Jump to content

Спря да работи монитора LG Flatron L1752S 17".


Препоръчан пост

Здравейте, днес сутринта (както съм се разработил -ремонт си правя вкъщи...). И аха да включа компютъра за малко, и монитора не работи,-черен. Долу вдясно диодчето не свети. Ток стига да монитора,-проверих. Включих компютъра в телевизора и тръгна, малко трудно щото рестартирах няколко пъти преди с монитора, но даже успях да превъртя на бързи Малуербайтс... -не откри нищо. После се опитах да разглобя монитора, на успях. Капсулован ли е?... Предположих че е нещо бушон(ако са пуснали по-силен ток нощес). Вчера вечерта последно аз го ползвах компютъра и всичко си беше наред. Тая сутрин, не тръгва монитора. Ако е бушон, как да го сменя? Ако не мога ,-къде да го нося? Да не е нещо друго? Но, пускам кабела за захранвенето-меря го с мултицет(показва 320V), включвам го в монитора, и не светва диодчето. Щраках с копчетата отстрани(особено това за пауъра)....,-нищо.

Вирус ли е, монитора ли отиде, видеокартата(нали тръгна веднъж на телевизора)? Дайте съвет, приятели? Егати, сега ако ме вкара в непредвиден разход и монитора..... 

 

П.П.

Модела на монитора е LG Flatron L1752S 17". Много бях доволен...post-9788-0-71320900-1404121441_thumb.jpg

Ако някой ми каже как да го разглобя? И, има ли някакъв бушон? Или нещо да е изгоряло? Защото четох че в сервизите ти казват че е изгоряла платка на захранватето, илил нещо друго и ти предлагат нов(секън хенд), а от моя може да свалят някоя част (без да знам) и после на друг да продадат ремонтиран такъв от моя модел,.... Предпочитам ако си го разваля да си поиграя с него.... не да го нося на сервиз....

 

П.П.

Сега вече имам трудности(изобщо не мога да включа) Уиндоуса и на телевизора... Не тръгва. Само се показва картинката на дънната платка, и, после черен екран. 

Преди като тръгна Уиндоуса го пуснах със стартовия диск...

Link to comment
Сподели другаде

Не, монитора едва ли е капсулован, огледай хубаво за винтове. Сигурен ли си, че напрежението е било 320 V, а не 230?

Пробвано ли е с друг монитор дали изобщо има сигнал на изхода на видеото? Едва ли ще можеш сам да го оправиш, тъй като по принцип на тези устройства се сменят цели модули в зависимост разбира се дали ценово има смисъл. Като цяло може да го отвориш и да огледаш. По принцип има бушон в hot частта на захранването, но трябва да внимаваш като пипаш там, защото понякога големия филтров кондензатор в захранването остава зареден и може да те стресне, ако се разреди през теб. Самия бушон се вади лесно с отвертка или на ръка и може с мултицета да провериш дали е здрав. Чисто идейно може да огледаш отново в hot частта на платката за надути и/или разтекли се кондензатори, въпреки че понякога не може да се определи на око. Също така, може да се следва блоковата диаграма за "No Power" и да измериш дадените напрежения дали са в норма, но изцяло на собствена отговорност! Имай в предвид, че инвертора на подсветката работи с доста високо напрежение.

Като цяло, ако тези неща не свършат работа, монитора е за сервиз, където ще го оправят.

 

Давам линк за service manual-а, който се ползва в сервизите.http://dox.bg/files/dw?a=7437fff89e

Link to comment
Сподели другаде

Моят монитор също е LG Flatron (модел...........), и по същият начин спря работата си след 5-6 години вярна служба. Работи до последно и на другия ден да реча да включа, а лампичката на монитора не светва. Стана ми ясно, че захранването не работи. Само че не се замислях като теб и не дигах този джангър. Занесох го на сервиз и проблемът бе оправен за приблизително 38 лв. Проблемът е в захранването, подмяна на кондензатор го оправя. Не се безпокой, техниците ще го оправят.

