм доволен от услугите и обслужването и бих пазарувал отново.

Добавено на 02.02.2016:
Отново забавяне. Тая пуста склероза.
На 14 януари 2016 поръчах отново 32GB microSDHC карта на Silicon Power (от името на познат). Беше четвъртък около обяд и очаквах да се обадят на същия ден за потвърждение, защото предният път, когато поръчвах от магазина, се обадиха до 10 минути. Никой не се свърза с мен. На следващия ден вече мина обяд и все още нямах обаждане. Наложи се аз да се обадя, за да разбера какво се случва. Оказа се, че тотално са пропуснали поръчката. Обработиха я и на следващия ден получих пратката.

Оценката този път няма да 5, а 4. В никакъв случай не бих пренебрегнал магазина следващия път, когато пазарувам, но това си остава гаф.


Озон Ентъртейнмънт (Ozone.bg)

На 21 декември поръчах 2.0 колони и подложка за мишка. Единствената ми критика към магазина е, че продават скъпичко. В случая колоните ми струваха по-малко, а подложката беше на добра цена, но по принцип цените им са високички, което може би е и породено от това, че предлагат безплатна доставка на абсолютно всички стоки.
Като изключим това, впечатленията им са изцяло положителни. Изпращал съм и различни запитвания и винаги са отговаряли бързо. Бързо изпратиха поръчката ми и опаковането ѝ беше доста добро: кашонът с колоните беше поставен в друг кашон, а малкото картонче на подложката беше увито във фолио с балончета.
Поради малко по-високите цени най-вероятно ще проверявам други магазини първо, когато пазарувам занапред. Определено обаче съм доволен като цяло и бих пазарувал отново от магазина.

Smartphone.bg (Лаптоп.БГ ООД)

На 21 януари(четвъртък) поръчах смартфон и адаптер за захранване. По-късно същия ден (ако си спомням правилно) се обадиха за потвърждение. На другия ден (петък) се обадиха отново, за да ме информират, че телефонът ще го получа в събота (както и стана), но адаптерът ще остане за вторник (без да се оскъпява поръчката), защото бройката, която имали, била дефектна, нямали друга и щяло да остане за вторник. Не слушах служителя много добре, защото не ми беше чак толкова важно, а и бях зает. Чух това, което ми трябваше, че ще получа адаптера във вторник. Стана сряда около обяд и ни вест, ни кост от куриери или от магазина. Свързах се с тях и се оказа, че са забравили да го изпратят и че ще го получа на следващия ден. Този път наистина го получих.
Може да се каже, че останах приятно изненадан, че изрично се обадиха да ме информират, че единият от продуктите е дефектен и ще трябва се изпрати друг, което ще доведе до забавяне.
От друга страна пък това забавяне не ми допадна.

Крайната оценка в случая е 4.5. Смъквам половинка за забавянето на адаптера, няма да я цяла единица, защото все пак се извиниха, а и не ми беше спешен.

Makeit.bg (сиДотс ООД)

На 16 януари поръчах 32GB microSDHC карта на Transcend. Нямаше проблеми с доставката, пратката пристигна в доста приличен срок.
Критиките ми в случая са по адрес на самия сайт. Няма възможност за регистрация, което елиминира всякакъв начин да се следи история с поръчки, да се въведат някакви данни по подразбиране и т.н. Товаби прави пазаруването леко неудобно. За една поръчка не е някакъв сериозен проблем, но колкото повече се купува, толкова повече биха се усетили негативните страни. Самата „виртуална каса“ не е добре замислена, т.е. от интерфейса не става ясно каква е и дали ще има следваща стъпка. Потребител може много лесно да поръча по погрешка, очаквайки още един-два етапа и шанс да прегледа какво точно е купил, преди да завърши и потвърди поръчката окончателно.
Няма и никакво обаждане за потвърждение, което допълнително влошава нещата.
Поне се изпраща имейл с обща информация за поръчката.