Обаче се вкарваш в големи филми като си мислиш, че ще заменят износените ти части с други износени части. :giggle:

Link to comment
Сподели другаде

Моят монитор също е LG Flatron (модел...........), и по същият начин спря работата си след 5-6 години вярна служба. Работи до последно и на другия ден да реча да включа, а лампичката на монитора не светва. Стана ми ясно, че захранването не работи. Само че не се замислях като теб и не дигах този джангър. Занесох го на сервиз и проблемът бе оправен за приблизително 38 лв. Проблемът е в захранването, подмяна на кондензатор го оправя. Не се безпокой, техниците ще го оправят.

Обаче се вкарваш в големи филми като си мислиш, че ще заменят износените ти части с други износени части. :giggle:

Ами ако изобщо не иска да генерира, как смяната на кондензатор ще го оправи?! А ако има студени спойки или някое от напреженията е извън норми? Това, че при теб проблемът е бил този, не значи, че при всяка техника, която няма StandBy е същото.

Link to comment
Сподели другаде

:offtopic: Не ме плашете, че и моят монитор е LG Flatron 1750s и е на 7 години :D Такива втора употреба вървят за около 80-90лв. Доста е кофти да ти кажат, че ремонта струва половин монитор...

Link to comment
Сподели другаде

Ами точно за това казах, че обикновено процедурата е да се попита собственикът дали ремонтът да бъде извършен, като се заплаща единствено труда, ако отговорът е отрицателен.

Все пак нека се придържаме към темата.

Link to comment
Сподели другаде

Благодаря на всички отзовали се. Така, разглобих го. Имам и много снимки, но по-късно ще ги кача(да са полезни и на други, че трудничко се отваря малко порих с правата отвертка...). Така, сега, бушона е в ред! Също няма нищо подозрително на платките(основната и по-малката до нея), нищо да ми подскаже че е изгоряло, кондензатор, ...и т.н. Благодаря на as9993, за service manual-а,и точните съвети. Ще го нося на сервиз, още утре. Ще пиша какво ще кажат и ще кача снимките. Мисля че проблема ми е точно като на  Zig Zag, и при мен лампата не включва. И с телевизора си работи видеокартата. 

П.П.

Иначе монитора е много добър, супер доволен съм. До тук 7 години вярна служба. Дано не е много скъп ремонта, все пак само трябва да е нещо по платките. Панела на монитора трябва да си е ОК.  Да не се получава така че аз изобщо не го изключвах от копчето отстрани за захранването. А, само от компютъра и си свети там жълто. А при включен компютър свети синьо. Май трябва да го изключвам от копчето на монитора също.... 

 

Пак Благодаря! Ще пиша пак,  за да съм полезен и на други хора във форума. 

Link to comment
Сподели другаде

По принцип няма проблем, ако не се гаси техниката от копчето или директно от щепсела. Като пример, че не е това причината, мога да дам телекомуникационната сфера, където гасенето на коя да е част от топологията на дадена мрежа е изключено, тоест се работи 24/7/365 в продължение на много години. Дори като цяло при самото пускане се получава т.нар. стрес за компонентите заради преходни процеси и т.н., така че не това е проблема.

 

 

Ще е полезно да има снимки, за да може все пак и други потребители със същия или подобен монитор да се ориентират.

Link to comment
Сподели другаде

Аз го спирах от копчето. При едно спиране, после въобще не тръгна и се чудих как може да изгори, докато ни няма и не се използва. Буря навън не е имало никаква, но захранването просто вече го нямаше и монитора не включваше. Опита ми да уговоря техниците да не плащам диагностика, ако не става монитора, не мина и това е съвсем нормално, защото:

1. Те полагат време и усилия да демонтират и тестват.

2. Това означаваше да им оставя монитора за тях, защото нямаше да платя 20 лв., а те имат полза от допълнителни чаркули.

 

Очаквам с голям интерес да кажат каква е повредата.