Това не са някакви абсолютно критични проблеми и внимателен потребител надали ще се опари, но все пак не считам този начин на водене на онлайн магазин за особено коректен. Смъквам по половин точка за всяка от трите ми критики и финалната оценка се формира на 3.5.

Love is just a chemical, no matter the origin. We give it meaning by choice.

 

- Eleanor Lamb


#2 as9993

as9993

    Потребител

  • Глобални модератори
  • ПипПипПипПипПипПип
  • 694 мнения
  • Пол:Мъж

Публикувано: 15 August 2015 - 08:24

Хайде да се включа и аз по темата с отзиви.

eMag Пазарувал съм няколко неща от там - нямаше особено голямо забавяне, цените са долу-горе добри, информация за наличностите се обновява сравнително често. Не съм опирал до гаранционно обслужване и не мога да споделя как е, но от познати съм чувал положителни отзиви, особено на фона на някои български колеги на eMag.
Общо взето до сега не е имало проблеми със загубени/забравени/счупени и т.н. доставки, така че чистосърдечно мога да ги препоръчам.

Comet/Farnell Комет са директен представител на Фарнел, които са един от най-големите магазини за електронни компоненти в света. Няколко пъти съм поръчвал неща от Комет. Единия път поръчката беше по-особена в смисъл, че трябваше да бъде на чуждо име, да бъде доставена в магазина в ж.к.Дружба и да бъде в кратък срок. Всички тези неща освен, че бяха свършени от служителите с комуникация чрез email (т.е. дори не се наложи да звъня по телефона), всичко това беше свършено и с любезно обслужване. Самите Комет имат голям асортимент, а ако нещо липсва може да се поръча през тях от Фарнел от UK за 2-3 дни. Цените не са особено ниски, но в предвид, че сме в България е такива магазини са от 0 до много малко, то аз съм доволен. Информацията за наличности е подробна, разбита е във вида (на склад, София-магазин, Пловдив-магазин). Също ги препоръчвам.

Пазарувал съм от още доста места, но преди много-много време и най-вероятно информацията ще мине в категория заблуждаваща, за това ще се въздържа от по-нататъшен коментар.

"Родена в пъкъла музика се е разцъкала, като вълна избута боклука в ъгъла"


#3 Night_Raven

Night_Raven

    Subject Delta

  • Администратори
  • ПипПипПипПипПипПип
  • 22490 мнения
  • Пол:Мъж
  • Живущ в:Rapture (Русе)

Публикувано: 15 August 2015 - 09:03

Пазарувал съм от още доста места, но преди много-много време и най-вероятно информацията ще мине в категория заблуждаваща, за това ще се въздържа от по-нататъшен коментар.

Да, нека се публикува актуална информация. :)
Аз също мога да споделя мнения за още 1-2 магазина, но са стари и може положението сега да е различно.


Love is just a chemical, no matter the origin. We give it meaning by choice.

 

- Eleanor Lamb


#4 B-boy/StyLe/

B-boy/StyLe/

    FFreestyleRR

  • Глобални модератори
  • ПипПипПипПипПипПип
  • 1489 мнения
  • Пол:Мъж
  • Живущ в:Electric City

Публикувано: 15 August 2015 - 10:47

Освен и аз да се включа. Аз имам сравнително малък опит с онлайн пазаруването като пикът ми беше през тази година. Имам поръчани няколко неща съответно от emag.bg, reset.bg и pleso.bg

 

 

 

Emag.bg

Като цяло за магазина бях запален от приятели точно около суматохата на Black Friday през ноември 2014-та и оттогава насам все по-често го преглеждам. Поръчал съм от там следните неща:

 

1. Seagate SSHD 2 TB (знам, че в последно време Seagate не са това, което бяха и че изостават като качество от Hitachi, Toshiba), но ми трябваше спешно нов диск, защото имах проблем с един от старите, а тъй като основния ми е SSD исках и в storage-a си да имам вкаран SSD (защото всички знаем, колко струва един голям по обем SSD диск в момента) та затова се спрях на въпросния диск. Доставката бе коректна и бърза. Гаранцията бе залепена на защитната торбичка с мехурчетата (добре, че в видях преди да я разкъсам), но имаше гаранция. Самия диск си беше в анти-статична торбичка. Инсталирах го и нямах проблеми с диска - работи бързо и тихо и за момента не ми е правил проблеми.

 

2. Рутерче - TP-Link Archer C7 V2 - Имаше сериозно намаление на цената от порядъка на 40 лв (от 220 лв. намален на 180 лв). Трябваше ми нов рутер, защото сменях доставчик на интернет, а те не предлагат такива (или им бяха калпави) и исках да е двубандов за да може все пак и телефона ми да се свърза на 5 Ghz (тъй като имаше такава възможност) и така....поръчах го сутринта към 10.00 докато бях на работа. След половин час докато гледах как върви поръчката видях, че цената на рутера вече е променена надолу с още 20 лв.. Така...подразних се. Не ме разбирайте погрешно. Не бях за някакви си 20 лв. и знам, че те имат право да променят цените си по всяко време, но все пак ме подразни, че точно половин час след поръчката и вече бе намален още...Поне да бе след няколко часа или на другия ден...тук човек нямаше как да знае дали да изчака (и да разграбят всички налични рутери) или да бърза да поръча и след малко да види, че е намален още. Обадих все пак по телефона на поддръжката (все пак въпроса бе принципен). Оттам ми обясниха, че просто мога да направя нова поръчка и да откажа старата такава. Направих го с риск да ми дойдат два рутера, но дойде само един и то още по намаленият, което ме зарадва. Просто въпроса бе принципен. Та лично аз им съм благодарен и ги препоръчвам горещо.

 

 

 

Reset.bg

От магазина съм пазарувал само веднъж. Мисля, че оттам взех Logitech Z506, 5.1, 75W RMS, която бе намалена до 114 лв от 180 лв. Отново виждаме леко завишаване на цената за да изглежда по-евтина (защото по същото време уредбата струваше около 155-160 лв. в Технополис или Техномаркет - не помня вече). И другото, което не видях е, че доставката бе 14 лв. което донякъде заличи намалението на продукта. Но пак съм доволен, защото на другите места беше или по-скъпа с 25-30 лв. или я нямаха. По едно време я мернах в Емаг за 130 лв и там доставката е безплатна, но така пак се изравнява заедно с моята така че и тук цената бе наравно. Далаверата ми бе - спестени 25-30 лв. и това, че ми я докараха на крака без аз да ходя до големите вериги. Не мога да се оплача. Доставката бе бърза и коректна. Просто аз не бях обърнал внимание на цената на доставката. Гледам, че вече доставката е намалена на 7.50, което е значително по-добре. Интересно, че няма разлика дали доставката ще е за София или провинцията. Цената е все една и съща. В момента съм на път да си взема един нов артикул - една флашка на A-data (няма да казвам коя за да не звучи като реклама). Просто е учудващо, че в Emag нямат флашки на A-data та затова за флашката се колебаех дали да не я взема от reset.bg. Но като сметнах, че с доставката цената на флашката ще скочи до стойности, колкото да отида да я взема на място от Most.bg и май съм на път да се откажа. Цената и е перфектна, но цената на доставката разваля всичко според мен. Отделно прага за безплатна доставка е 400 лв. което според мен е доста висок. Да обобщя. Дали бих пазарувал оттам - по-скоро да, защото са коректни, но само за продукти, които ги няма на други места и които наистина са много намалени за да се оправдаят разходите по доставката.

 

 

 

Plesio.bg

Използвал съм услугите им само един път. Мисля, че си взех SSD диск на Samsung 850 Pro 128 GB. Доставката ми бе безплатна, защото там при поръчки над 50лв. и доставката е безплатна.