Link to comment
Сподели другаде

Здравейте приятели, само да кача снимките (пък утре на трезво ще коментираме...):

Сега, не съм снимал точно как се отваря, но първо развивам 4-те болта отзад на монитора, после (много внимателно, не като мене) се вади предната лайсна! И, вече се отваря ... Предната лайсна с надписа, се издърпва с нещо тънко, нож или отвертка (малка и ПЛОСКА).. Там тя се захваща с едни щифтчета, няколко се счупват, но не е голям проблем...То да проработи монитора, лайсната все ще се прикрепи някак си... Утре преди да го отнеса на сервиз, ще поснимам пак...

post-9788-0-78569600-1404164144_thumb.jpg

post-9788-0-32018700-1404164156_thumb.jpg

post-9788-0-91940500-1404164165_thumb.jpg

post-9788-0-66211300-1404164174_thumb.jpg

post-9788-0-20244100-1404164186_thumb.jpg

post-9788-0-53409700-1404164228_thumb.jpg

post-9788-0-48086800-1404164236_thumb.jpg

post-9788-0-60379400-1404164251_thumb.jpg

post-9788-0-86275700-1404164267_thumb.jpg

post-9788-0-90649300-1404164277_thumb.jpg

post-9788-0-77625700-1404164290_thumb.jpg

post-9788-0-21634200-1404164304_thumb.jpg

post-9788-0-51072400-1404164317_thumb.jpg

post-9788-0-43754600-1404164326_thumb.jpg

post-9788-0-58473300-1404164337_thumb.jpg

post-9788-0-62432300-1404164347_thumb.jpg

post-9788-0-18050200-1404164361_thumb.jpg

Link to comment
Сподели другаде

Здравейте, Днес го носих на ремонт, и два кондензатора се оказаха. След смяна и 17лв. Сега всичко му е наред. Браво на момчето в сервиза, много бързо и точно. Доволен съм.

 

П.П.

Кондензаторите как се мерят за да се проверят дали не са изгорели?  Питам от любопитство.

Link to comment
Сподели другаде

Току що имах възможността да видя снимките на голям монитор и точно това щях да напиша. Видя ми се, че има два надути кондензатора на 7 и 8 снимка. Както и да е, важното е, че е оправен.

 

Иначе кондензатор най-просто казано се мери с мултицет, който има възможност за измерване на капацитет. Като се разчете маркировката върху кондензатора и се включи уреда на най-близкия по-висок обхват, свързват се сондите и се отчита показанието. Иначе има и специални уреди с множество функции, включително и LC метър, но цената им е доста висока.

Link to comment
Сподели другаде

Ясно, трябва си специален уред,  или някой много готин мултицет, да се разпои кондензатора преди мерене и т.н. Значи все пак често се разчита на визуалната преценка. Но това си е пак за специалист, не всеки може да прецени...

Важното е че се оправи всичко, а и научих нещо ново! Ей, все по-добър ставам.... Направо супер. :juggle:

 

Благодаря приятели!

Link to comment
Сподели другаде

Прав си, за около 40 видях с тези параметри: 

 

  • 32 обхвата, голям LCD дисплей, автоматично изключване
  • DC напрежение: 200m/2/20/200V ± 0.5%, 1000V ± 0.8%
  • AC напрежение: 200mV ± 1.2%, 2/20/200V ± 0.8%, 700V ± 1.2%
  • DC ток: 2m/20mA±0.8%, 200mA±1.5%, 10A±2%
  • AC ток: 2m/20mA±1.0%, 200mA±1.8%, 10A±3%
  • Съпротивление: 200/2K/20K/200K/2Mom ± 0.8%, 20Mom ± 1.0%, 200Mom ± 5%
  • Капацитет: 2n/20n/200n/2u/20uF±4.0%
  • Температура: -20°C~1000°C
  • Проверка на диоди: тестов ток 1mA, тестово напрежение 2.8V
  • hFE: 1 ~ 1000
  • Проверка на вериги, наличие на звукова индикация
  • Размер на дисплея: 30 x 60mm LCD
  • Захранване: 9V (6F22)
  • Размери: 91 x 189 x 31.5mm
  • Тегло: 310g         

Ама то си трябва и хубав поялник,... Размечтах се...

Link to comment
Сподели другаде

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гост
Отговори на тази тема

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   Не можете да качите директно снимка. Качете или добавете изображението от линк (URL)

Loading...
×
×
  • Създай ново...