Коректни са, защото в момента на поръчването на диска на сайта им пишеше, че посочения от мен модел е наличен, но се оказа, че не е така. Обадиха ми се по телефона да ми споменат, че диска го няма в момента и дали не искам да ми го сменят с друг. Аз отказах и попитах дали няма вариант да изчакам докато намерят такъв. Те се съгласиха, но казаха, че може да се наложи да изчакам около 2 седмици. Аз се съгласих, защото исках да е точно този модел и не бързах за никъде и при условие, че нямаше да има промяна на цената за същия диск за този период. Не исках да съм го поръчал за цена X на промоция и след 2 седмици да се окаже, че цената е Y и вече не е толкова привлекателна. Ами диска пристигна точно в края на втората седмица, както бяха казали и на цената на която го бях маркирал в сайта им като имаше промоция. Какво да кажа...дали ги препоръчвам. Да, с две ръце съм за!

 

 

До момента мисля, че бих поръчвал и от 3-те магазина, защото са коректни и бързи и най-вече, защото е удобно да се пазарува онлайн.  А дали мнението за въпросните магазини ще остане все така положително. Това вече зависи как ще се развиват бъдещите му покупки от тях. За момента впечатлението ми е положително, но запазвам правото си да го променям ако ситуацията го наложи.

 

 

Забравих и още едно място от където съм пазарил. Не беше скоро, но все пак е редно да го спомена.

 

 

dekada.com

Ами мога да кажа, че са коректни и бих пазарувал от там като фен на Arctic Cooling. Поръчвал съм два вентилатора - и двата още си бачкат - един за хардиска (не помня модела - май нещо на Evercool беше) и един за процесора - Arctic Freezer 7 Pro (с който в момента охлаждам Q9550, а преди него охлаждах E2180 и Е8400.



#5 Гост_Zig Zag_*

Гост_Zig Zag_*
  • Guests

Публикувано: 15 August 2015 - 15:09

Пичове. Най-готините Vali.bg защо не са ви в списъка? Аз имам изключително добро мнение за тях! Стараят се да угаждат на потребителите, дори да им коства загуба. Макар и да няма особено богат избор на артикули, Vali Computers са в крак с модата и базата им се обновява, като ми направи впечатление, че те са първите, които получават иновативните техники. Дано не греша, защото инак ще изглеждам смешен в техните очи. :) Факт е, че съм пре-доволен от услугите на Vali Computers. Aко не се лъжа, те май снабдяват наши дистрибутори - сервизи и магазини.



#6 Blue_Hulk

Blue_Hulk

    Потребител

  • Потребители
  • ПипПипПипПипПипПип
  • 34 мнения

Публикувано: 15 August 2015 - 22:26

Nikem Net

Преди две години си поръчах цяла PC конфигурация от този магазин и поне според мен са достатъчно коректни и май продължават в същия дух защото доста хора продължават да си поръчат компоненти от тях. Освен това цените на продуктите им не са изкуствено надути като в eMAG, въпреки че понякога може да се намери определен компонент, който е малко по-скъп отколкото в eMAG например, но разликата не е кой знае каква. Като цяло цените в Nikem, са някак по-нормализирани спрямо повечето онлайн магазини за компютърни компоненти.
Наскоро ми се наложи да използвам гаранцията на дънната платка. Изпратих дъното до Nikem. След почти седмица си получих дъното, което вече работеше нормално. Човекът, който се обади на няколко пъти за някои изяснения беше на ниво и всичко мина точно, а аз очаквах да има някакви усложнения и едва ли не чак след месец да ми върнат дънната платка и то без да я оправят.
Като цяло или поне според мен Nikem NET, са надеждни и бих пазарувал отново от тях.


eMAG

От този магазин съм пазарувал сигурно поне 6-7 пъти и нито веднъж не съм имал проблеми. Бързи и точни!
Като минус бих посочил цените на продуктите им и по-точно промоциите. Дори с промоциите дето правят, продуктите им пак са малко по-скъпи или в повечето случай наравно спрямо цените на другите онлайн магазини, където цените им дори не са промоционални. Все пак се намират и истински промоции, но много рядко и то на такива некачествени продукти.

Въпреки цените, което не е особен проблем аз отново бих пазарувал от тях.


JAR Computers
 

От този магазин съм пазарувал само веднъж: мишка X-710MK.
Направи ми впечатление това, че когато получих мишката, веднага забелязах, че един от бутоните не беше червен, както е в описанието на сайта, а черен. В описанието изглеждаше малко по-различно, а сякаш получих друг, но подобен модел макар, че наистина получих X-710MK.
И както разказах, това нещо ме накара да си мисля нещо от рода на "бягай далеч от тези".
Друго което мога да разкажа за този магазин е факта, че и други хора са недоволни. Спомням си, че няколко човека поръчаха едно, а получаваха друго.
Явно има нещо гнило в този магазин, а може би в крайна сметка просто съм останал с погрешни впечатления.


My PC Specs:
OS: Windows 8.1 Pro 64-bit
Monitor: BenQ GW2260HM -- CPU: Intel Core i5 3470 @ 3.20GHz -- GPU: GeForce GTX 660 2GB -- RAM: 8GB DDR3 1600MHz -- HDD: WD Blue (WD5000AAKX) 500GB -- SSD: 850 EVO 2.5" SATA III 250GB -- PSU: Fractal Design Integra R2 500W -- MB: ASUS P8B75-M LX /B75 /LGA1155


#7 Филип

Филип

    Потребител

  • Потребители
  • ПипПипПипПипПипПип
  • 34 мнения
  • Пол:Мъж

Публикувано: 16 August 2015 - 00:07

slushalki.net

 

Преди време бях поръчал superlux hd330 от тях в неделя сутринта. Получих ги във вторник, но това е добре. Цената там беше най-ниска когато ги взимах (сега не съм гледал). Има безплатна доставка за продукти над 50лв, което ми беше много от полза. Да не казвам голяма дума доволен съм от продукта работи без проблеми и надмина очакванията ми. Бих пазарувал отново при нужда.

 

Nikem-Bg

 

От там си купих части за сглобяване на един от компютрите ми. Доставката беше бърза и без усложнения, а продуктите в добро качество и са тези които поръчах. Цените са много добри според мен. Единствено като недостатък за мен е че трудно мога да си избера продукт защото няма сортиране по характеристики (поне не виждам), но аз повечето пъти влизам в магазини за точно определен продукт. Бих пазарувал и ми се налага много скоро защото това от което имам нужда е най-изгодно там.

 

eMAG

 

 

Имам четири сравнително скромни поръчки, които винаги съм ги правил в неделя :haha: . Както и Night_Raven, и аз от там си купих ASUS Xonar U7 :svlove: . Само при две от поръчките срока за доставката беше спазен. За едната поръчка трябваше да чакам 6 дена, а за другата към 4. За мен не е проблем забавянето защото продуктите бяха в изправност, което е най-важното. Последно си взех Seagate Barracuda и съм доволен. Добра производителност. Една от поръчките ми беше за  6 вентилатора. Та преди няколко дни се развали единия защото му пуснах повече ток, но аз съм си виновен, а и взех малко повече от колкото ми трябваха затова нямам проблеми от липсата му. Като незначителен недостатък бих казал това, че ми напълниха пощата с към 40 писма за промоции докато не се отписах  :blink:. Не винаги имат най-доброто за цената в съответната категория. Понякога правят "промоции" като вдигат цената и я намалят. Сайта е удобен за избиране на продукти защото има възможност за сортиране по характеристики. Бих пазарувал от там отново ама след 1-2 дена за проверка дали го няма по-евтино (тъкмо докато стане неделя).

 

Ardes

 

Ах ах....Преди няколко години взех твърд диск adata. Не гледах много за цената, но да беше 5 лв по-скъпо от други места. Твърдия диск се оказа Nokia 3310 на твърдите дискове няколко пъти пада, но продължава да работи със същата производителност от когато го взех. Работил е в 24/7/365 (цяла година с кратки спирания). Единствено много загрява при товар. Когато правя сканиране за лоши сектори вдига към 56градуса. От там съм взимал и части за още един от компютрите ми. Той беше за няколко хиляди лв. Знам, че там е много по-скъпо от другите места, но имаха офис/сервиз близо до мен и при проблем нямаше да се занимавам да го пращам с куриери, че пари за доставка, и чакане, и ще мога спокойно да им направя "цирк" ако се забавят много. Доволен съм от продуктите за сега нямат проблем, но с тези цени.... А от техния магазин преди към 5г. купих лаптоп ама какво да напиша беше преди много време..Учудващо лаптопа работи след толкова много, много тормоз като "тормоз" е меко казано  :D . Е развали се твърдия диск на лаптопа, но за към 5 дена го подмениха с гаранцията.

 

Бих пазарувал пак, може би ако ми трябва нещо спешно и повечето онлайн магазини ги обхване няколко дена DDOS атака и да ги няма или имат някаква стока на реална промоция, което според мен е като да спечеля от национална лотария повече от 5лв. Не го препоръчвам много...

 

vario.bg

 

От там си взех един iiyama монитор. Нещото, което много ме изненада и чак ме накара да вярвам, че продукта няма да е този който го пише или ще е дефектен е това, че в другите магазини този монитор е най-малко с 100лв по-скъп :haha:  Е монитора си е добре и е точния модел. Нямам никакви проблеми с него за сега. Доставката беше бърза. Бих пазарувал отново, но е малко вероятно поради предлаганите продукти. Не съм гледал как са цените на другите продукти за мен беше важно цената на това което исках да взема.



#8 Night_Raven

Night_Raven

    Subject Delta

  • Администратори
  • ПипПипПипПипПипПип
  • 22490 мнения
  • Пол:Мъж
  • Живущ в:Rapture (Русе)

Публикувано: 16 August 2015 - 00:15

Чудесно, появяват се мнения.

По някое време ще създам едно списъче с общ брой положителни и отриацетелни оценки на магазините (или нещо такова), за да има начин да се добие бързо някаква обща представа за даден магазин, без да се налага да се рови из всички коментари.

Love is just a chemical, no matter the origin. We give it meaning by choice.

 

- Eleanor Lamb


#9 draco_volans

draco_volans

    Just-like-that...

  • Глобални модератори
  • ПипПипПипПипПипПип
  • 1947 мнения
  • Пол:Мъж
  • Живущ в:Пловдив
  • Интереси:Мъничко от хората и повечко от човеците

Публикувано: 16 August 2015 - 14:11

Да се включа и аз с някой коментар...

От eMAG съм поръчвал 7-8 пъти... По принцип трудно се подлъгвам за пазаруване on-line (с убеждението, че ако са ме прецакали, искам да мога да ги напсувам лично), но масираната рекламна кампания на румънския магазин изглежда си каза своето. Като цяло, с повечето от продуктите, които съм поръчвал, не съм имал проблем касаещ обслужването и характеристиките на самата стока. Доставка - не по-късно от 48-72 часа (парадоксално, ама все си правя поръчките по нощите). Това важи за първите продукти, които поръчвах (разни битови неща). Не така се случи обаче със слушалките Sennheiser HD 201, които си взех от там октомври миналата година. Добавих си ги в количката, плащане с наложен платеж; доставка до офис на куриера... в рамките на 24 час. Получих потвърждение за направената поръчка на пощата. Реших пак да се върна на слушалките в сайта им... при което излезе, че продуктът вече е изчерпан - викам си: "бахти късметлията, хванал съм последната бройка..." На другия ден проверих на какво дередже ми е доставката - и едва ли е очаквах да я получа същия ден... Да, ама не... Седеше си прогреса на "Приемане на поръчка"... Минаха втори ден... трети ден... четвърти ден - никакво раздвижване. Съвсем нормално, почнах да се изнервям... Писах им писмо - никакъв отговор и след два ден. Пак им писах - пак никакъв отговор... От тук си направих извода, че e-mail обслужването има, извън системата за автоматични отговори, е пълна скръб - мълчат като комунисти. За мен това е доста некоректно към клиента. Та да си продължа... За слушалките ми звъннаха от куриера благополучно на 11 ден! Това се казва обслужване за 24 часа... Никой не е застрахован от проблеми и независими обстоятелства, но пак считам за некоректно, че ме бавиха толкова време без да ми дадат каквато и да било форма на обяснение. Декември миналата година за Черния Петък си поръчах Asus Xonar U7 - на 8-ия ден го доставиха май (ако не и по-късно), но поне на сайта им имаше заявено, че доставките от Черния Петък ще се забавят... Не съм се пънал да пиша по e-mail, защото знаех че пак няма да получа отговор... Принципно, бих поръчал неща от там, но ако съм по-на зор - а и често не виждам разлика в цената в сравнение с магазаини от типа на Технополис - май ще се разкарам до реален магазин. 

 

От Altech преди няколко месеца си поръчах (че даже и получих) външен 1ТБ диск Hitachi Touro. Цената беше приемлива - 129 лева, а в eMAG (171 лева) (даже мисля, че тука има и покачване). Разликата си е драматична... Доставката от Altech e безплатна за страната над 300 лева покупка, а за София - над 150 лева. Да - не е от с най-ниския праг, като цяло. Доколкото имах спомени, доставката със Speedy ми излезе 7,25 лева (не бих казал, че е от най-ниските, но цената на диска си беше оферта). На следващата сутрин ми звъннаха по телефона да ме питат дали потвърждавам поръчката, и на следващия ден беше вече доставена. Като цяло, останах доволен от обслужването и мисля, че пак бих пазарувал от там - в сравнение с eMAG, направо ми доставиха диска със скоростта на светлината... Продуктът, като качество, се оказа това, което очаквах, с леката уговорка, че изображенията му на сайта на Altech (а вероятно и на сайта на eMAG), са на по-стара дистрибуция на диска - на този, който аз получих, лампата му не е в долната част а капака (светеща синьо), ами е странично, точно до USB входа. Като цяло, това не ми е дерт, но според мен, сайтовете трябва да си актуализират (най-малкото) снимковата информация.


Life is a carnival...
Публикувано изображение

#10 Night_Raven

Night_Raven

    Subject Delta

  • Администратори
  • ПипПипПипПипПипПип
  • 22490 мнения
  • Пол:Мъж
  • Живущ в:Rapture (Русе)

Публикувано: 05 September 2015 - 18:56

Първият коментар е обновен. Добавих още информация за eMAG и мнение за MegaMag (МегаМаг).


Love is just a chemical, no matter the origin. We give it meaning by choice.

 

- Eleanor Lamb


#11 Гост_Zig Zag_*

Гост_Zig Zag_*
  • Guests

Публикувано: 05 September 2015 - 19:44

Интересно, че нямаш никаква информация за Vali.bg

Фирмата е много старо куче, но отзиви - никакви нямаш. Те са оторизирани от големите компании като основен дистрибутор.

Скоро след като писа темата, направих поръчка от тях почти за 200 лв. Продължават да предлагат богат набор на съвременни нови продукти на най-тънка цена. Доставката е безплатна, чрез куриери Speedy, пристигна за 24 часа. Някои магазини уж подбиват с цена, но качват за куриерско обслужване, с което цената става тъждествена. Който си е коректен си е коректен. Няма скрити такси. :) Освен ако не си направил опит за лансиране на конкретен магазин.



#12 Night_Raven

Night_Raven

    Subject Delta

  • Администратори
  • ПипПипПипПипПипПип
  • 22490 мнения
  • Пол:Мъж
  • Живущ в:Rapture (Русе)

Публикувано: 05 September 2015 - 21:15

Интересно е, че споменаваш лансиране, защото ти настояваш да лансираш Вали Компютърс. Знам, че обичаш да хвалиш харесвани от теб неща, но внимавай да не е прекалиш. Това не е място за рекламни лица на когото/каквото и да било. Ако трябва, ще започна да трия коментари, ако се стигне до досадно натякване колко е готин някой си магазин.

 

Някаква информация за Вали имам. Нарочно не я споменах, защото не се отнася за магазина им, а за сервиза им. Информацията я запазвам за една друга тема, която се надявам да се появи скоро.

 

Нямам информация за магазина им, защото не съм пазарувал от него. Не съм пазарувал от него, защото винаги съм намирал желаните продукти на по-ниски цени в други магазини. Така че изобщо не мога да се съглася, че предлагат най-тънки цени. Дори считам, че продават скъпо. Въпросната Sound Blaster Z в магазина на Вали Компютърс е 192 лева. Аз я взех за 177. Вярно, в моя случай имаше още и за доставка, но пак е по-малко от 192. Друг произволен артикул — памет Kingston HyperX 2x4GB, Вали я продават за 104, а може да се намери в други магазини под 100. И т.н.

 

Естествено, че има скрити такси. Ако мога да купя даден продукт от друг магазин, който таксува допълнително за доставката, и пак да е по-евтино от Вали, който предлага „безплатна“ доставка, значи определено има скрити такси.

 

Така че престани с рекламата си!


Love is just a chemical, no matter the origin. We give it meaning by choice.

 

- Eleanor Lamb


#13 Гост_Zig Zag_*

Гост_Zig Zag_*
  • Guests

Публикувано: 05 September 2015 - 21:59

Изпадаш в много големи подробности от към цени Night Raven, започнал си да цепиш стотинката на две. Внимавай някъде да не се окаже, че другия ти артикул излиза по-скъп, а продължаваш да изкупуваш от един и същ търговец. И така да влезеш в клопките му, без да подозираш рекламния трик. Като говоря за цена, говоря общо, а не да целя стотинката. Поне знам кой е надежден. Ако ти визираш най-евтиния дистрибутор, бих желал да посочиш кой е той? Да не стане после, че си говорим за спорта.... ей така, без покритие.  ;)



#14 Night_Raven

Night_Raven

    Subject Delta

  • Администратори
  • ПипПипПипПипПипПип
  • 22490 мнения
  • Пол:Мъж
  • Живущ в:Rapture (Русе)

Публикувано: 05 September 2015 - 22:09

Какви глупости дрънкаш?!

 

Нарича се конкуренция. Един магазин предлага по-добра цена, пазарувам от там. Аз не пазарувам винаги от едно и също място. Аз проверявам всеки един артикул, който купувам, в кой магазин колко струва. Решението отктъде да го купя го вземам на базата на обща цена на продуктите, ценат за доставка, предишни впечатления от магазина, възможностите за плащане и т.н. Ако трябва ще взема два продукта от два различни магазина, ако ще излезе значително по-евтино, след като тегля чертата на крайната похарчена сума за всичко.

 

Моята идея е обективност и рационалност. Не робувам на магазини и марки. 


Love is just a chemical, no matter the origin. We give it meaning by choice.

 

- Eleanor Lamb


#15 Гост_Zig Zag_*

Гост_Zig Zag_*
  • Guests

Публикувано: 05 September 2015 - 22:15

Не робувам на магазини и марки. 

 

Това се казва - лутане.







Други теми с тагове мнения, отзиви, оплаквания, препоръки, онлайн, магазини

0 потребители четат тази тема

0 регистрирани потребители, 0 гости и 0 анонимни потребители